سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 8 راهکار زیرکانه برای استفاده از چای کیسه ای

8 راهکار زیرکانه برای استفاده از چای کیسه ای

8 راهکار زیرکانه برای استفاده از چای کیسه ای

8 راهکار زیرکانه برای استفاده از چای کیسه ای

صبر کنید! چای کیسه ای استفاده شده را دور نیندازید. از این چای های کیسه ای به روش هایی می توان استفاده کرد که هرگز فکرش را نمی کردید.

1-از بین بردن کبودی های بدن

زانوی شما به جسمی برخورد کرد، آسیب دید و کبود شد. برای جلوگیری از ایجاد کبودی، یک عدد چای کیسه ای را در آب بگذارید و روی منطقه ی آسیب دیده به مدت 5 دقیقه قرار دهید. تانن چای، عروق خونی را منقبض می کند و سبب کاهش تورم و التهاب می شود.

2-درمان آفتاب سوختگی های جزئی

آسیب ناشی از نور خورشید بسیار قوی تر از چیزی است که فکر می کنید. پوست شما بر اثر نور خورشید سوخته و روی آن لکه های صورتی ایجاد شده است. برای درمان سوختگی، یک عدد چای کیسه ای را در آب سرد قرار دهید و روی آن قسمت بگذارید. اسیدتانیک و تاننِ چای، سوختگی را به سرعت درمان می کنند.

3-قطع خونریزی سریع لثه

اگر لثه ی شما، به ویژه هنگام کشیدن دندان، آسیب دید، می توانید با قراردادن یک عدد چای سیاه کیسه ای مرطوب روی آن قسمت از صورتتان آسیب را کاهش دهید. تانن چای، خونریزی را به سرعت قطع می کند، درد را کاهش داده و روند بهبودی را سرعت می دهد. چای مثل یک بافت محافظ عمل کرده و از ایجاد عفونت در بافت آسیب دیده هم جلوگیری می کند.

4-درمان خشکی لب ها

با چای کیسه ای خشکی لب ها را درمان کنید. یک عدد چای سیاه کیسه ای را به مدت 30 ثانیه روی لب ها قرار دهید. پلی فنول های چای سلول های آسیب دیده ی پوست لب را ترمیم می کنند و روند بهبودی را سرعت می دهند. این کار را 3 تا 5 بار در هفته تکرار کنید.

5-براق کردن ظروف غذا

گاهی مواد غذایی باقی مانده و چسبیده به ظروف غذا به خصوص در ماهیتابه و قابلمه به سختی جدا و تمیز می شوند. برای تمیز کردن این ظروف، درون آنها، آب داغ بریزید و دو عدد چای سیاه کیسه ای در آب بگذارید و اجازه دهید یک شب تا صبح به همین صورت بمانند. اسید تانیک چای همراه با آب، ذرات غذا را به راحتی از ظرف جدا می کند. صبح روز بعد با یک شستشوی ساده و سریع ظرفی درخشان و براق خواهید داشت.

6-غنی کردن خاک گلدان

در تابستان کمپوست ریخته شده در گلدان یا باغچه به دلیل گرمای هوا به راحتی تجزیه می شود اما در اواخر تابستان با خنک شدن هوا، فعالیت باکتری های تجزیه کننده ی کمپوست کاهش می یابد. برای حل این مشکل، تعدادی چای سیاه کیسه ای را درون کمپوست قرار دهید. چای غنی از نیتروژن است که انرژی مورد نیاز برای فعالیت باکتری ها را برای تجزیه ی کمپوست تامین می کند.

7-پاک کردن لکه های سخت روی آینه

برای خلاص شدن از شر لکه های مواد شیمیایی روی آینه ی حمام یا برداشتن لکه های سخت خمیردندان، ابتدا آینه را با یک عدد چای سیاه کیسه ایِ مرطوب پاک کنید پس از آن با پارچه ای نرم آینه را خشک کنید. تانیک اسیدِچای، جرم و دوده را تجزیه کرده و شیشه را شفاف می کند.

8-از بین بردن بوی نامطبوع فرش

آیا فرش شما به دلیل وجود رطوبت، بوی بدی گرفته است؟ برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش یک عدد چای کیسه ای خشک را باز کنید و برگ های چای را به مدت 10 دقیقه روی فرش قرار دهید. پس از 10 دقیقه فرش را جارو کنید. برگ های چای باعث جذب رطوبت و بوی نامطبوع فرش شده و فرش را خوش بو می کند.

http://www.prevention.com/health/life-hacks-using-tea-bags

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :