سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها

  • چای بادرنجبویه برای چه کسانی مفید است

    ۱۳۹۸/۶/۱۲

    چای بادرنجبویه عطر و طعم لیمویی و نعنایی دارد که طراوت‌بخش و انرژی‌زاست. نُت‌های نعنایی مشابه چای نعناع فلفلی هستند درحالیکه نُت‌های لیمویی مشابه مرکبات است. این چای فواید سلامتی زیادی دارد و چنانچه به میزان متعادل مصرف شود عوارض جانبی آن کم است...

  • 5 روش اثبات شده برای تهیه یک فنجان چای تمام عیار

    ۱۳۹۸/۶/۵

    چای، بعد از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف در دنیاست. در این مطلب 5 روش مطالعه شده با پشتوانه علمی ذکر شده است که باعث می‌شود از این به بعد مزه چایتان بهتر شود...

  • فواید سلامتی شگفت‌انگیز آووکادو

    ۱۳۹۸/۵/۲۲

    آووکادو فاقد سدیم است و در رژیم های تجویز شده برای کمک به کاهش فشار خون توصیه می‌شود. کاروتنوییدهای لوتئین و زئازانتین نیز در این میوه یافت می‌شوند. هر دو ترکیب چشم‌ها را با افزایش سن سالم نگه می‌دارند. ترکیب شیمیایی گیاهی بتا-سیتواسترول موجود در آووکادو به حفظ میزان کلسترول در سطوح سالم کمک می‌کند...

  • بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

    ۱۳۹۸/۵/۱۵

    نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی گرم گزینه تسکین‌دهنده خوبی برای مقابله با ناراحتی‌های مرتبط با IBS (سندرم روده تحریک‌پذیر) است. چای نعناع فلفلی اسپاسم‌های روده‌ای را کاهش می‌دهد و درد شکمی و علائم نفخ روده‌ای را تسکین می‌دهد. رازیانه حرکت روده‌ای را افزایش می‌دهد و اثرات مسهل ملایم دارد؛ بنابراین انتخاب خوبی برای موارد دل درد مرتبط با یبوست است.

  • نوشیدن چای گیاهی در طول بارداری

    ۱۳۹۸/۵/۸

    مصرف برخی از چای های گیاهی در دوران بارداری یک راه عالی برای حمایت از سلامت بارداری مطلوب است. برای دانستن اینکه کدامیک از چای های گیاهی برای مصرف در دوران بارداری ایمن هستند، ابتدا نگاهی به انواع چای و روش‌های آماده‌سازی آنها می‎اندازیم.

  • رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی با نعناع فلفلی

    ۱۳۹۸/۵/۱

    بسیاری از خواص سلامتی و کاربردهای نعناع فلفلی توسط آزمایش‌های علمی تایید شده‌اند. حالت تهوع و استفراغ از عوارض جانبی متداول برای بیماران سرطانی در طول شیمی درمانی است. برخی مطالعات نشان دادند که نعناع فلفلی به تسکین علائم کمک می‌کند. مطالعه‌ای منتشر شده در Ecancermedicalscience کاهش قابل توجهی را در شدت و دفعات تهوع و استفراغ در 24 ساعت اولیه در بیمارانی که اسانس روغنی نعناع فلفلی را استنشاق کرده بودند، نشان داد.

  • چای وانیل: طرز تهیه و فواید آن

    ۱۳۹۸/۴/۲۵

    چای وانیل، چای گیاهی است که از دم کشیدن دانه‌های وانیل یا عصاره وانیل، همراه با چای‌های سیاه یا سفید تهیه می‌‌ شود. به دلیل ترکیب فعال وانیلین و همچنین سایر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای و دانه‌های وانیل، نوشیدن چای وانیل باعث بهبود سطح سلامت دستگاه گوارش، بهبود خلق و خو می‌‍‌شود و به داشتن یک خواب سالم کمک می‌نماید...

  • نسخه‌های گیاهی برای درمان میگرن

    ۱۳۹۸/۴/۱۸

    بیشتر از 90 درصد افرادی که میگرن دارند نمی‌توانند کار کنند یا عملکرد طبیعی داشته باشند. اکثر افرادی که میگرن دارند، استفاده از دارو را انتخاب می‌کنند؛ اما بسیاری به سمت درمان‌های گیاهی مانند تکنیک‌های آرامش‌بخش و درمان‌های گیاهی روی می‌آورند. سال‌ها پیش از معرفی طب مدرن، تمدن‌ها در سراسر دنیا درمان‌های گیاهی را برای سردرد و سایر علائم متداول میگرن توسعه دادند.

  • معرفی یک چای التیام‌دهندهِ قدرتمند برای تیروئید

    ۱۳۹۸/۴/۱۱

    ترکیب آویشن، بادرنجبویه، رازیانه و عسل چای التیام‌دهندهِ قدرتمند برای تیروئید است. بادرنجبویه سلول‌های ویروسی و باکتریایی را در تیروئید، کبد و طحال توسط آلکالوییدها و سایر فیتوکمیکال‌های کلیدی‌اش نابود و دفع می‌کند. ترکیبات مغذی آویشن به داخل غده تیروئید نفوذ کرده، در آنجا ویروس اپشتین بار را نابود می‌کند و اجازه می‌دهد تیروئید مجدد کنترل خود را بدست آورد. عسل نیز حاوی زینک است که به مبارزه بر علیه این ویروس کمک می‌کند. دانه‌های رازیانه اثر آرامبخشی بر تیروئید دارند و به بهبود تولید هورمون تیروئید کمک می‌کنند.

  • آشنایی با برخی فواید شکوفه بهار نارنج

    ۱۳۹۸/۴/۴

    عصاره آبی بهارنارنج کاربردها و فواید زیادی دارد. ازآنجایی که طبیعی و ایمن است، می‌توانید از آن برای طراوت بخشیدن به پوستتان یا تسکین سردردها یا اضطراب در هر زمانی استفاده کنید. این عصاره مفید به عنوان دارویی طبیعی برای ناراحتی شکم، سوء هاضمه و نفخ به کودکان داده می‎شود.

  • تأثیر مثبت دمنوش کرن‌بری بر تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن

    ۱۳۹۸/۳/۲۸

    کرن بری غنی از مواد مغذی با توانایی بالقوه برای تأثیر مثبت بر سلامتی است که درصورت مصرف مداوم این میوه و دمنوش آن، اثرات سلامت‌بخش شگفت انگیزی دارد. کرن بری سرشار از ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است که بدن به طور روزانه به آن‌ها نیاز دارد. مصرف منظم این چای همراه با یک رژیم سالم می تواند باعث کاهش وزن و یک بدن سالم‌تر شود.

  • چای سبز برای کودکان- فواید و خطرات

    ۱۳۹۸/۳/۲۱

    چای سبز یک نوشیدنی سم‌زدای شگفت انگیز برای کودکان است و نوشیدن یک تا پنج فنجان در روز از آن توصیه شده است. دانشمندان می گویند که مصرف منظم چای سبز در طول مدت زمان طولانی باعث بهبود تراکم استخوان می‌شود و از پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری می کند. مصرف چای سبز می‌تواند عوارضی مانند درد شکم و تهوع در کودکان داشته باشد.

  • میخک، درمان طبیعی برای سرفه و گلودرد

    ۱۳۹۸/۳/۷

    در این مطلب به چگونگی استفاده از میخک برای مقابله با سرفه خشک، سرفه مزمن و گلودرد در خانه و همچنین به نحوه عملکرد میخک برای بهبود سرفه و راهنمایی‌هایی برای استفاده از آن پرداخته‌ایم. به جای مصرف قرص برای سرفه و گلودرد، می‌توانید از میخک برای درمان خانگی سرفه استفاده کنید. یک داروی طبیعی، میخک، نه تنها به شما برای درمان طبیعی سرفه کمک می‌کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را هم بهبود می‌دهد.

  • سه گیاهی که می‌توانند به پایین آوردن فشار خون بالا کمک کنند

    ۱۳۹۸/۲/۳۱

    بسیاری از بزرگسالان در سراسر جهان با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از عوامل مرتبط با فشار خون بالا شامل ژنتیک، استرس، رژیم غذایی، سیگار کشیدن و عدم ورزش است. دارچین چاشنی خوش طعمی است که می‌تواند مقادیر فشار خونتان را پایین آورد. هل چاشنی است متعلق به هندوستان و اغلب در غذاهای جنوب آسیا استفاده می‌شود. می‌توانید دانه یا پودر هل را در ادویه‌ها، سوپ‌ها، خوراک‌ها و حتی در محصولات نانوایی برای عطر وطعمی خاص و همچنین فواید سلامتی‌بخش استفاده کنید. زنجبیل نیز می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. در مطالعات حیوانی زنجبیل باعث بهبود گردش خون و آرامش ماهیچه‌های پیرامون رگ‌ها و کاهش فشار خون شده است.

  • درمان‌های خانگی گیاهی برای میگرن و سردرد

    ۱۳۹۸/۲/۲۴

    منتول موجود در نعناع فلفلی در توقف درد میگرن و تسهیل حالت تهوع، وقتی که درقسمت پیشانی استعمال می‌شود، مؤثر است. پودر زنجبیل در درمان میگرن همانند سوماتریپتان (داروی رایج میگرن) اثر می‌گذارد اما عوارض جانبی زنجبیل کمتر است. سنبل الطیب در طب نوین گاهی برای درمان سردردها استفاده می‌شود. طب سنتی آیورودا گشنیز را برای تسکین فشار سینوس و سردردها از طریق ریختن آب جوش بر روی بذر گشنیز و بخور آن استفاده می‌کند...

  • علائم آلرژی به گشنیز چیست؟

    ۱۳۹۸/۲/۱۷

    آلرژی به گشنیز نادر است اما وجود دارد. علائم آلرژی به گشنیز می‌توانند شبیه سایر آلرژی‌های غذایی باشند که شامل کهیر، تورم و خارش لب‌ها یا زبان، سرفه، درد شکمی شامل استفراغ و گرفتگی عضلات و اسهال هستند...

  • بهترین دمنوش‌های زمان خواب که به خواب شما کمک می‌کنند

    ۱۳۹۸/۲/۱۰

    متاسفانه حدود 30 درصد افراد به طور مزمن از بی‌خوابی یا عدم توانایی به خواب رفتن، داشتن خواب بدون وقفه و با کیفیت بالا رنج می‌برند. تحقیقات جدید نیز از مصرف چای‌های گیاهی و اثرگذاری آن‌ها برای کمک به خواب حمایت می‌کنند. بابونه یک آرامبخش یا خواب‌آور است. امروزه، سنبل الطیب یکی از محبوب‎ترین گیاهان کمک‌کننده به خواب در اروپا و ایالات متحده است. بادرنجبویه، گیاهی معطر با رایحه‌ی مرکباتی که برای کاهش استرس و بهبود خواب از قرون وسطی استفاده شده است...

  • فواید مصرف گزنه برای بهبود میل جنسی و سلامت پروستات

    ۱۳۹۸/۲/۳

    گزنه (Stinging nettles) در سراسر دنیا در مکان‎هایی با آب و هوای معتدل یافت می‌شود. ریشه‌ها و برگ‌های این گیاه به صورت دارویی با اهداف مختلف استفاده می‌شوند. گزنه می‌تواند در مواقع کاهش میل جنسی به دلیل توانایی‌اش در فعال نگه داشتن تستوسترون مفید باشد. به گفته دکتر Ellen Feingold استفاده از این گیاه باعث تاخیر در عملکردهای هیستامین می‌شود. مصرف گزنه می‌تواند نیاز به داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) را کاهش دهد...

  • ویژگی‌های چای گل محمدی برای کاهش وزن

    ۱۳۹۸/۱/۶

    چای گل محمدی می‌تواند به رشد باکتری مفید در سیستم گوارش کمک کند؛ یک سیستم گوارش سالم، کلیدی برای کاهش وزن مؤثر است. برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم، لازم است که ابتدا از بیماری‌ها در امان باشید و این چای می‌تواند به شما در مبارزه برعلیه عفونت‌ها کمک کند، چراکه حاوی ویتامین C است.

  • 5 دمنوش گیاهی برای سم‌زدایی و کاهش وزن

    ۱۳۹۷/۱۲/۲۸

    دمنوش‌‍‌های گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر خواصی است که سلامت کلی بدن را ارتقاء می‌دهند. نوشیدن چای متابولیسم (سوخت و ساز) و سم‌زدایی از بدنتان را تقویت می‎کند. مطالعات نشان دادند که مصرف چای، به ویژه چای سبز، می‌تواند کاهش وزن را بهبود دهد و به مبارزه برعلیه چربی شکم کمک می‌کند.

  • با زوفا به ریه‌هایتان عشق بورزید!

    ۱۳۹۷/۱۲/۲۱

    زوفا خلط‌آور است. سیستم تنفس را قوی و آسیب‌پذیری آن را در برابر بیماری‌هایی مانند آسم کمتر می‌کند. نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان چای زوفا با هدف تسکین بهتر علائم آسم توصیه می‌شود. اسانس روغنی زوفا فعالیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و استنشاق آن به رفع عفونت سینه کمک می‌کند.

  • ویژگی آرامبخشی سنبل الطیب بر سیستم عصبی

    ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

    میلیون‌ها نفر مشکل خوابیدن دارند و خواب‌آورهای گیاهی می‌توانند به اندازه آرامبخش‌های تجویزی قدرتمند مؤثر باشد. سنبل الطیب آرام‌کننده‌ای بدون اِعمال بیش از حد اثر آرامبخش است و تقریبا اعتیادآور نیست. این گیاه درمانی ارزشمند برای بی‌خوابی است، اثر آرامبخش آن به دلیل والپوتریات‌ها و ایزو والریک اسید است.

  • نعناع فلفلی و رقیق شدن خون

    ۱۳۹۷/۱۲/۷

    اثرات داروهای رقیق‌کننده خون تجویزی می‌توانند توسط گیاهان خاصی به صورت منفی یا خطرناکی تشدید شوند. خوشبختانه نعناع فلفلی نه رقیق‌کننده و نه منعقد‌کننده خون است. اگرچه، نعناع فلفلی می‌تواند بر چگونگی تجزیه رقیق‌کننده‌های خون و سایر داروها در بدن اثر بگذارد. برای رقیق‌کننده‌های خون، نعناع فلفلی ممکن است سرعت پردازش دارو توسط بدن را آهسته کند، اثرات دارو و عوارض جانبی آن مانند نفخ و اسهال را تشدید کند....

  • 7 فایده نوشیدن چای رویبوس

    ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

    چای رویبوس فاقد کافئین است. همچنین به دلیل محتوای تانن پایین آن، در جذب آهن غذا تداخل ایجاد نمی‌کند. چای رویبوس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به همین دلیل برای قلب-عروق مفید است. این چای فاقد کافئین است و به همین دلیل نوشیدنی خوبی برای کاهش وزن یا حفظ وزن سالم می‌باشد.

  • چگونگی رفع عطسه با درمان‌های طبیعی

    ۱۳۹۷/۱۱/۲۳

    عطسه معمولا یک پاسخ ایمنی به هیستامین اضافی در بدن است. ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی است. مرکبات طبیعی مانند پرتقال و گریپ‌فوروت و لیموناد به این منظور مناسب هستند. بابونه یک آنتی هیستامین طبیعی و آرامبخش ملایم است. کوئرستین چای سیاه باعث جلوگیری از تولید هیستامین در بدن می‌شود. عسل و لیمو به کاهش عطسه و سایر علائم سرماخوردگی یا آلرژی کمک می‌کنند. دمنوش گزنه نیز برای تسکین احتقان و خارش بینی که معمولا قبل از عطسه اتفاق می‌افتد، مفید است.

  • دمنوش زنجبیل و عسل برای مادران شیرده

    ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

    چای زنجبیل و عسل تسکین‌دهنده است و برای تسکین علائم سرماخوردگی در دوران شیردهی پیشنهاد می‌شود. این دمنوش به طور کلی برای بیشتر مادران شیرده ایمن است. چنانچه داروهایی برای دیابت، فشار خون، انعقاد خون یا بیماری‌های قلبی مصرف می‌کنید، ممکن است زنجبیل با اثربخشی آن‌ها تداخل داشته باشد. اگر بلافاصله بعد از شیردهی متوجه راش یا اسهال شدید ممکن است کودکتان به عسل یا زنجبیل حساسیت داشته باشد.

  • روش نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن

    ۱۳۹۷/۱۱/۹

    چای سبز جایگزینی بسیار مناسب برای نوشیدنی‌های حاوی قند و انواع قهوه شیرین شده است. نوشیدن 2 تا 3 فنجان در روز، به طوریکه هر فنجان حاوی حدود 200 میلی گرم انواع کاتچین باشد توصیه می‌‌شود.....

  • آیا خارمریم سطح استروژن را افزایش می‌دهد؟

    ۱۳۹۷/۱۱/۲

    براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، خارمریم یک درمان گیاهی سنتی است که برای انواع ناراحتی‌ها مانند مشکلات مرتبط با کبد و کیسه صفرا استفاده شده است. خارمریم ویژگی‌های شبه استروژنی متنوعی دارد. در نتیجه، بیماری‌های حساس به هورمون مانند سرطان پستان، سرطان رحم، آندومتریوز یا فیبروئیدهای رحم ممکن است بدتر شوند. پیش از گنجاندن این گیاه به رژیم غذایی روزانه‌تان، با پزشکتان مشورت کنید.

  • گزنه و عملکرد کلیه

    ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

    گزنه در برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان برای درمان ناراحتی‌های کلیوی خاص تایید می‌شود. این گیاه همچنین باعث افزایش حجم ادرار و از دست دادن آب بدن می‌شود که می‌تواند باکتری‌ها را به بیرون از دستگاه ادراری منتقل کند. برگ گزنه ویژگی‌های ضد التهابی دارد که باعث جلوگیری از تولید اجزاء التهابی طبیعی به نام پروستاگلاندین‌ها در بدن شود.

  • آیا می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مختلف را در یک روز بنوشید؟

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

    متخصصین طب جایگزین گاهی مخلوط‌‌های چای که حاوی ترکیب خاصی از گیاهان هستند را توصیه می‌کنند. بسیاری از گیاهان دارویی در دوزهای متعادل نسبتا بی‌ضرر هستند و می‌توانند به طور ایمن با سایر گیاهان که اثرات مشابه دارند ترکیب شوند. در یک روز، پیش از نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مختلف ابتدا داروهایتان (با /بدون نسخه) را مصرف کنید. برخی گیاهان ممکن است باعث تداخل یا نقض اثر داروهای مختلف شوند.

  • دمنوش‌های گیاهی برای رشد مو

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

    حاملگی، استرس، عفونت، شیمی درمانی، بیماری شدید همراه تب، سیفیلیس و ویتامین A اضافی، ممکن است همه این موارد باعث ریزش مو شوند. چنانچه به این دلایل یا سایر دلایل، ریزش مو دارید، دمنوش‌های گیاهی می‌توانند این فرآیند را کند یا معکوس کنند.

  • دمنوش‌های‌ گیاهی برای بهبود اسهال

    ۱۳۹۷/۱۰/۴

    مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ترکیب 1 قاشق چایخوری سرپر برگ شاه توت یا تمشک با یک فنجان آب داغ، برای تهیه دو وعده چای، و نوشیدن نصف فنجان دمنوش در ساعت، تا زمانیکه علائم ادامه دارند، را برای درمان اسهال توصیه می‌کند. محققین در انگلستان شواهد جدیدی را یافتند که چای بابونه می‌تواند به تسکین طیف وسیعی از اختلالات سلامتی کمک کند.

  • 4 دلیل علمی اثبات مفید بودن زیره برای کودکان

    ۱۳۹۷/۹/۲۷

    چای زیره برای کولیک یا نفخ کودکان توصیه شده است. سیستم‌های گوارشی نوزادان نابالغ است و ممکن است هضم و جذب برخی غذاها مانند عدس و لوبیا که سرشار از مواد مغذی هستند، برای آن ها سخت‌تر باشد. زیره عمل هضم را تقویت می کند. مصرف منظم زیره می‌تواند سیستم ایمنی ما را برای مبارزه برعلیه انواع عفونت قدرتمند کند. این ادویه مستقیما قارچ‌ها و باکتری‌ها را به دلیل ترکیب کومین‌آلدهید از بین می‌برد. مقدار کم زیره سبز، مقادیر قابل توجهی آهن دارد. زیره منبع آهن غیر هِم است که می‌توان به عنوان یک افزودنی خوشمزه و سالم به رژیم غذایی کودک افزود.

  • 7 ترکیب کلیدی برای تهیه بهترین دمنوش به هنگام آنفلوآنزا

    ۱۳۹۷/۹/۲۰

    لیمو ترش به بدن برای مبارزه بر علیه آنفلوانزا، کاهش علائم سرماخوردگی و کاهش خلط کمک می‌کند. زنجبیل معده ناراحت را آرام می‌کند و برای درمان استفراغ و حالت تهوع مفید است. منتول نعناع فلفلی به طور طبیعی بدن را آرام و بی‌حس می‌کند و به تسکین احتقان کمک می‌کند. پلی‌فنول‌ها، کاتچین‌ها و فلاوونوییدهای چای سبز ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد میکروبی، قلیایی‌کننده و تحریک‌کننده سیستم ایمنی دارند. مانند برگ‌های چای سبز، برگ‌های چای سفید نیز باکتری بیماری‌زا را در بدنتان از بین می‌برد.

  • فایده چای نعناع فلفلی: از القاء خواب تا کمک به کاهش وزن و فراتر!

    ۱۳۹۷/۹/۱۳

    برای خوابی راحت و عمیق، چای نعناع فلفلی بدون کافئین بنوشید؛ پزشکان یک فنجان چای نعناع فلفلی را در شب به افرادی که دیر به خواب می‌روند، توصیه می‌کنند. یک فنجان چای نعناع فلفلی می‌تواند باعث احساس سیری برای مدت طولانی‌تر در شما شود، بنابراین گرسنگی را در طول روز حس نمی‌کنید. نعناع فلفلی خواص ضدباکتریایی دارد که به مبارزه برعلیه امراضی که باعث بیماری می‌شوند، کمک می‌کند و همچنین به رفع هرگونه پلاکی که منجر به بوی بد می‌شود، کمک می‌کند.......

  • زیرفون، دمنوشی برای آرامش و خواب بهتر

    ۱۳۹۷/۹/۶

    اگر ناراحتی معده دارید، نوشیدن یک فنجان دمنوش زیرفون پیش از خواب به هضم راحت‌تر غذا و داشتن آرامش شبانه نیز کمک خواهد کرد. این گیاه اثری آرامبخش بر بدن دارد و باعث آرامش اعصاب و درمان اختلالات خواب می‌شود. این دمنوش به دلیل محتواهای بالای ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های باعث تقویت سیستم ایمنی و بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود. دمنوش زیرفون به کاهش تب‌ نیز کمک کند.

  • رویبوس، دمنوشی برای تقویت و حفظ سلامت بدن

    ۱۳۹۷/۸/۲۹

    کوئرستین و لوتئولین موجود در رویبوس از بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی پیشگیری می‌کنند. جزء روتین رویبوس به حفظ دیواره‌های رگ‌های خونی کمک می‌کند. برگ‌های این گیاه حاوی آلفا هیدروکسی هستند که برای بریدگی‌ها، خراشیدگی‌ها، راش‌های پوستی، آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی مفید هستند. فلاوونوییدهای رویبوس ویژگی‌های ضد اسپاسمی و ضد التهابی دارند که برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی و مشکلات برونشیتی مفید است.

  • مصرف شنبلیله برای کاهش قند خون

    ۱۳۹۷/۸/۲۲

    مصرف شنبلیله به تحریک جنسی، تعادل سطوح قند خون، درمان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و یائسگی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های آن پیری را به تعویق می‌اندازد و به جلوگیری از بیماری کمک می‌کند. شنبلیله حاوی اسید آمینه‌ای به نام 4- هیدروکسی ایزولوسین است که به نظر می‌رسد توانایی بدن را در تولید انسولین در مواقع بالا بودن سطوح قند خون افزایش می‌دهد. باعث کاهش مقادیر کلسیم اگزالات در کلیه‌ها، کاهش شانس پیشرفت سرطان کولون از طریق مسدود کردن عمل برخی آنزیم‌ها می‌شود.......

  • زیره، مکملی عالی برای هر نوع رژیم غذایی

    ۱۳۹۷/۸/۱۵

    زیره یک منبع ایده‌آل برای تأمین آهن کودکان، نوجوانان، زنان در طی چرخه قاعدگی و زنان باردار یا شیرده است. مصرف زیره به همراه مقداری زنجبیل آسیاب شده برای بهبود گلودرد توصیه می‌شود. مصرف یک قاشق چایخوری پودر زیره با یک موز له‌شده پیش از خواب، بی‌خوابیتان را تسکین می‌دهد. مصرف منظم زیره با شیر و عسل می‌تواند به افزایش تولید شیر کمک کند. ویتامین‌های C و E زیره باعث حفظ سلامت پوست سالم و جوان‌سازی آن می‌شوند.......

  • دوز مناسب مصرف ریشه سنبل الطیب برای بهبود اضطراب و بی‌خوابی

    ۱۳۹۷/۸/۱

    سنبل الطیب بی‌خوابی و تنش عصبی ناشی از اضطراب را درمان می‌کند. سنبل الطیب قرن‌ها به عنوان داروی گیاهی استفاده شده است؛ در یونان و روم باستان برای تسکین بی خوابی، عصبانیت، لرزش، سردردها و استرس استفاده می‌شد. براساس تحقیقات برای داشتن یک خواب با کیفیت، 300 تا 600 میلی گرم ریشه سنبل الطیب را 30 دقیقه تا 2 ساعت پیش از زمان خواب مصرف کنید. مصرف منظم ریشه سنبل الطیب به مدت 2 هفته یا بیشتر، عملکرد بهتری دارد.

  • ارزش غذایی چای جنسینگ

    ۱۳۹۷/۷/۲۴

    چای جنسینگ یکی از مکمل‌های گیاهی بسیار مغذی موجود در دنیا درنظر گرفته می‌شود. این چای اثرات خنک‌کنندگی‌ دارد؛ سرشار از ترکیباتی به نام جنسنوزیدها است که ویژگی‌های درمانی دارند و برای بهبود مقاومت نسبت به استرس و افزایش تعادل سلولی می‌توانند به داخل سلول نفوذ کنند. افرادی که روزانه چای جنسینگ می‌نوشند خطر پیشرفت سرطان در آن‌ها پایین‌تر است. اثرات بسیار آرام‌بخش و تسکین دهنده آن باعث کاهش اضطراب و فشار خون بالا می‌شوند. این چای سرکوبگر طبیعی اشتها است و مصرف منظم آن به راحتی و به طور مؤثر وزن را کاهش می‌دهد و می‌تواند درد شکمی مرتبط با گرفتگی‌های قاعدگی را به حداقل برساند. مصرف آن به همراه آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان برونشیت‌ نسبت به صرفا درمان با آنتی‌بیوتیک مؤثرتر است. مردان با مشکلات جنسی باید چای جنسینگ را در رژیم غذایی روزانه‌شان بگنجانند.....

  • چند دستور گیاهی برای بهبود سوء هاضمه

    ۱۳۹۷/۷/۱۷

    رازیانه به کاهش انقباض‌ها در دستگاه روده‌ای کمک می‌کند. به طور سنتی به عنوان یک بادشکن عمل می‌کند که به بدن در تخلیه گاز و تسکین سوء‌هاضمه کمک می‌کند. بادرنجبویه به طور متداول با سایر گیاهان آرام‌بخش مخلوط می‌شود تا به افزایش آرامش کمک کند. تسکین استرس به تنهایی می‌تواند در برخی مواقع به سوء‌هاضمه کمک کند. زنجبیل را برای جلوگیری یا درمان حالت تهوع و استفراغ توصیه می‌کنند. همچنین به عنوان یک کمک‌کننده به هضم برای ناراحتی معده خفیف استفاده می‌شود. نعناع فلفلی به دلیل اثر بی‌حس‌کنندگی، برای درمان موارد بسیاری از سردردها، تحریکات پوستی و اظطراب تا تهوع، اسهال، انقباضات قاعدگی و نفخ استفاده شده است....

  • فایده‌های سلامتی رویبوس، منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

    ۱۳۹۷/۷/۱۰

    وزارت کشاورزی ایالات متحده تایید کرده است که چای رویبوس قرمز قادر به کاهش سرطان، بیماری قلبی، پیری و سایر مشکلات است. آلفا هیدروکسیل اسید و روی موجود در چای قرمز برای تسکین آکنه، جوش، آفتاب سوختگی یا بیماری‎‌های مرتبط با پوست کاربرد دارند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای رویبوس فرایند پیری انسان را آهسته می‌کند. چای رویبوس باعث تسکین استرس، تنش های عصبی و فشار خون بالا می‌شود.

  • خواص برگ زیتون

    ۱۳۹۷/۷/۷

    بنابر تحقیق و تجربه بالینی تا به امروز انجام شده، می‌توان گفت که مکمل برگ زیتون ممکن است در درمان بیماری‌های مرتبط با یک ویروس، رتروویروس، باکتری یا پروتزوآ مفید باشد. در میان آن‌ها بیماری‌های قابل درمان شامل آنفلوآنزا، سرماخوردگی متداول، عفونت‌های ناشی از کاندیدا، خستگی مزمن، هپاتیت B، اسهال شدید و عفونت های دندانی، گوش، دستگاه ادراری و جراحی هستند.

  • نگاهی به برخی خواص آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند کرن‌بری

    ۱۳۹۷/۵/۹

    میوه کرن‌بری سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین‌ها است. آب میوه آن برای مقابله با کمبود ویتامین ث عالی است و از شدت تب می‌کاهد. کرن بری حاوی ترکیب گشاده‌کننده عروق قوی است و برای مشکلات تنفسی استفاده می‌شود. عصاره‌ی کرن‌بری با مهار فعالیت آنزیمی باعث کاهش خطر سرطان می‌شود. این میوه از چسبیدن باکتری به لثه‌ها و اطراف دندان‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

  • دمنوش‌های گیاهی شگفت‌انگیز برای ورزشکاران

    ۱۳۹۷/۵/۲

    در این مطلب دمنوش‌هایی انتخاب شده‌اند که برای حمایت از سلامت ورزشکاران استثنایی هستند. نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز در روز بهترین روش برای اطمینان از عملکرد بهینه و سلامتی است. دمنوش ریشه زنجبیل برای تسکین درد و التهاب ناشی از آرتریت و سایر آسیب‌ها مناسب است؛ به هنگام رنجش از یک جراحت، شما باید به طور منظم حداقل دو تا سه مرتبه در روز از دمنوش زنجبیل استفاده کنید. این روش به تدریج التهاب و احساسات دردناک حاصل از زخم را کاهش خواهد داد. روغن ضروری حاصل از گل بابونه، حاوی بیسابول است که دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. همچنین بابونه، به دلیل حضور فلاوونویید کریسین، به عنوان یک خواب‌آور عمل می‌کند. نوشیدن دمنوش بابونه گرم قبل از خواب می تواند به بالا بردن دمای بدنتان و در نتیجه به خواب شبانه بهتر کمک کند....

  • چای رویبوس، اکسیر سلامتی

    ۱۳۹۷/۴/۲۶

    به گفته مردمان بومی آفریقای شمالی، رویبوس یک گیاه شفابخش استثنایی است. چای رویبوس (Aspalathus linear)، دارای ویژگی‌های ذاتی برای بهبود وضعیت سلامتی است. این چای نسبتا شیرینِ عاری از کافئین و اگزالیک اسید، نوشیدنی مفید برای پیر و جوان است. این چای بر کودکان بیش فعال تاثیر آرام‌بخش دارد. رویبوس باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و درعین حال از پیری زودرس جلوگیری می‌کند....

  • راز سلامتی‌بخش میخک

    ۱۳۹۷/۴/۱۹

    میخک یک مکمل قدرتمند برای سلامتی با کاربردهای متنوع و گسترده است. این ادویه می‌تواند به صورت کامل، پودر یا اسانس روغنی مصرف شود. میخک به تسکین ناراحتی معده و درد دندان کمک می‌کند. به عنوان یک عامل ضدمیکروبی، باعث نابودی انگل‌ها و باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش می‌شود. روغن میخک می‌تواند به تسکین درد ناشی از روماتیسم، انواع آرتریت (ورم مفاصل) و یا سایر دردهای ناشی از التهاب کمک کند.....

  • دمنوش جنسینگ آمریکایی، پیشنهادی برای مهار بروز انواع بیماری‌

    ۱۳۹۷/۴/۱۲

    عصاره جنسینگ آمریکایی قرن‌ها به عنوان درمان طبیعی برای انواع سرماخوردگی‌ها، آنفلوآنزا و سایر موارد سلامتی استفاده می‌شده است. ابتدا در دهه 1700 از آمریکای شمالی به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا صادر شد؛ سپس مصرف آن به عنوان یک درمان طبیعی بین ملل مختلف گسترش یافت. با خیساندن طولانی مدت ریشه‌ی تازه جنسینگ آمریکایی در آب داغ، محتوای جنسنوزیدها استخراج می‌شوند. مطالعات درون آزمایشگاهی، حیوانی و محدود انسانی اثرات ضدسرطان، ضد آرتریت (التهاب مفصل)، ضد‌ دیابت، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ، ضد فشار خون بالا، ضد چاقی، محاظت قلبی، تنظیم کننده سیستم ایمنی، ضد استرس، ضد خستگی، ضد پیری و سایر اثرات را گزارش کرده‌ است........

  • فواید سلامتی و طریقه مصرف مرزنجوش

    ۱۳۹۷/۴/۵

    در میان شکل‌های متنوع آن، اسانس روغنی، برگ‌های تازه یا خشک شده یا پودر مرزنجوش فواید سلامتی بسیاری دارد. دو قاشق غذاخوری مرزنجوش سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان، ویتامین و سایر ترکیبات مغذی است. برای بهبود عملکرد سیستم گوارش، 2-4 فنجان چای مرزنجوش را طی 2 ساعت بنوشید تا از فواید آن برای هضم بهره‌مند شوید. دمنوش غلیظ مرزنجوش اثر آرام‌بخش و ضدافسردگی دارد......

  • ارزش تغذیه‌ای بالای توت فرنگی، بلوبری، تمشک و انواع دیگر بِری‌ها

    ۱۳۹۷/۳/۲۹

    بلوبری، تمشک، توت‌فرنگی و انواع دیگر بِری‌ها حاوی مقدار فراوان از انواع ویتامین‌های A، B کمپلکس، C و E هستند که به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک می‌کنند. مقدار فراوان فیبر موجود در بِری‌ها به هضم و سلامت کلی دستگاه گوارش کمک می‌کند. بِری‌ها چربی کم و میزان مواد مغذی بالایی دارند.

  • افراد مبتلا به بیماری تیروئید، دمنوش‌های گیاهی را جایگزین قهوه کنند

    ۱۳۹۷/۳/۲۲

    قهوه حاوی میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها است. با اثرگذاری قهوه بر تیروئید، ممکن است که ضررهای قهوه بیشتر از فوایدش باشند. متأسفانه برای کسانی که علاقه‌مند به نوشیدن قهوه‌اند و بیماری تیروئید دارند، دلایلی برای منع مصرف قهوه وجود دارد که ممکن است نیاز به انتخاب نوشیدنی جایگزین داشته باشند. در میان تمام دمنوش‌ها، به نظر می‌رسد که بابونه بهترین انتخاب برای بهبود سطح سلامت تیروئید و کاهش‌دهنده خطر سرطان تیروئید است. مصرف چای‌های گیاهی، به‌خصوص بابونه، در صورت مصرف منظم و دوره‌های طولانی مدت بسیار مفید است. دمنوش مریم گلی موجب بهبود تقویت حافظه می‌شود و علائم مربوط به شرایط سیستم عصبی را تسکین می‌دهد........

  • 12 فایده سلامت‌بخش آووکادو

    ۱۳۹۷/۳/۸

    آووکادو، تنها میوه‌ای است که حاوی مقدار فراوانی از اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) سالم است. آووکادو یک غذای بسیار مغذی طبیعی است و حاوی تقریبا 20 نوع ویتامین و مواد معدنی است. مطالعات زیادی نشان دادند که یک رژیم غذایی گیاهی که شامل موادغذایی همچون آووکادو است می‌تواند به کاهش خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و مرگ و میر کلی کمک کند؛ همچنین باعث بهبود پوست و مویی سالم، افزایش انرژی و کاهش وزن کلی می‌شود........

  • فواید دانه‌های کاکائو

    ۱۳۹۷/۳/۱

    دانه‌های کاکائو از گیاه Theobroma cacao، به معنی "غذای خدایان" بدست می‌آیند؛ این نام برای این دانه‌های دارای خواص سلامت فراوان، نام مناسبی است. منیزیم دانه‌های کاکائو پمپاژ خون در قلب را افزایش و خطر لخته شدن خون و سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می‌دهد. افزایش حساسیت انسولینی توسط دانه‌های کاکائو یا شکلات تلخ، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. علاوه‌بر‌این، دانه‌های کاکائو اضطراب را کاهش می‌دهند درحالیکه هوشیاری را به طور همزمان افزایش می‌دهند......

  • برگاموت، میوه مرکباتی مغذی شگفت‌انگیز

    ۱۳۹۷/۲/۲۵

    برگاموت (Citrus bergamia) یک میوه مرکباتی با عطر و بوی بسیار خنک و شیرین و کمی هم میوه‌ای است که آب میوه آن بسیار ترش و تلخ است؛ بنابراین نوشیدن میزان کافی از آن برای دریافت تمامی فواید سلامت‌بخش آن کار بسیار دشواری است. اسانس روغنی پوست برگاموت بسیار مفید و دارای خواصی مانند ضدافسردگی، بهبود دهنده هضم، کاهش میزان چاقی متوسط و آنتی باکتریال است.......

  • برگ زیتون، ضدویروس قوی برای درمان آنفلوآنزا، سرماخوردگی و سایر عفونت‌های ویروسی

    ۱۳۹۷/۲/۱۸

    داروهای آنتی‌بیوتیکی هر دو نوع میکروارگانیسم‌های خوب و بد را از بین می برند. عصاره برگ زیتون یکی از بهترین راه‌ها برای نابودی میکروب‌های بیماری‌زای خطرناک و بهبود تعداد میکروارگانیسم‌های بدنمان است. عصاره برگ زیتون به عنوان یک ضدمیکروب قوی عمل می‌کند، اما به‌طور انتخابی گونه‌های بیماری‌زا را مورد هدف قرار می‌دهد.......

  • فواید قدرتمند چای رازیانه

    ۱۳۹۷/۲/۱۱

    رازیانه سرشار از ویتامین های A، B کمپلکس، C و D، اسیدهای آمینه و بسیاری از مواد مغذی دیگر است؛ و مطمئنا یکی از ترکیباتی است که باید در رژیم غذاییمان باشد. از فواید رازیانه می‌توان به ویژگی‌های بهبود‌دهنده هضم، کاهش وزن، سلامت قلب، سلامت چشم، تنظیم کننده تعادل هورمونی، بهبود مشکلات قاعدگی و سلامت لثه اشاره کرد.........

  • 10 ویژگی شگفت‌آور سلامتی نعناع برای بدن

    ۱۳۹۷/۲/۴

    نعناع با تحریک آنزیم‌های هضمی، مواد مغذی را از ماده غذایی جذب می‌کند و چربی را به انرژی قابل مصرف تبدیل می‌کند و از این طریق باعث کاهش وزن می‌شود. چای نعناع فلفلی یک درمان خانگی برای یبوست است و همچنین می‌تواند درد و ناراحتی ناشی از نفخ شکم را تسکین دهد. نعناع سطح بازگشت حافظه و هوشیاری ذهنی را بالا می‌برد. رزمارینیک اسید در تسکین علائم آلرژی فصلی مؤثر است. نعناع به همراه چای مسکن مؤثری برای گلو درد است. مصرف موضعی نعناع، اثر آرامبخش یا خنک‌کننده بر روی پوست می‌گذارد. نعناع فلفلی می‌تواند به تسکین سندرم روده تحریک‌پذیر کمک کند.

  • شما همان چیزی هستید که میخورید!

    ۱۳۹۷/۱/۲۸

    با بهبود سلامتی دستگاه گوارش، به طور مستقیم می‌توانید یکسری از مسائل نگران‌کننده در بدنتان مانند نفخ، یبوست و التهاب را برطرف کنید. با درنظر گرفتن غذاهایی که می‌خورید، می‌توانید به خوبی بدنتان را از داخل درمان کنید. زردچوبه به‌دلیل ویژگی انقباضی، تعادل اسید معده را حفظ می‌کند. زیره سیستم گوارشتان را تحریک می‌کند و به عنوان یک مسهل برای جلوگیری از یبوست استفاده می‌شود. رازیانه به عنوان ترکیبی در بسیاری از آنتی‌اسیدها (ضد تجمع اسید در معده) استفاده می‌شود. زنجبیل به عنوان یک عامل ضداسپاسم برای تسکین سیستم روده‌ای و جلوگیری از اسهال نیز کاربرد دارد. بذر گشنیز به تسهیل درد و ناراحتی ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک می‌کند. نعناع فلفلی باعث کاهش علائم مربوط به سوء‌هاضمه می‌شود.

  • برخی از فواید سلامت‌بخش چای رازیانه

    ۱۳۹۷/۱/۲۱

    به عقیده گیاه‌پزشکان، دانه رازیانه یک کمک مؤثر برای هضم است. این چای می‌تواند ماهیچه صاف سیستم گوارش را آرام کند و نفخ و کرامپ‌های شکمی را کاهش دهد. رازیانه با حفظ رحم از انقباض به تسکین دردهای قاعدگی کمک می‌کند. به دلیل ویژگی ضداسپاسم، چای رازیانه می تواند در کاهش علائم کولیک در نوزادان نقش داشته باشد. همچنین عصاره رازیانه در تنظیم سطح قند خون موثر است.

  • 6 دلیل محبوبیت چای دارجیلینگ

    ۱۳۹۷/۱/۱۴

    چای دارجیلینگ انواع گوناگونی از جمله سبز، سیاه و اولانگ دارد. با این حال معمولا چای دارجیلینگ به صورت چای سیاه به بازار عرضه می‌شود. این چای کاملا تحت فرآیند اکسیداسیون قرار نمی‌گیرند و یک چای سبک و ملایم است. ویژگی‌هایی مانند طعم خوشمزه خاص، کاهش پوسیدگی و سلامت دندان‌ها، بهبود کنترل وزن، ضد استرس، جلوگیری از بیماری‌های معده و از همه مهم‌تر سرکوب استرس باعث می‌شوند چای دارجیلینگ در بین مردم محبوبیت داشته باشد...

  • گل گاوزبان بهترین نوشیدنی ضداسترس در طبیعت

    ۱۳۹۷/۱/۷

    گل گاوزبان یکی از بهترین نوشیدنی‌های مقوی طبیعی برای استرس و افسردگی است. برگ های آن بسیار مغذی و سرشار از کلسیم، پتاسیم و مواد معدنی هستند. امروزه از آن به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌زا برای تعادل و حفظ سلامت غدد آدرنال پس از استرس استفاده می‌کنند. گل گاوزبان میزان شیردهی را افزایش می‌دهد، میزان تعرق را افزایش می‌دهد و تب را تسکین می‌دهد.

  • پوست و موی بهتر با چای رویبوس

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

    چای رویبوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی زیادی مانند ویتامین D و زینک است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان سوپراکسید دیسموتاز است که یک ترکیب ضدپیری عالی است و به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند. سطوح بالای فلاوونویید در رویبوس به جلوگیری از اختلالات پوستی مانند اگزما و آکنه کمک می‌کند. این چای یک انتخاب بسیار سالم برای تمامی طرفداران چای است....

  • چای رویبوس و بارداری

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵

    چای ریبوس یا قرمز از آفریقای جنوبی نشأت گرفته است و در دهه 1960 در سایر نقاط دنیا یک درمانگر گیاهی شد. چای رویبوس حاوی مقادیر زیاد پلی‌فنول‌ها و سایر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به نظر می‌رسد از سلول‌های بدنتان در برابر استرس اکسیداتیو حاصل از رادیکال‌های آزد محافظت می‌کنند. از جمله فواید نوشیدن چای رویبوس در دوران بارداری می توان به مواردی مانند 100 درصد بدون کافئین، سرشار از آنتی اکسیدان ها کمک کننده به فرآیند هضم و تضمین یک خواب آرام‌تر اشاره کرد. با این حال، میزان چای رویبوس که در دوران بارداری ایمن است، ناشناخته مانده است. بنابراین قبل از مصرف چای رویبوس برای اهداف دارویی، با پزشکتان مشورت کنید....

  • معرفی 3 چای عالی ویژه دوندگان

    ۱۳۹۶/۱۲/۸

    نوشیدن چای شما را به یک ورزشکار خیلی قوی تبدیل نمی‌کند. اما چای فواید افزایش‌دهنده عملکردی را وقتی که پیش، حین یا پس از دویدن مصرف می‌شود، نشان داده است. در این مطلب سه دمنوش بسیار عالی برای افزایش عملکرد دوندگان معرفی شده است....

  • چای زیرفون و فشار خون بالا

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

    چاقی، افزایش مصرف نمک، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب، کمبود ورزش و دارو از دلایل بروز فشار خون بالا هستند. چای زیرفون خواص تسکین دهنده و فواید سلامت زیادی دارد که می‌تواند در کاهش خطرهای بیماری‌های بسیاری مفید باشد و همچنین شما را سالم نگه دارد. چای زیرفون یک چای معطر است که در کاهش فشار خون بالا موثر است. این چای می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و توسط افرادی که با این مشکل خاص مبارزه می‌کنند، مصرف شود........

  • چای سفید، نوشیدنی سلامت بخشِ برتر

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

    بسیاری از کارشناسان سلامت چای سفید را به دلیل فواید سلامت‌بخش آن، به عنوان نوشیدنی سلامت برتر درنظر می‌گیرند. چای سفید در روشی مشابه چای سبز فرآیند می‌شود. اما به جای استفاده از برگ‌های بالغ، چای سفید از برگ‌هایی بسیار جوانی که بعد از باز شدن جوانه‌های چای، رشد می‌کنند، تهیه می‌شود. چای سفید حاوی مقدار زیادی از پلی‌فنول‌ها نسبت به سایر انواع چای‌ها است. چای سفید دارای فواید بی‌شماری نظیر افزایش سرعت متابولیسم بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت دهان و دندان است و باعث بهبود سلامت کلی فرد می شود.....

  • حتی یک نوشیدنی خوب – مثل چای- هم استثناهایی دارد

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

    انواع چای‌ دارای فواید سلامتی بی‌شمار هستند. با این حال، این نوشیدنی فوق‌العاده را تمامی افراد نمی‌توانند بنوشند. چای هم اثرات منفی بر برخی افراد دارد. چای به دلیل اینکه حاوی کافئین است در افراد حساس به کافئین موجب بی‌خوابی و در افراد مضطرب موجب کاهش تأثیر داروهای آرام‌بخش اعصاب می‌شود. همچنین مصرف همزمان چای با داروهای رقیق‌کننده خون موجب کاهش لختگی خون و در موارد حاد موجب خونریزی شدید می‌شود....

  • رژیم آب گرم، عسل و دارچین

    ۱۳۹۶/۱۱/۳

    ترکیب آب گرم، دارچین و عسل یک نوشیدنی تصفیه کننده و سم‌زدای بدن است که در یک زمان خاصی از روز می‌توانید در کنار رژیم روزانه معمولتان استفاده کنید. طرفداران این نوشیدنی ادعا می‌کنند که نه تنها این نوشیدنی بدن شما را تصفیه و تمیز می‌کند بلکه بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذاییتان، باعث کاهش وزنتان می‌شود. اما در حال حاضر یافته های علمی محدودی از این ادعاها حمایت می‌کنند که یک غذا یا نوشیدنی خاص به خودی خود بتوانند به بهبود توانایی بدنتان در دفع ترکیبات سمی کمک کنند......

  • آشنایی با برخی از فواید زوفا برای بهبود سلامتی

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

    هزاران سال است که از زوفا به دلیل ویژگی‌های دارویی آن استفاده می‌شود. روغن زوفا برای درمان بیماری‌هایی مانند عفونت، روماتیسم، گرفتگی عضلات، گلودرد و علائم سرماخوردگی، تب و خونریزی استفاده می‌شود.........

  • دلایل الزام مصرف چای توسط ورزشکاران

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

    مطالعات نشان داد که نوشیدنی هایی مانند لیموناد یا نوشیدنی های غیرالکلی گازدار مشابه یکدیگر بدن را هیدراته می کنند، اما این نوشیدنی ها معمولا حاوی مقادیر زیاد از کافئین، شکر و افزودنی‌ها هستند. طبق مطالعات، چای ویژگی هیدراسیونِ مشابه آب دارد. محتوای کافئین و شکر چای نسبت به سایر نوشیدنی‌های جایگزین آب کمتر است. ورزشکاران می توانند مقداری چای سبز برای هیدراسیون دوباره بدنشان پس از تمرین ورزشی بنوشند، علاوه براین چای می تواند سطح هوشیاری را بالا ببرد و به انجام وظایف روزانه آنها کمک کند. همچنین، عصاره چای سبز ظرفیت استقامتی را به طور قابل توجهی بهبود می‌دهد و مصرف لیپید را متعادل می‌کند........

  • گیاهان دارویی و مکمل‌های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳

    تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که ترکیب گیاهان مفید با روش های درمانی سنتی به منظور رها شدن از علائم زیاد دیابت نوع 2، ممکن است مفید باشد. براساس مطالعات مصرف گیاهانی مانند دارچین، زنجبیل، شنبلیله و آلوئه ورا به صورت پودر، دمنوش یا مکمل می تواند در درمان بیماری دیابت نوع 2 موثر باشند......

  • روش های طبیعی درمان برخی بیماری ها با پرسیاوشان

    ۱۳۹۶/۱۰/۵

    پرسیاوشان سرخسی است که در تمام مناطق مرطوب دنیا رشد می کند. پرسیاوشان حاوی ایزوکوئرسیترین، روتین و استراگلین، تانن ها، کومارین، ویتامین ها و مواد معدنی است. این گیاه را می توانید به صورت ترکیب با سایر گیاهان استفاده کنید تا اثر آن نیز بیشتر شود. پرسیاوشان در درمان برخی بیماری ها مانند سنگ های مثانه و کلیه، انواع سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت، مشکلات ریوی و ... کاربرد دارد....

  • 5 ادویه و گیاه بسیار کارآمد برای درمان افسردگی

    ۱۳۹۶/۹/۲۸

    مطالعات و همچنین نشریات تغذیه ای همگی بر این عقیده اند که غذاهایی خاص قابلیت بهبود خلق‌و‌خوی ما را دارند. برخی از گیاهان و ادویه‌جات به طور طبیعی دارای فواید ضد افسردگی هستند و با طعم های متنوعشان به ذهن و بدن سلامتی می‌دهند......

  • 10 فایده عالی سلامتی و دارویی زنیان

    ۱۳۹۶/۹/۲۱

    زنیان دارای ارزش سلامتی و دارویی فراوان است. بذر زنیان برای درمان سریع درد شکم به خوبی شناخته شده است. همچنین زنیان یکی از داروهای قوی ضدانگل است. زنیان برای آسم، دیابت شیرین، سنگ کلیه، کاهش وزن و مشکلات دستگاه گوارش مفید است.

  • دمنوش های گیاهی برای افزایش طبیعی سطح انرژی

    ۱۳۹۶/۹/۱۸

    اگر می خواهید که سطوح انرژیتان را به طور طبیعی افزایش دهید، دمنوش های گیاهی هم در نظر بگیرید. گیاهان متنوعی وجود دارند که اثر محرک مثبتی بر بدن دارند. این اثر انرژی‌زا، یک اثر افزایشی بسیار طبیعی است.....

  • 14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-2

    ۱۳۹۶/۹/۷

    بابونه حاوی 28 ترکیب ترپنوییدی و 36 ترکیب فلاوونوییدی است که شامل ترکیبات زیست فعال- کومارین ها، فلاوونوییدها، ترپنوییدها و موسیلاژ است. این ویژگی‌ها به این گل‌های کوچکِ خوشمزه، خاصیت درمانگری را می بخشد. گل خشک بابونه دارای خاصیت روشن کننده پوست، ضد آکنه، کاهش دهنده تورم و درد، مفید برای سلامت بیماران دیابتی، کاهش دهنده خطر سرطان تیروئید و سینه و رفع کننده گرفتگی عضلات است. یک فنجان دمنوش گرم بابونه می تواند سلامتی و حس خوب بودن را در شما تقویت کند.......

  • 14 دلیل برای نوشیدن یک فنجان چای بابونه-1

    ۱۳۹۶/۸/۳۰

    برخلاف چای سبز و سیاه، چای بابونه درخت ندارد و از گیاهی شبیه به گل های آفتاب‌گردان تهیه می شود. از گیاهان متعلق به این خانواده دمنوش هایی تهیه می شود که به دلیل ویژگی های آرام‌بخش و القاکننده خواب، بسیار متداول هستند. گل خشک بابونه برای خاصیت‌های ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضدقارچ، ضداسپاسم و ضد زخم شناخته شده‌ است...... ​

  • دمنوش هایی برای تقویت انرژی، بهبود استقامت و تعادل هورمونی

    ۱۳۹۶/۸/۲۳

    هر روز به دنبال یافتن چیزی ارزشمند برای خود یا برای کسی که دوستش دارید، باشید. مادر طبیعت با گیاهان بسیارش برای ما مهربانی را فراهم کرده است. دمنوش‌های گیاهی بسیار خوش طعم هستند و نوشیدن آن ها راهی آسان برای افزایش مصرف میزان مایعات و ترکیبات مغذی است. از مزایای جذاب چای سبز برای بانوان، قابلیت آن در کمک به مدیریت وزن است. چای زنجبیل و نعناع فلفلی دستگاه گوارش را تسکین می دهند. بابونه به عنوان یک گیاه تسکین دهنده و آرامش بخش شناخته شده است.......

  • بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

    ۱۳۹۶/۸/۱۶

    چای سبز غنی از مواد معدنی و ویتامین ها است که پتانسیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را افزایش می دهند و به دنبال آن خطر بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را کاهش می دهد. این چای ضدباکتری به کاهش وزن کمک می کند، ویژگی های ضدپیری دارد و همچنین سلامت دهان را ارتقاء می دهد. بنابراین این سوال پیش می آید که: بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟ نوشیدن چای سبز در حالت ناشتا ممکن است به کبد شما آسیب وارد کند. نوشیدن چای سبز با وعده غذایی، جذب آهن در بدن شما را مهار می کند. چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از وعده غذایی و 2 ساعت قبل از زمان خواب بنوشید. به منظور کاهش وزن، آن را قبل از شروع ورزشتان بنوشید، اما خودتان را به نوشیدن 2-3 فنجان در روز محدود کنید.........

  • درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به سادگی نوشیدن یک فنجان دمنوش گرم

    ۱۳۹۶/۸/۹

    دمنوش های گیاهی می توانند به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کنند. این دمنوش می توانند از سیستم ایمنی شما حمایت کنند، ناراحتی معده را تسکین دهد و احتقان بینی و سینه را برطرف کند.

  • مرزنجوش گیاهی با ارزش تغذیه ای بالا

    ۱۳۹۶/۸/۲

    مرزنجوش یک گیاه معطر از خانواده نعناعیان است که خاستگاه آن مصر و عربستان است. در صورت مصرف منظم، مرزنجوش یک افزودنی عالی به یک رژیم غذایی سالم است. دو قاشق غذاخوری از مرزنجوش حاوی انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، کلسیم و آهن است. نوشیدن چند فنجان مرزنجوش در روز یک تونیک بسیار عالی برای سیستم گوارش است. همچنین مرزنجوش سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان است که می تواند به رفع بیماری کمک کند.

  • چای ترش، دارای فواید سلامت‌بخش شیرین

    ۱۳۹۶/۷/۲۵

    گل های خشک شده hibiscus یک چای مفید است. چای ترش دارای مزه ترش و تند خوشایندی است که می تواند با مقدار کمی عسل، آگاو یا سایر شیرین کننده های طبیعی دم گذاشته شود. محققانhibiscus و کاربردهای آن را در حیوانات و انسان ها مورد مطالعه قرار داده‌اند و خواص آنتی اکسیدانی، ضدکلسترولی و ضدپرفشاری خون مربوط به آن را کشف کردند. اعتقاد بر این است که آنتوسیانین ها مسئول ایجاد فواید سلامت بخش آن هستند؛ اما بر اساس گفته کارشناسان هایبیسکوز اسید و پلی فنول ها نیز ممکن است نقشی در این رابطه داشته باشند.

  • آنتی بیوتیک های طبیعی برای کودکان

    ۱۳۹۶/۷/۱۸

    مصرف قرص های آنتی بیوتیک برای کودکان و بزرگسالان مضر است. این قرص ها ممکن است بسیاری از باکتری های مفید که باعث می شوند بدن کودک به طور طبیعی با عفونت مبارزه کند را از بین ببرند و به سیستم ایمنی آن ها آسیب بزنند. برگ زیتون و ترکیب عسل و دارچین می توانند یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند را برای کودکان فراهم آورند. این ترکیبات سیستم ایمنی را قوی می کنند....

  • گزنه، دمنوش صبحگاهی برای حفظ انرژی و نشاط

    ۱۳۹۶/۷/۱۱

    گزنه یکی از مغذی‌ترین گیاهان است و فواید آن تقریبا به سراسر بدن می رسد و یک دمنوش عالی برای صبحانه است. گزنه حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است که مغذی، ترمیم کننده و تامین کننده انرژی صبحگاهی است...

  • فواید سلامتی‌بخش چای کرن‌بری

    ۱۳۹۶/۷/۲

    هر فنجان چای کرن‌بری حاوی مواد معدنی و ویتامین های متنوع مانند ویتامین C، K و E است. همه این مواد مغذی برای سلامتی ضروری هستند. به دلیل فواید سلامت بخش متنوع این میوه توصیه می شود که در رژیم غذایی روزانه افراد گنجانده شود.........

  • دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-2

    ۱۳۹۶/۶/۲۹

    مصرف مواد غذایی فاقد سموم و آفت کش ها و اجتناب از ورود مواد غذایی شیمیایی به بدن بهترین راه جلوگیری از ورود سموم است، اما راه آسانتر، نوشیدن دمنوش های سم زدای گیاهی است.......

  • 8 راهکار گیاهی برای درمان دل درد

    ۱۳۹۶/۶/۲۶

    مطالعات نشان داده اند که بسیاری از گیاهان حتی بهتر از داروهای شیمیایی بیماری ها را درمان می کنند. با این 8 راهکار گیاهی بیماری های دستگاه گوارش را درمان کنید......

  • 20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (2)

    ۱۳۹۶/۶/۲۲

    ترکیبات شیمیایی، روغن های ضروری و ویتامین‌های استخراج شده از مریم گلی، آن را برای سلامت بدن، مراقبت از پوست و مو سودمند می‌کند....

  • 20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (1)

    ۱۳۹۶/۶/۱۹

    ترکیبات شیمیایی، روغن های ضروری و ویتامین‌های استخراج شده از مریم گلی، آن را سلامت بدن، مراقبت از پوست و مو سودمند می‌کند.......

  • چند راهکار ساده برای درمان درد معده با زنیان

    ۱۳۹۶/۶/۱۴

    زنیان از جمله گیاهان دارویی مفید است که برای درمان بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شود. در اینجا با چند راهکار ساده برای کاهش درد معده آشنا می شوید.....

  • بایدها و نبایدهای نوشیدن چای و دمنوش در دوران بارداری

    ۱۳۹۶/۶/۱۱

    در دوران بارداری انواع چای ها و دمنوش ها باید با احتیاط مصرف شوند. همچنین بر اساس توصیه پژوهشگران و پزشکان، در این دوران میزان کافئین دریافتی روزانه باید کنترل و کمتر از 200 میلی گرم در روز باشد........

  • دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-1

    ۱۳۹۶/۶/۷

    مصرف مواد غذایی فاقد سموم و آفت کش ها و اجتناب از ورود مواد غذایی شیمیایی به بدن بهترین راه جلوگیری از ورود سموم است، اما راه آسانتر، نوشیدن دمنوش های سم زدای گیاهی است

  • درمان افسردگی با داروهای گیاهی

    ۱۳۹۶/۶/۴

    برای درمان بیماری افسردگی معمولا از داروهای شیمیایی استفاده می شود اما مصرف گیاهان دارویی نیز برای درمان این بیماری مفید است. در این مقاله با داروهای گیاهی مناسب برای درمان افسردگی آشنا می شوید....

  • 5 راهکار گیاهی برای درمان سینوزیت

    ۱۳۹۶/۵/۲۸

    راه های متعددی برای درمان سینوزیت و کاهش علائم این بیماری وجود دارد. برای درمان علائم سینوزیت می توانید از روش های طبیعی استفاده کنید.

  • تسکین سرفه با نوشیدنی های گیاهی

    ۱۳۹۶/۵/۲۲

    چای ریشه ی شیرین بیان، خاصیت ضدسرفه و تسکین دهندگی دارد و هم زمان با تسکین مجاری تنفسی، با کاهش مایع مخاطی و خلط، از میزان .......

  • راهکارهایی برای مهار اشتها

    ۱۳۹۶/۵/۱۵

    دمنوش های گیاهی با مهار اشتها از چاقی و افزایش وزن جلوگیری می کنند. در اینجا با انواعی از دمنوش های مهار کننده ی اشتها آشنا می شوید.

  • تسکین آلرژی با نوشیدنی های گیاهی

    ۱۳۹۶/۵/۱۱

    سرکه ی سیب درمان کننده ی سیستم گوارش است و اثری بسیاری قوی بر تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف آن حتی به بهبود رشد باکتری های .......

  • حفظ سلامت کبد با نوشیدنی های گیاهی

    ۱۳۹۶/۵/۹

    این نوشیدنیِ دوستدار کبد، سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین هاست که اثر مثبت بر عملکرد کبد دارند. البته به یاد داشته باشید که نوشیدنیِ چای سبز را.....

  • درمان نقرس با گیاهان دارویی

    ۱۳۹۶/۵/۷

    مصرف برخی داروهای گیاهی به حذف اسید اوریک اضافی از بدن و کاهش درد مفاصل کمک می کنند. در این مقاله با این گیاهان آشنا می شوید......

  • درمان اضطراب و افسردگی با داروهای گیاهی

    ۱۳۹۶/۵/۴

    یکی از روش های درمان استرس و اضطراب مصرف داروهای گیاهی به صورت دمنوش و ادویه است. در این مقاله با گیاهانی آشنا می شوید ‌که می‌توانند برای این منظور مفید باشند......

  • راهکارهای گیاهی برای افزایش شیر مادر

    ۱۳۹۶/۴/۳۱

    شیردهی یک فرآیند فیزیولوژیک و طبیعی است اما تغذیه نقش مهمی در افزایش شیر مادر دارد. اگر در دوران شیردهی هستید مصرف این 5 ماده ی غذایی را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

  • وقتی چای سرد می شود...

    ۱۳۹۶/۴/۲۸

    وقتی چای سرد می شود بهتر است آن را ننوشید و یا حداقل به صورت سرد مصرف نکنید. سرد شدن چای خواص مفید آن را کاهش می دهد

  • دمنوش های گیاهی، راهکاری مناسب در درمان خروپف

    ۱۳۹۶/۴/۲۷

    خروپف باعث ایجاد اختلال در خواب و گاهی مشکلات جدی در سلامت می شود. با مصرف این دمنوش های گیاهان، به راحتی می توانید خروپف را کنترل کنید......

  • 5 چای گیاهی برای داشتن پوستی زیبا

    ۱۳۹۶/۴/۲۴

    یک فنجان چای می تواند به داشتن پوستی زیبا کمک کند. در این مقاله با دمنوش هایی که برای سلامتی پوست مفید هستند آشنا می شوید.

  • 6 روش برای افزایش قدرت مغز

    ۱۳۹۶/۴/۲۰

    تعدادی زیادی از گیاهان می توانند عملکرد شناختی و قدرت مغز را افزایش دهند. در این مقاله با این گیاهان آشنا می شوید.........

  • راهکارهای غذایی برای پیشگیری از سرطان

    ۱۳۹۶/۴/۱۷

    تقویت سیستم ایمنیِ بدن از طریق خوردن مواد غذایی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. در اینجا با انواع مواد غذایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند آشنا می شوید......

  • آنچه در باره ی مصرف زرشک باید بدانید

    ۱۳۹۶/۴/۱۴

    مصرف زرشک به مقدار متعادل برای بدن مفید است اما مصرف طولانی مدت (بیش از 2 هفته) و یا بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.....

  • 4 گیاه شگفت انگیز برای سلامت ریه

    ۱۳۹۶/۴/۱۳

    برخی بیماری های دستگاه تنفسی را با داروهای گیاهی می توان درمان کرد. گیاهانی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم به تقویت ریه ها کمک می کنند و خطر ابتلا به بیماری های ریوی را کاهش می دهند.....

  • 10 گیاهی که به کاهش وزن کمک می کنند

    ۱۳۹۶/۴/۱۰

    گیاهان دارویی و ادویه جات موجود در آشپزخانه، بدون صرف وقت و هزینه ی زیاد به کاهش وزن بدن کمک می کنند. در این مطلب با انواع این گیاهان و ادویه جات آشنا می شوید........

  • بایدها و نبایدهای مصرف زیره سبز

    ۱۳۹۶/۴/۷

    زیره گیاهی بسیار مفید برای سلامتی است با این حال مصرف بیش از حد این دانه ها ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. پیش از مصرف زیره سبز به بایدها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید.......

  • 8 راهکار خانگی برای کاهش کلسترول

    ۱۳۹۶/۴/۳

    کلسترول یک نوع چربی است که می تواند در رگ های خونی رسوب کند. افزایش بیش از حد کلسترول بد یا LDL، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، آنژین صدری و حمله قلبی را افزایش می دهد. در این مقاله برخی روش های خانگی برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول مضر خون معرفی می شوند......

  • بایدها و نبایدهای مصرف مرزنجوش

    ۱۳۹۶/۳/۳۱

    مرزنجوش خواص درمانی فراوانی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است اما قبل از استفاده از این گیاه به باید ها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید.......

  • با این گیاهان از شر موهای زائد خلاص شوید

    ۱۳۹۶/۳/۳۰

    در کنار روش های معمول برای از بین بردن موهای زائد، روش های طبیعی را نیز می توانید امتحان کنید. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید...........

  • گیاهانی برای درمان سنگ کیسه ی صفرا

    ۱۳۹۶/۳/۲۷

    يكي از بيماريهاي مهم كيسه ی صفرا، سنگ كيسه ی صفرا است. برای درمان سنگ کیسه ی صفرا از روش های مختلفی استفاده می شود. در اینجا چندین راهکار گیاهی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و درمان آن پیشنهاد می شود...........

  • بایدها و نبایدهای مصرف چای رازیانه

    ۱۳۹۶/۳/۲۴

    نوشیدن مقدار متعادل چای رازیانه برای بدن مفید و بی خطر است، ولی اگر بیش از حد مصرف شود ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. قبل از استفاده از این گیاه به بایدها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید..........

  • گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهند

    ۱۳۹۶/۳/۲۳

    مواد غذایی سالم و مصرف برخی از گیاهان به حفظ و بهبود سلامت کبد کمک می کند. در این مقاله با تعدادی از این گیاهان آشنا می شوید.......

  • 6 راهکار گیاهی برای افزایش سرعت متابولیسم

    ۱۳۹۶/۳/۲۰

    داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن به طور منظم به همراه مصرف این گیاهان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد........

  • راهکارهای تغذیه ای برای کاهش سطح استروژن در مردان

    ۱۳۹۶/۳/۱۷

    یکی از بهترین راه ها برای کاهش مقدار هورمون استروژن، مصرف غذاهای کاهنده ی استروژن است. این غذاها را می توان همچون یک داروی مکمل طبیعی برای کاهش استروژن استفاده کرد........

  • بایدها و نبایدهای مصرف رزماری

    ۱۳۹۶/۳/۱۶

    رزماری خواص مفید فراوانی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد است، اما قبل از استفاده از رزماری به باید ها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید.........

  • بیماری ها، و روش های درمان با دمنوش های گیاهی

    ۱۳۹۶/۳/۱۰

    انواع مختلفی از چای ها و دمنوش های گیاهی در بازار وجود دارند اما دانستن اینکه کدام دمنوش برای درمان کدام بیماری مناسب است مهم است. در اینجا با بیماری ها و دمنوش های درمانی مناسب برای درمان آن ها آشنا می شوید........

  • بایدها و نبایدهای مصرف بابونه

    ۱۳۹۶/۳/۹

    هزاران سال است که از گیاه بابونه برای درمان بیماری های دستگاه گوارش و کاهش استرس و اضطراب استفاده می شود. قبل از استفاده از بابونه به باید ها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید..........

  • راهکارهای سلامتی با مصرف این 7 دمنوش گیاهی

    ۱۳۹۶/۳/۶

    نوشیدن دمنوش های گیاهی به طور روزانه باعث بهبود خلق و خو، بهبود سلامت پوست، افزایش انرژی و بهبود تندرستی بدن می شود. در این مقاله با 7 دمنوش مفید برای سلامتی آشنا می شوید.........

  • پاکسازی کبد با این 5 گیاه

    ۱۳۹۶/۳/۳

    گیاهانی در طبعیت وجود دارند که کبد را پاکسازی می کنند. در اینجا با تعدادی از این گیاهان آشنا می شوید.........

  • باید ها و نبایدهای مصرف هل

    ۱۳۹۶/۳/۲

    هل خواص مفید فراوانی دارد و جزو گیاهانی است که کمترین عوارض جانبی را ایجاد می کند، اما قبل از استفاده از هل به باید ها و نبایدهای مصرف آن توجه کنید.......

  • راهکارهای تغذیه ای برای داشتن قلبی سالم

    ۱۳۹۶/۲/۳۰

    یکی از بهترین راهکارها برای داشتن قلبی سالم مصرف رژیم غذایی مناسب و سالم است. اضافه کردن گیاهان دارویی مفید به رژیم غذایی ، به بهبود سلامت قلب کمک می کند.........

  • نوشیدنی هایی برای درمان رفلاکس اسید معده

    ۱۳۹۶/۲/۲۷

    بازگشت اسید از معده به روده، منجر به ایجاد بیماری رفلاکس اسید معده می شود. با مصرف برخی نوشیدنی ها می توانید علائم این بیماری را کاهش دهید........

  • بایدها و نبایدهای مصرف دارچین

    ۱۳۹۶/۲/۲۶

    دارچین به صورت ادویه و در طب سنتی به عنوان دارو استفاده می شود اما مصرف آن در مقادیر بسیار زیاد ممکن است واکنش های آلرژیک و مسمویت ایجاد کند........

  • روش های طبیعی برای درمان میگرن

    ۱۳۹۶/۲/۲۳

    با استفاده از روش های درمانی طبیعی مثل استفاده از گیاهان دارویی علائم سردردهای میگرنی را کاهش دهید........

  • نوشیدنی های طبیعیِ دیورتیکِ (ادرار آور) مفید برای بدن

    ۱۳۹۶/۲/۲۰

    برخی گیاهان و مکمل های دارویی ادرارآور هستند. این 7 دمنوش دیورتیک به خارج شدن آب اضافی از بدن کمک می کنند.......

  • روش های طبیعی برای کاهش علائم آلرژی فصلی

    ۱۳۹۶/۲/۱۶

    مصرف دمنوش ها و برخی مکمل های گیاهی به درمان علائم آلرژی فصلی کمک می کنند..........

  • دمنوش های گیاهی برای درمان ADHD (اختلال بیش فعالی کم توجهی)

    ۱۳۹۶/۲/۱۳

    پژوهش ها نشان می دهند که مصرف برخی دمنوش های گیاهی به دلیل خاصیت ضد اضطرابی و آرام بخشی به کاهش علائم بیماری ADHD در کودکان کمک می کنند..........

  • بایدها و نبایدهای مصرف دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس

    ۱۳۹۶/۲/۱۲

    بیشتر افراد مبتلا به بیماری ام اس به دنبال درمان های طبیعی و عمدتاً گیاهی به عنوان جایگزینی برای داروهای گیاهی هستند اما درباره ی مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی باید محتاط باشند..........

  • دمنوش های گیاهی راهکاری مناسب برای کاهش فشارخون

    ۱۳۹۶/۲/۹

    پژوهش های علمی نشان می دهند که مصرف دمنوش های گیاهی به کاهش کلسترول بالا کمک می کنند..........

  • کاهش وزن با چای سبز و دارچین

    ۱۳۹۶/۲/۶

    دمنوش چای سبز و دارچین با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک و تنظیم قند خون به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل کمک می کند..........

  • بایدها و نبایدهایی درباره ی مصرف جنسینگ در دوران بارداری

    ۱۳۹۶/۲/۴

    نتایج پژوهش های انجام شده در موش ها، ایمن نبودن مصرف این گیاه در دوران بارداری را نشان می دهد و زنان در دوران بارداری بهتر است از مصرف جنسینگ خودداری کنند...........

  • راهکارهایی برای درمان گلو درد

    ۱۳۹۶/۲/۳

    با استفاده از این راهکارها می توانید بدون نیاز به مراجعه به پزشک با این روش ها گلو درد را درمان کنید............

  • استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر

    ۱۳۹۶/۱/۳۱

    چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی، روشن تر و زیباتر شدن پوست مفید است...........

  • بایدها و نبایدهای مصرف نوشیدنی ها در پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه

    ۱۳۹۶/۱/۲۹

    سنگ کلیه بیماری بسیار دردناکی است. نوشیدن مقدار زیادی آب به پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند اما مایعات دیگری نیز هستند که می توانند حتی بیشتر از آب موثر باشند..........

  • 3راهکار کلیدی برای دم کردن یک فنجان چای خوش طعم

    ۱۳۹۶/۱/۲۷

    درجه حرارتِ آب، طعم و مزه ی چای را تحت تاثیر قرار می دهد. مناسب ترین درجه حرارت برای چای های مختلف متفاوت است. بنابراین دانستن درجه حرارت مناسب آب به منظور دست یافتن به بهترین طعم و مزه ی چای مهم است..............

  • باید ها و نبایدهایی درباره ی مصرف چای ها و سلامت قلب

    ۱۳۹۶/۱/۲۳

    به گفته ی متخصصان تغذیه و پزشکان، برای داشتن قلبی سالم، نوشیدن چای را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود قرار دهید اما در صورت ابتلا به بیماری های قلبی بایدها و نبایدهای نوشیدن چای را رعایت کنید..........

  • 7راهکار غذایی برای آرامش اعصاب در افراد مبتلا به اختلالات دو قطبی

    ۱۳۹۶/۱/۲۳

    مصرف برخی غذاها به کاهش استرس و اضطراب و ایجاد آرامش در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی( نوعی بیماری روحی ـ روانی) کمک می کند...........

  • چه مقدار چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

    ۱۳۹۶/۱/۲۰

    پژوهش ها نشان می دهد که کاتچین چای سبز از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند، همچنین با افزایش درجه حرارت بدن باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید........

  • راهکارهایی برای استفاده از چای به جز نوشیدن

    ۱۳۹۶/۱/۱۷

    با این راهکارها علاوه بر لذت بردن از نوشیدن چای از فواید دیگر آن نیز بی نصیب نخواهید ماند. با این روش ها هم به بازیافت چای کمک می کنید و هم کیفیت زندگی خود را بهبود می دهید.......

  • بایدها و نبایدهای مصرف نوشیدنی های کافئین دار در دوران شیردهی

    ۱۳۹۶/۱/۱۵

    مصرف نوشیدنی هایی با محتوای کافئین بالا در دوران شیردهی توصیه نمی شود. با مصرف نوشیدنی های جایگزین یا نوشیدنی هایی با محتوای کافئین متعادل، سلامت کودک خود را ارتقاء دهید...........

  • 8 راهکار زیرکانه برای استفاده از چای کیسه ای

    ۱۳۹۶/۱/۱۴

    چای کیسه ای استفاده شده را دور نیندازید. از این چای های کیسه ای به روش هایی می توان استفاده کرد که هرگز فکرش را نمی کردید..........

  • 9 راهکار برای افزایش سوخت و ساز بدن

    ۱۳۹۶/۱/۹

    افزایش سوخت و ساز بهترین راه برای کاهش و سوزاندن کالری در بدن است، با استفاده از این روش ها سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید........

  • چای سبز و شیر، 2 ماده ای که نباید ترکیب شوند

    ۱۳۹۶/۱/۷

    چای سبز و شیر زمانی که به صورت مجزا مصرف شوند مفید هستند اما زمانی که با هم مصرف شوند، پروتئین در شیر مانع از بروز اثرات مثبت چای سبز می شود.........

  • راهکارهایی برای درمان دردهای آرتریت با استفاده از گیاهان

    ۱۳۹۶/۱/۶

    برخی گیاهان دارویی خواص ضدالتهابی دارند که به کاهش تورم و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک می کند.........

  • بایدها و نبایدهایی برای نگهداری برگ های خشک چای

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

    تاریخ مصرف چای به چگونگی نگهداری آن بستگی دارد. عواملی مثل هوا، گرما، نور، رطوبت و ظروف نگهداری به تازه ماندن چای کمک می کنند.........

  • تقویت حافظه با این دمنوش ها

    ۱۳۹۵/۱۲/۲۶

    مصرف برخی گیاهان به صورت دمنوش، مکمل یا همراه با مواد غذایی به حفظ سلامت مغز، بهبود عملکرد شناختی و حافظه کمک می کند.........

  • راهکارهایی برای لاغر شدن با مصرف قهوه

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۹

    کافئین قهوه از افزایش وزن جلوگیری کرده و حتی سبب از دست دادن وزن می شود. بارعایت راهکارهایی درباره ی نوشیدن قهوه می توانید از وزن خود، بکاهید........

  • 6 روش برای افزایش رشد طبیعی مو

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

    با استفاده از روش هایی مانند شستشو و ماساژ مو با چای سبز، آب پیاز، روغن کرچک، آبلیمو، انگور فرنگی و تخم مرغ رشد طبیعی مو را افزایش دهید.......

  • بایدها و نبایدهایی در مورد نوشیدن چای

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

    مردم در سراسر جهان از نوشیدن انواع چای لذت می برند. در این متن، باید و نبایدهایی در باره ی نوشیدن چای شرح داده می شود تا از نوشیدن آن لذت برده و از تمام خواص سلامتی آن هم بهره مند شوید........

  • دمنوش هایی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

    ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

    مصرف برخی دمنوش های گیاهی مانند زنجبیل، اکالیپتوس، نعناع فلفلی و ماته به تسکین و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند......

  • راهکارهایی برای استفاده از دمنوش های گیاهی در کاهش التهاب

    ۱۳۹۵/۱۲/۹

    بسیاری از گیاهان خاصیت ضدالتهابی دارند. دمنوش های تهیه شده از این گیاهان به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ........

  • 5 اصلی که درباره ی دمنوش های گیاهی باید دانست

    ۱۳۹۵/۱۲/۹

    چای ها و دمنوش های گیاهی برای سلامتی بدن مفید هستند. دانستن این 5 اصل پیش از مصرف دمنوش های گیاهی ضروری است........

  • دمنوش های گیاهی به درمان سوء هاضمه و بی خوابی کمک می کنند

    ۱۳۹۵/۱۲/۷

    مصرف دمنوش های گیاهی یکی از ساده ترین روش های درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها از جمله سوء هاضمه و بی خوابی است........

  • 7 نکته ای که باید درباره ی محتوای کافئین چای سبز دانست

    ۱۳۹۵/۱۲/۷

    کافئین ماده ای است که در چای سبز وجود دارد. این ماده گاهی می تواند برای سلامتی مضر باشد. اگر به دلیل بیماری.......

  • تمیز کردن کلیه ها با این 7 روش

    ۱۳۹۵/۱۲/۴

    مصرف این نوشیدنی ها به حفظ سلامتی کلیه ها و فرآیند سم زدایی در این اندامِ مهم کمک می کند...........

  • 10 خاصیت چای سیاه که نمی دانستید

    ۱۳۹۵/۱۲/۴

    چای سیاه خواص مفید فراوانی دارد. جهت بهره مندی از خواص مفید چای سیاه، نوشیدن حداقل یک تا دو فنجان چای سیاه در روز توصیه می شود.........

  • دمنوش هایی برای کاهش التهاب

    ۱۳۹۵/۱۲/۲

    این 10 دمنوش و چای خوش طعم به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به کاهش و تسکین التهاب در بدن کمک می کنند.

  • بایدها و نبایدهایی درباره ی دم کردن چای

    ۱۳۹۵/۱۲/۲

    دانستن نکات کلیدی درباره ی نحوه ی درست دم کردن چای و اضافه کردن مواد مختلف به این نوشیدنی، به حفظ سلامتی و خوش طعم شدن چای کمک خواهد کرد.........

  • بایدها و نبایدهای مصرف نوشیدنی ها برای افراد مبتلا به رفلاکس معده

    ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

    بسیاری از غذاها برای بیماری رفلاکس اسید معده مناسب نیستند. با حذف این نوشیدنی ها و جایگزین کردن آنها با نوشیدنی های مناسب علائم ناشی از بیماری رفلاکس اسید معده را به حداقل برسانید............

  • 9دلیلی که باید هر روز چای سبز بنوشید

    ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

    چای سبز حاوی ترکیبات مفید از جمله اپی گلوکاتچین گالات یا EGCG است که به سبب وجود این ترکیبات، مصرف مداوم این چای به حفظ سلامتی بدن کمک می کند..........

  • با مصرف این 8 دمنوش و چای علائم یائسگی را کاهش دهید

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۷

    نوشیدن این چند نوع چای و دمنوش گیاهی به کاهش علائم یائسگی ناشی از عدم تعادل هورمون کمک می کند...........

  • بایدهای و نبایدهایی در مورد مصرف دمنوش های گیاهی در دوران بارداری

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۷

    تحقیقات نشان داده اند که مصرف بیشتر دمنوش های گیاهی و ترکیبات موجود در آن ها در مقادیر کم برای زنان باردار بی خطر است اما مصرف برخی از انواع دمنوش ها در دوران بارداری مجاز نیست..........

  • 7 راهکار برای کاهش آثار جانبی کافئین چای سبز

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۵

    با این روش های ساده و موثر اثرات جانبی کافئین در چای سبز را کاهش دهید و از نوشیدن این چای مفید لذت ببرید....

  • باید ها و نبایدهایی در مورد مصرف قهوه ی سبز

    ۱۳۹۵/۱۱/۲۵

    پژوهش ها نشان می دهند که مصرف قهوه ی سبز به فرآیند کاهش وزن و کاهش قند خون و فشار خون بالا در بدن کمک می کند، اما مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.........

  • درمان نفخ به کمک این 5 نوشیدنی گرم

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۶

    بسیاری از افراد پس از مصرف غذاهای پرچرب و پر نمک احساس نفخ می کنند. این حالت در زنان به خصوص در دوران قاعدگی متداول است. نفخ در دوره های ...........

  • برای حفظ سلامتی، این 7 دمنوش را بنوشید

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۶

    نوشیدن روزانه ی چای و دمنوش های گیاهی مختلف به درمان بسیاری از مشکلات، ناراحتی ها و بیماری ها کمک می کند...........

  • 5 غذایی که به کاهش کلسترول کمک می کند.

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۳

    در بدن ما به طور طبیعی 2 نوع کلسترول وجود دارد: LDL یا کلسترول بد و HDL یا کلسترول خوب. به طور کلی HDL بالا به حفظ سلامتی بدن کمک می کند، در حالی که ..........

  • کدام باید ها و نباید های پس از غذا خوردن، صحیح و کدام اشتباهند؟

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۳

    چای حاوی اسید است. در واقع چای باعث تقویت ..................

  • چای زعفران و سلامتی

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

    چای زعفران از ادویه ی زعفران تهیه می شود که از گل های این گیاه به دست می آید. مصرف چای زعفران مزایای بسیاری برای سلامتی انسان دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود ........

  • فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

    عسل و دارچین هر دو دارای ویژگی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. مخلوط این دو خوراکی ...........

  • میان وعده های سالم برای افراد دیابتی

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۰

    همیشه گفته می شود خوب است، تعداد دفعاتی که غذا می خوریم را زیاد و از حجم غذای هر وعده کم کنیم. ولی برخی مردم ..........

  • خوراکی هایی برای رفع چین و چروک پوست

    ۱۳۹۵/۱۱/۱۰

    در اینجا لیستی از خوراکی های سالم را می خوانید که در داشتن پوست بدون چروک به شما کمک می کنند.

  • بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای دیابتی ها

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    با انتخاب نوشیدنی های سالم و کنار گذاشتن نوشیدنی هایی که قند خون را افزایش می دهند، سلامتی خود را افزایش دهید. برای اینکه دیابت نوع 2 را به خوبی مدیریت کنید، همان قدر ..........

  • 5 نوع چای که به کاهش وزن کمک می کند

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    یک فنجان چای گرم به شما آرامش می دهد. هر کدام از این 5 چای، به خودی خود، بهترین های دمنوش و یا چای برای کاهش وزن هستند. این چای ها ......

  • چای سبز می تواند با آلرژی مبارزه کند

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    افراد مبتلا به آلرژی برای مبارزه با زکام یا عطسه می توانند چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. شواهد جدید نشان می دهد که نوشیدن این .....

  • رابطه بین فواید چای سبز با میزان مصرف آن

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    بر اساس مطالعات نشریه کالج آمریکایی تغذیه، نوشیدن فقط یک فنجان چای سبز همراه با تمرینات ورزشی .....

  • 8 نوشیدنی مفید برای سلامتی

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    چای سبز به دلیل داشتن خواص مفید و بی نظیر آن نوشیدنی بسیار مفیدی برای سلامتی است. چای سبز حاوی.....

  • بایدها و نبایدها در سلامت کبد

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    کبد یکی از بزرگترین اندام های بدن است و وظیفه مبارزه با عفونت و دفع سموم را بر عهده دارد. همچنین این عضو در تنظیم سطح کلسترول نقش دارد. متاسفانه افراد زیادی.....

  • رژیم چای سبز

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    نوشیدن روزانه 4 لیوان و یا بیشتر چای سبز، روشی مناسب برای افزایش سوخت و ساز و کم خوردن است. چای سبز جذب کربوهیدرات ها را .......

  • بهترین روش استفاده از چای سبز در کاهش وزن

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت وساز بدنشان از چای سبز استفاده می کنند، علاوه بر بهره مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان ......

  • بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    به منظور استفاده کامل از مزایای آنتی اکسیدانی چای سبز، بهترین زمان برای مصرف این چای ......

  • 8 روش ساده و آسان برای سم زدایی بدن

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    اشلی کار (Ashley Karr) روانشناس و پژوهشگر و مربی سلامتی اعتقاد دارد که چای علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان های فراوان، بدن را .......

  • جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    با افزایش سن، بسیاری از ما نگران ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می شویم و جلوگیری از وقوع آن به یکی از دغدغه هایمان تبدیل می شود. شاید به شما گفته شده ......

  • چگونه چای سبز خوش طعم تری درست کنیم؟

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

    چای سبز از زمان های قدیم در چین، ژاپن و کشورها و فرهنگ های آسیایی دیگر مصرف می شده است. اگر می خواهید چای سبز خوش طعمی تهیه کنید .......