سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (2)

20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (2)

20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (2)

20 فایده شگفت انگیز گیاه مریم گلی بر سلامت بدن (2)

در قسمت قبل راجع به موارد استفاده مریم گلی در تهیه دمنوش و فواید این نوشیدنی برای سلامتی صحبت کردیم. در این قسمت شما را با فواید این گیاه برای سلامتی پوست و مو آشنا می کنیم.  

13- فواید ضدپیری:

رادیکال های آزاد باعث آسیب سلول های پوستی و پیری زودرس می شوند و آنتی اکسیدان ها محافظی در برابر رادیکال های آزاد هستند. آنتی اکسیدان های مریم گلی علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لک های پیری را به تأخیر می اندازد. کلسیم و ویتامین A موجود در این گیاه پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند و به بازسازی سلولی روزانه، به حداقل رساندن و تأخیر در شروع چین و چروک صورت کمک می کند.

14- تونری برای پوست چرب:

روغن مریم گلی یک تونر عالی برای تنظیم چربی پوست است. جهت آماده سازی این تونر در خانه می توان یک قاشق از مریم گلی را در حدود 250 میلی لیتر آب جوشاند، سپس 30 دقیقه آن را خیساند و پس از خنک شدن دمکرده از آن به عنوان تونر استفاده کرد.  

15- درمان مشکلات پوستی:

ویژگی های ضدباکتری این گیاه شگفت انگیز، از وقوع عفونت های پوستی جلوگیری می کند. همچنین، به دلیل ویژگی های ضدعفونی کننده و ضدالتهابی، به درمان آکنه و همچنین کاهش علائم اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

16- درمان ریزش مو:

از زمان های قدیم، مریم گلی برای مبارزه با ریزش مو و طاسی استفاده می شده است. مریم گلی حاوی بتا-سیتوسترول است که در درمان الگوی طاسی آقایان مؤثر است. 3-4 قطره از روغن ضروری مریم گلی به همراه مقادیر برابر از روغن های ضروری رزماری و نعناع فلفلی و رقیق کردن ترکیب در 1 قاشق روغن زیتون و استفاده 2 بار در روز از آن، توصیه شده است.

17- آبکشی مو با مریم گلی برای داشتن موهایی براق:

چای مریم گلی را می توان به عنوان یک شستشو دهنده مو جهت درخشان و براق شدن مو استفاده کرد. این چای گیاهی برای رفع شوره مفید است.

18-تحریک رشد مو:

ترکیب مریم گلی و رزماری برای افزایش ضخامت، درخشان شدن و مستحکم تر شدن مو بسیار مفید است. مریم گلی در تحریک رشد موهای جدید به دلیل بهبود جریان خون به پوست سر و تغذیه بیش‌تر فولیکول های مو، مؤثر است. این شوینده گیاهی می تواند کیفیت موهای شما را بهبود دهد و موی خشک و نازک را احیا کند.

19- موهایی تیره تر:

مریم گلی برای تیره شدن و تشدید رنگ مو استفاده شود. دمکرده برگ های تازه مریم گلی  می‌تواند موهای خاکستری را تیره کند.

20- لوسیون مریم گلی:

ماساژ مو با جوشانده مریم گلی و رزماری، می تواند بافت مو را بهبود دهد.

 Vineetha. (2014, March 10). 20 Amazing Benefits Of Sage Herb For Skin, Hair And Health. Health Beckon. retrieved fromhttp://www.healthbeckon.com/sage-herb-benefits/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :