سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > میخک، درمان طبیعی برای سرفه و گلودرد

میخک، درمان طبیعی برای سرفه و گلودرد

میخک، درمان طبیعی برای سرفه و گلودرد

میخک، درمان طبیعی برای سرفه و گلودرد

در این مطلب به چگونگی استفاده از میخک برای مقابله با سرفه خشک، سرفه مزمن و گلودرد در خانه و همچنین  به نحوه عملکرد میخک برای بهبود سرفه و راهنمایی‌هایی برای استفاده از آن پرداخته‌ایم. آب و هوای سرد خطر ابتلا به سرفه و سرماخوردگی را در شما بالا می‌برد. همچنین آلودگی هوا و گرد وخاک موجود در همه جا باعث بدتر شدن احوالتان می‌شود. به جای مصرف قرص برای سرفه و گلودرد، می‌توانید از میخک برای درمان خانگی سرفه استفاده کنید. یک داروی طبیعی، میخک، نه تنها به شما برای درمان طبیعی سرفه کمک می‌کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را هم بهبود می‌دهد.

میخک چگونه به درمان سرفه کمک می‌کند؟

میخک حاوی ترکیبات فنولیک مانند ائوژنول و گالیک اسید است که ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتریایی موجود در طبیعت هستند. میخک سرشار از خواص دارویی است و نه تنها گلودرد را تسکین می‌دهد بلکه درد ناشی از سرفه مداوم را هم تسکین میدهد. همچنین حاوی روغن ضروری است که به عنوان یک خلط‌آور طبیعی عمل کرده و مجرای تنفسی را پاک می‌کند. علاوه‌براین، به شما برای خلاص شدن از احساس خارش در گلو ناشی از سرفه خشک کمک می‌کند. خواص ضدویروس و آنتی‌اکسیدانی میخک به پاکسازی سموم از بدن کمک می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.  

چگونه از میخک استفاده کنیم؟

میخک را همراه با سنگ نمک به طور کامل بجوید تا از درد گلو راحت شوید. همچنین به تسکین التهاب حنجره، حفرهای که دهان و بینی را به مری وصل می‌کند، کمک می‌کند. اگر از سرفه خشک یا مداوم رنج می‌برید، بهتر است که این درمان خانگی سریع و مؤثر را امتحان کنید.    

حتی می‌توانید میخک را بسوزانید و آن را بجوید تا سرفه‌های شدیدتان تسکین یابد. روغن میخک در ترکیب با عسل اثری شگفت‌انگیز بر سرفهعای عودکننده دارد. اگر روغن میخک در خانه ندارید، می‌توانید یک میخکی که به عسل آغشته شده را میک بزنید تا از خواص ضدالتهاب و خلط‌آورآن بهره ببرید.    

 

Chilukoti, B. (2016, November 17). Cloves — natural remedy for cough and sore throat. TheHealthSite. Retrieved from https://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/cloves-natural-remedy-for-cough-and-sore-throat-b1116-444406/

هشتگ :



اشتراک گذاری :