سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

در میان نوشیدنی های سلامتی، چای سبز یک نوشیدنی مطلوبِ بی چون و چراست.! تحقیقات اخیر نشان داد که چای سبز غنی از مواد معدنی و ویتامین ها است که پتانسیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را افزایش می دهند و به دنبال آن خطر بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را کاهش می دهد. این چای ضدباکتری به کاهش وزن کمک می کند، ویژگی های ضدپیری دارد و همچنین سلامت دهان را ارتقاء می دهد. بنابراین این سوال بدیهی برای ما پیش می آید که: بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقعی است؟

دو ساعت قبل یا بعد از غذا

چای سبز را بین وعده های غذایی، ترجیحا 2 ساعت قبل یا بعد از خوردن بیشترین حجم ترکیبات مغذی، بنوشید. به هر حال، از نوشیدن آن همراه با وعده غذایی، به خصوص اگر مبتلا به آنمی (کم خونی) هستید، پرهیز کنید. چراکه بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط National Cancer Institute، کاتچین هایِ آنتی اکسیدانی چای سبز، از هضم و جذب آهن موجود در غذا جلوگیری می کنند. نوشیدن آن در بین وعده های غذایی باعث جذب آهن غذا می شود. اگر شما هنوز هم تمایل دارید که این شیوه را در پیش بگیرید و چایتان را با وعده غذاییتان بنوشید، مطمئین شوید که غذایی که مصرف می کنید، جذب آهن را افزایش می دهد؛ مثلا غذاهایی مصرف کنید که غنی از ویتامین C هستند. گوشت قرمز برای کاهش تعامل بین چای و آهن خوب است. افزودن لیمو یا شیر به چای سبزتان نیز می تواند تا حدی کمک کند.

حداقل دو ساعت قبل از زمان خوابیدن، در غیر این صورت هوشیار می مانید

ویژگی های آرامبخش چای سبز که می تواند بدن شما را سرشار از یک خواب آرام کند در همه جا ذکر شده است. اما چای سبز نوشیدنی مناسب در موقع خوابیدن، نیست. کافئین، این ویژگی چای سبز را نقض می کند. به طور علمی ثابت شده است که کافئین یک محرک است و خواب را مختل می کند. همچنین چای سبز حاوی اسید آمینه اِل-تئانین است که ظرفیت آرام‌بخشی و در عین حال هوشیار نگه داشتن و توجه و تمرکز بهتر را دارد که با داشتن خواب شبانه‌ی با کیفیت در تعارض است. همچنین این نوشیدنی دیوریتیک است که باعث اختلال در خواب شبانه شما می شود. بر اساس نظر برخی از متخصصین تغذیه، بین آخرین زمان نوشیدن چای سبز و خواب، 4 تا 6 ساعت فاصله بیندازید. یا حداقل 2 ساعت باید فاصله وجود داشته باشد.

مصرف منظم همزمان با ورزش برای کمک به کاهش وزن


در بین عموم مردم جمله "چای سبز به کاهش وزن کمک می کند" فراگیر شده است. واقعیت این است که نوشیدن چای سبز به تنهایی شما را به این هدف نمی رساند. مربیان تناسب اندام، پزشکان و متخصصین تغذیه به این حقیقت گواهی می دهند که عملکرد چای سبز توأم با ورزش کافی است. همچنین مصرف طولانی مدت چای سبز بازده نتایج بهتری را در کاهش چربی کل و شکمی دارد.

پرهیز از مصرف چای سبز در صبح زود به صورت ناشتا


در اینکه چای سبز فواید سلامتی زیادی دارد، هیچ بحثی نیست، اما نوشیدن آن در شروع روز ممکن است ایده جالبی نباشد. یک مطالعه بر روی مکمل تغذیه ای حاوی عصاره چای سبز، نشان داد که مصرف مکمل چای سبز با معده خالی می تواند اثرات مضر بر کبد داشته باشد.

بیشتر در تابستان، کمتر در زمستان

اگرچه شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، طب چینی چای‌هایی که به میزان کم اکسید شده اند مانند چای های سبز و سفید را به عنوان نوشیدنی های سرد و چای هایی که به طور کامل اکسید شده‌اند مانند چای قرمز و سیاه را به عنوان نوشیدنی های گرمابخش فهرست کرده است. بنابراین، اگر شما احساس می کنید که به طب جایگزین هم باید توجه شود، از نوشیدن مقادیر زیاد چای سبز به دلیل طبیعت سردی که دارد، در زمستان خودداری کنید.

2 تا 3 فنجان در روز مصرف کنید

مصرف نامتعادل چای سبز می تواند باعث برخی مشکلات در بدنتان شود. طبق تحقیقات University of Maryland Medical Center، افراد باید مصرف چای سبزشان را به 2 تا 3 فنجان یا 100 تا 750 میلی گرم از عصاره چای سبز استاندارد شده در روز محدود کنند.

این معجون سلامتی را دم بگذارید؛ اما به یاد داشته باشید که زمان مصرف آن در نوشیدن میزان زیاد آن نقش دارد.

Editorial, C. (2017,  OCT 6). What Is The Best Time To Drink Green Tea For Good Health?. Cure Joy. Retrieved from https://www.curejoy.com/content/best-time-drink-green-tea/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :