سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > پاکسازی کبد با این 5 گیاه

پاکسازی کبد با این 5 گیاه

پاکسازی کبد با این 5 گیاه

پاکسازی کبد با این 5 گیاه

یک حوضچه ی  ماهی با یک فیلتر آب را تصور کنید. اگر فیلتر با سموم و آلاینده ها مسدود شود، کل حوضچه با همان آلاینده ها پر خواهد شد. در بدن ما کبد مانند همان فیلتر عمل می کند. خوشبختانه گیاهانی در طبعیت وجود دارند که کبد را پاکسازی می کنند. در اینجا با تعدادی از این گیاهان آشنا می شوید.

بذر خار مریم

بیش از دو هزار سال است که از گیاه خار مریم برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. تاثیر این گیاه روی کبد و کیسه ی صفرا قابل توجه است. خارمریم با پاکسازی سمومی مانند الکل، بافت های آسیب دیده ی کبد را ترمیم و بازسازی می کند. تولید صفرا را تحریک می کند و هضم را بهبود می بخشد.

ریشه ی کاسنی

گیاه کاسنی به پاکسازی کبد کمک می کند. ایرانیان، اعراب، رومیان باستان و پزشکان هندی از کاسنی برای درمان بیماری های کبد از جمله زردی، سنگ کیسه ی صفرا و سنگ ادرار استفاده می کردند.

ریشه ی قاصدک

ریشه ی قاصدک جریان صفرا از کبد را تحریک می کند و خطر ابتلا به بیماری های کبد چرب، سیروز کبدی و حتی آکنه را کاهش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه محافظ کبد است. زردچوبه آنزیم های سم زدای کبد را فعال می کند و به خروج سموم ( از جمله سموم سرطان زا) از بدن کمک می کند. زردچوبه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی جریان صفرا را افزایش می دهد و با شکستن چربی ها باعث کاهش کلسترول بد خون می شود. نعناع فلفلی همچنین از ایجاد انسداد در کلیه و کیسه ی صفرا جلوگیری می کند.

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/top-9-herbs-for-liver-cleansing/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :