سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 6 روش برای افزایش قدرت مغز

6 روش برای افزایش قدرت مغز

6 روش برای افزایش قدرت مغز

6 روش برای افزایش قدرت مغز

انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی مصرفی در حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن تاثیر می گذارد. عوامل متعددی از جمله خواب منظم، مصرف مواد غذایی سالم و ورزش به سلامت مغز کمک می کنند. متاسفانه یکی از مشکلات در جامعه ی پیشرفته ی امروز مساله ی استرس است. عوامل استرس زا و فشارهای روانی منجر به خستگی و فرسودگی جسم و روان و همچنین عدم تمرکز می شوند. خوشبختانه تعدادی زیادی از گیاهان می توانند عملکرد شناختی و قدرت مغز را افزایش دهند. در ادامه با این گیاهان آشنا می شوید.

میخک

این گیاه بسیار معطر، محرک ذهن است. آنتی اکسیدان های میخک استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. فنل در میخک مواد سمی از بدن را حذف می کند. از این گیاه در آروماتراپی یا رایحه درمانی استفاده می شود. استنشاق عطر میخک مغز را فعال می کند. پژوهش ها نشان می دهند که میخک حافظه و قدرت یادگیری را افزایش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه در درمان التهاب مغز فوق العاده مفید است. کورکومین زردچوبه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. زردچوبه خاصیت ضد افسردگی دارد و به تقویت حافظه کمک می کند.

دارچین

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Alzheimer’s Disease نشان می دهد که دو ترکیب اپی کاتچین و سینامالدئید دارچین رشد پروتئین تاو را کاهش می دهد. پروتئین تاو خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را افزایش می دهد.

آویشن

مصرف این گیاه به صورت ادویه و یا دمنوش برای سلامتی مغز بسیار مفید است. روغن های فرار آویشن باعث افزایش اسید های چرب امگا 3 به خصوص DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) در مغز می شود. این اسید خط ابتلا به زوال عقل وابسته به سن را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین به تقویت حافظه و یادگیری کمک می کند.

مریم گلی

مریم گلی حاوی کارنوسیک اسید است. کارنوسیک اسید با از بین بردن رادیکال های آزاد، عملکرد مغز را بهبود می بخشد. مریم گلی به افزایش تولید گلوتاتیون در بدن کمک می کند. گلوتاتیون آنتی اکسیدان قدرتمندی است که خطر ابتلا به آلزایمر و اوتیسم را کاهش می دهد. عصاره ی مریم گلی حاوی ترپنوئیدهایی است که عملکرد شناختی را افزایش می دهد.

رزماری

رزماری حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی است و با از بین بردن رادیکال های آزاد، عملکرد مغز را بهبود می بخشد. رزماری حاوی کارنوسیک اسید است که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. رزماری همچنین از طریق بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد.

http://naturalon.com/15-herbs-and-spices-to-supercharge-your-brain

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :