سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 10 خاصیت چای سیاه که نمی دانستید

10 خاصیت چای سیاه که نمی دانستید

10 خاصیت چای سیاه که نمی دانستید

10 خاصیت چای سیاه که نمی دانستید

چای سیاه از برگ های درختچه ای به نام کاملیا سیننسیس تهیه می شود. این چای خواص فراوانی دارد که شاید با برخی از آنها آشنا نباشید. در این مقاله 10خاصیت چای سیاه شرح داده می شود که برای بهره مندی از این خواص، نوشیدن حداقل یک تا دو فنجان از آن در روز توصیه می شود. در نظر داشته باشید که بهتر است این چای را بدون افزودنی هایی مثل شکر و خامه بنوشید.

1-بهداشت دهان و دندان

 پژوهش ها نشان می دهد که چای سیاه از رشد باکتری های دهانی جلوگیری کرده و تشکیل پلاک های دندانی را کاهش می دهد. پلی فنول های چای سیاه از رشد باکتری ها در حفره های دهان و ترشح آنزیم های این باکتری ها جلوگیری می کنند.

2-سلامت قلب

 نتایج یک مقاله ی منتشر شده با عنوان«مصرف چای سیاه و سبز و خطر ابتلا به سکته» نشان می دهد که مصرف 3 فنجان چای در روز، خطر ابتلا به سکته ی قلبی و مغزی را نسبت به افرادی که فقط یک فنجان چای مصرف می کنند، تا 21 درصد کاهش می دهد.

3-آنتی اکسیدان

 چای سیاه حاوی پلی فنول است که آسیب وارده شده به DNA در نتیجه ی ورود مواد شیمیایی سمی یا مصرف سیگار را کاهش می دهد. این پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی متفاوت از آنتی اکسیدان های میوه ها و سبزی ها هستند.

4-پیشگیری از سرطان

 پژوهش ها نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و ترکیبات چای سیاه، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهند. براساس یک مطالعه، مصرف منظم چای سیاه ازخطر ابتلا به سرطان تخمدان می کاهد. هرچند، برای اطمینان از خاصیت ضد سرطانیِ چای، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

5-سلامت استخوان

 پژوهش ها نشان می دهد که مصرف چای، به قوی شدن استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری آرتریت را کاهش می دهد.

6-پیشگیری از دیابت

 براساس نتایج یک پژوهش، مصرف روزانه ی 1 تا 2 فنجان چای سیاه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 70 درصد کاهش می دهد.

7-کاهش استرس

 مطالعات نشان می دهد اسید آمینه ی ال تیانین در چای سیاه، ضداضطراب است و استرس را کاهش می دهد. بر همین مبنا، چای سیاه زمانی که به طورمنظم و در حد متوسط مصرف شود به کاهش سطح هورمون استرس، "کورتیزول" کمک می کند. 

8-افزایش سیستم ایمنی بدن

 چای سیاه حاوی آنتی ژنی به نام آلکیل آمین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این گیاه حاوی تانن هم هست که ترکیبی با توانایی مبارزه با ویروس ها است و خطر ابتلا به بیماری هایی مثل آنفولانزا، آنفولانزای معده و دیگر بیماری های ویروسی را کاهش می دهد.

9-سلامت دستگاه گوارش

تاننِ چای سیاه، خطر ابتلا به بیماری های روده و معده را کاهش می دهد و فعالیت دستگاه گوارش را هم تنظیم می کند.

10-افزایش انرژی

میزانِ کمی کافئین در چای سیاه، ضمن آنکه به افزایش جریان خون در مغز، کمک می کند باعث تحریک بیش از حدِ قلب هم نمی شود. چای سیاه، سوخت و ساز، سیستم ایمنی بدن، قلب و کلیه ها را هم فعال می کند.

http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/11-benefits-black-tea.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :