سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 نوع چای که به کاهش وزن کمک می کند

5 نوع چای که به کاهش وزن کمک می کند

5 نوع چای که به کاهش وزن کمک می کند

5 نوع چای که به کاهش وزن کمک می کند

یک فنجان چای گرم به شما آرامش می دهد. این 5چای، هرکدام، بهترین دمنوش یا چای برای کاهش وزن هستند. این چای ها کاهنده ی هورمون گرسنگی و افزاینده ی سوخت و سازهستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی و دیابت را هم کاهش می دهند.

 می توانید برای کاهش وزن، روزانه 3 تا 4 فنجان چای برگی یا کیسه ای بنوشید و برای جلوگیری از دریافت کالری اضافی از مواد شیرین کننده مثل قند و شکر هم استفاده نکنید.

1-چای سبز: افزاینده ی متابولیسم

در یک مطالعه مشخص شد، افرادی که روزانه 4 تا 5 فنجان چای سبز می نوشیدند و به مدت 25 دقیقه ورزش می کردند از افراد ورزشکاری که چای سبز مصرف نمی کردند، به طور متوسط 1 کیلوگرم ، وزن کم می کردند. این خاصیت چای سبز به سبب وجود ترکیب کاتچین در آن است که با تحریک و آزادسازی چربی از سلول های چربی (به خصوص در ناحیه ی شکم) و بالابردن ظرفیت کبد برای تبدیل چربی به انرژی، به کاهش وزن کمک می کند.

2-چای اولانگ: نیم کیلوگرم کاهش وزن در هفته

اولانگ نام چینی " اژدهای سیاه " است. این چای شبیه به چای سبز و حاوی کاتچین است که با افزایش سوخت و ساز چربی به کاهش وزن کمک می کند. مقاله ای در مجله ی پزشکی چینی نشان می دهد، افرادی که در یک دوره ی 6 هفته ای به طور منظم چای اولانگ می نوشند، 3 کیلوگرم وزن کم می کنند این چای آرامش بخش هم هست.  اگر در پایان یک روز کاری احساس خستگی می کنید ، 1فنجان و اگر فردی عصبی و مضطرب هستید، هر روز، 4 فنجان چای اولانگ بنوشید.

3-چای نعناع فلفلی: آرامش بخش

یک لیوان بزرگ را با چای آرامش بخش نعناع فلفلی پر کنید و لاغر شوید. یک تحقیق منتشر شده در مجله عصب شناسی و ارتوپدی نشان می دهد، افرادی که هر 2 ساعت 1 بار عطر نعناع فلفلی را استشمام می کنند به طور متوسط 5 پوند در ماه وزن کم می کنند(کافئین این چای بسیار کم و در حدود 25 درصد کافئین یک فنجان قهوه است، به همین دلیل برای درمان بی خوابی مناسب است). حتی اضافه کردن چند قطره روغن نعناع فلفلی یا روشن کردن شمع با این رایحه، به فرآیند لاغری کمک می کند. برای درمان استرس و آرامش ذهن، چای نعناع فلفلی را با یکی از چای های لاغری، یک روز در میان بنوشید.

4-چای سفید: مسدود کننده ی چربی

چای سفید منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها است (3 برابر چای سبز، پلی فنول دارد). تحقیق منتشر شده در مجله ی تغذیه و متابولیسم نشان می دهد که چای سفید، تجزیه ی چربی را افزایش داده و از تشکیل سلول های چربی جلوگیری می کند.

5-چای رویبوس: تنظیم کننده ی هورمون های ذخیره سازی چربی

چای رویبوس از برگ های بوته ی قرمز رنگ رویبوس، در منطقه ی کوچکی نزدیک کیپ تاون آفریقای جنوبی تهیه می شود. چیزی که رویبوس را منحصر به فرد می کند، وجود فلاونوئیدی به نام آسپالاتین است. این فلاونوئید، برای سوزاندن چربی های شکم بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که این چای، هورمون استرس را کاهش می دهد. هورمون استرس، احساس گرسنگی و ذخیره سازی چربی را افزایش داده و خطر ابتلا به فشار خون بالا، سندروم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 و فشارخون بالا را افزایش می دهد.

http://www.shape.com/weight-loss/food-weight-loss/5-types-tea-help-you-lose-weight

هشتگ :



اشتراک گذاری :