سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهای تغذیه ای برای کاهش سطح استروژن در مردان

راهکارهای تغذیه ای برای کاهش سطح استروژن در مردان

راهکارهای تغذیه ای برای کاهش سطح استروژن در مردان

راهکارهای تغذیه ای برای کاهش سطح استروژن در مردان

پایین  بودن میزان تستوسترون مسئله ی شایعی بین مردان است. مردان با تستوسترون پایین اغلب مقدار هورمون استروژن بالایی دارند. یکی از بهترین راه ها برای کاهش مقدار هورمون استروژن، مصرف غذاهای کاهنده ی استروژن است. می توان از این غذاها همچون داروی های مکمل طبیعی برای کاهش استروژن استفاده کرد.

میزان استروژن بالا، نه فقط باعث کاهش تستوسترون در مردان می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را در این افراد افزایش می دهد.

بنابه گزارش های منتشر شده در نشریه ی  Medicinal Food، غذاهای کاهنده ی استروژن حاوی فیتوکمیکال هایی هستند که به کاهش سطح هورمون استروژن خون کمک می کنند. برخی ترکیبات شیمیایی گیاهان به عنوان فیتواستروژن( ترکیباتی گیاهی که عملکردی مشابه استروژن دارند) عمل می کنند. فیتواستروژن ها روی سلامتی اثر مثبت دارند، افزون بر بهبود دادن سلامت استخوان ها، خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهند. می خواهیم شما را با این مواد غذایی آشنا کنیم.

چای سبز

چای سبز منبعی غنی از ترکیبات شیمیایی گیاهی است. پژوهش ها نشان می دهد که چای سبز به کاهش استروژن اضافی کمک می کند. این چای، از ابتلا به بیماری هایی مثل انواع سرطان ها، فشارخون و بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

سبزیجات خانواده ی کلم

یکی از بهترین راه ها برای کاهش استروژن، مصرف سبزیجات خانواده ی کلم است. این گروه از سبزیجات (شاملِ کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ و شلغم) حاوی سطح بالایی از ترکیبات شیمیایی ـ گیاهی هستند که از تولید استروژن جلوگیری می کنند.

قارچ

انواع مختلفی از قارچ های خوراکی از تولید آنزیمی به نام آروماتاز و استروژن اضافی در بدن جلوگیری می کنند. آنزیم آروماتاز، هورمون آندروژن را به استروژن تبدیل می کند پس قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید چون از تولید استروژن اضافی در بدن جلوگیری خواهدکرد.

انگور قرمز

از دیگر مواد کاهنده ی استروژن، انگور قرمز است. پوست این انگور ماده ای شیمیایی به نام رسوراترول و دانه های آن ماده ای به نام پروآنتوسیانیدین دارد. هر دوی این ترکیبات از تولید استروژن اضافی در بدن جلوگیری می کنند.

دانه ها

دانه هایی مثل کتان و کنجد حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها در گیاهان یافت می شوند و به کاهش سطح هورمون استروژن در خون کمک می کنند. پژوهشی در دانشگاه ایالتی اورگان نشان می دهد که در بین دانه ها، بذرکتان حاوی بالاترین سطح پلی فنول است. بذر کتان منبع غنی لیگنان هم هست که یک نوع فیتواستروژن است.

غلات سبوس دار

غلات کامل حاوی پلی فنول های ضد استروژن و فیتواستروژن ها هستند. این غلات شامل گندم، جو، چاودار، ذرت، برنج و ارزن هستند. 

 http://www.healthline.com/health/low-testosterone/anti-estrogen-diet-men#seeds5

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :