سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > زیره، مکملی عالی برای هر نوع رژیم غذایی

زیره، مکملی عالی برای هر نوع رژیم غذایی

زیره، مکملی عالی برای هر نوع رژیم غذایی

زیره، مکملی عالی برای هر نوع رژیم غذایی

زیره در فرهنگ‌های شرقی برای هزاران سال است که شناخته شده است. زیره غنی از آهن و منگنز است و به ترتیب، 7 و 3 درصد از مقدار دوز توصیه شده روزانه را تأمین می‌کند. همچنین کلسیم، بسیاری از ویتامین‌ها و فیبر بدنمان را تأمین می‌کند. گفته می‌شود که زیره از نفخ جلوگیری می‌کند، گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد، زردی را از بین ‌می‌برد و اسهال را متوقف می‌کند. می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها، پایین آمدن قند خون و کاهش تشنج شود. 

منبع عالی آهن

زیره منبع عالی آهن است که در سالم نگهداشتن سیستم ایمنی، تولید انرژی و حفظ سوخت و ساز بدنتان ضروری است. کودکان، نوجوانان، زنان در طی چرخه قاعدگی و زنان باردار یا شیرده به مصرف آهن بیشتر احتیاج دارند و زیره یک منبع ایده‌آل برای تأمین آهن است. 

تسکین سرماخوردگی، تب و گلودرد 

زیره حاوی مقادیر زیاد ویتامین C است و دارای ویژگی‌های ضدقارچی است؛ اگر به طور منظم آن را مصرف کنید پیشرفت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. با مخلوط یک قاشق چایخوری دانه آسیاب شده زیره در آب جوش و جوشاندن آن برای چند دقیقه، داروی سرماخوردگی مخصوص خودتان را آماده کنید. اجازه دهید پیش از نوشیدن خنک شود. برای گلودرد، مقداری زنجبیل آسیاب شده را به زیره اضافه کنید. 

امکان جلوگیری از سرطان 

همانطور که دانشمندان تحقیق بیشتری پیرامون زیره انجام می‌دهند متوجه می‌شوند که زیره ممکن است ویژگی‌های ضد سرطان‌زایی نیز داشته باشد که راه حلی برای جلوگیری از سرطان است. به دلیل قابلیت زیره در سم‌زدایی کبد و جلوگیری از ورود رادیکال‌های آزاد به جریان خون، پیشرفت تومورها در رت‌های آزمایشگاهی که زیره مصرف کردند، نسبت به رت‌هایی که زیره استفاده نکرده بودند، تفاوت داشت. مصرف زیره روشی عالی برای کمک به سم‌زدایی بدنتان و پاکسازی و سالم نگه‌داشتن آن است. 

بی‌خوابی 

اگر یک قاشق چایخوری پودر زیره را با یک موز له‌شده مخلوط کنید و پیش از خواب آن را بخورید، بی‌خوابیتان تسکین می‌یابد. 

شیردهی

مصرف منظم زیره با شیر و عسل می‌تواند به افزایش تولید شیر کمک کند. 

حفظ سلامت پوست

ویتامین‌های موجود در زیره، ویتامین C و E، برای داشتن پوست سالم با ظاهر جوان ضروری هستند. همچنین روغن ضروری زیره از عفونت های قارچی ومیکروبی جلوگیری می‌کند.


- Cumin, Cuminum cyminum. Herbwisdom.com. Retrieved from https://www.herbwisdom.com/herb-cumin.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :