سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای مهار اشتها

راهکارهایی برای مهار اشتها

راهکارهایی برای مهار اشتها

راهکارهایی برای مهار اشتها

دمنوش های گیاهی خواص مفید فراوانی دارند. مهار کردن اشتها و جلوگیری از چاقی و افزایش وزن یکی از این خواص است. اما مصرف بیش از حد این دمنوش ها ممکن است عوارض جانبی مانند اسهال و تهوع ایجاد کند، به ویژه که اگر با معده ی خالی مصرف شوند. در اینجا با انواعی از دمنوش های مهار کننده ی اشتها آشنا می شوید.

دمنوش رازیانه

این گیاه حاوی آنتی اکسیدان، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، ویتامین های B و C است. این گیاه با از بین بردن موکوس و چربیِ دستگاه گوارش باعث کاهش اشتها می شود. همچنین به عنوان یک دیورتیک (ادرارآور) عمل می کند.

چای سبز

چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام پلی فنول است. چای سبز مصرف انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. پژوهش ها نشان می دهند که نوشیدن چای منجر به کاهش چربی بدن می شود.

دمنوش نعناع

استنشاق بوی گیاه نعناع اشتها و میل به خوردن را کاهش می دهد. ثابت شده که بو کردن نعناع هر 2 ساعت 1 بار احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

دمنوش شیرین بیان

این دمنوش با کم کردن اشتها و کاهشِ میل به خوردن مواد غذاییِ شیرین باعث تنظیم قند خون می شود.

دمنوش جنسینگ سیبری

جنسینگ نیز مانند شیرین بیان با کاهش اشتها در مصرف مواد غذایی شیرین به تنظیم قند خون کمک می کند. اگر چه مصرف این دمنوش برای بدن بسیار مفید است اما افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است از مصرف این دمنوش اجتناب کنند و یا قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

http://skinnypiggies.co/Appetite-Suppressant-Teas.aspx

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :