سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > مصرف شنبلیله برای کاهش قند خون

مصرف شنبلیله برای کاهش قند خون

مصرف شنبلیله برای کاهش قند خون

مصرف شنبلیله برای کاهش قند خون

درحالیکه شنبلیله بهترین گیاه برای زیبایی زنان در نظر گرفته می‌شود، این گیاه همچنین باعث تحریک جنسی و تعادل سطوح قند خون می‌شود؛ ترکیب کولین آن به فرآیند فکر کردن کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های آن پیری را به تعویق می‌اندازد و از بیماری جلوگیری می‌کند. توانایی آن در تعادل سطوح هورمونی به درمان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و یائسگی نیز کمک می‌کند.
همچنین برای درمان برونشیت، تب، گلو درد، تحریکات پوستی، دیابت، زخم‌ها، درمان سرطان، افزایش تولید شیر و به عنوان یک داروی افزایش دهنده میل جنسی استفاده شده است.

پایین آورنده سطوح قند خون و کلسترول

شنبلیله حاوی اسید آمینه‌ای به نام 4- هیدروکسی ایزولوسین است که به نظر می‌رسد توانایی بدن را در تولید انسولین در مواقع بالا بودن سطوح قند خون افزایش می‌دهد. در برخی مطالعات بر روی حیوانات و انسان‌های مبتلا به دیابت و سطوح کلسترول بالا، شنبلیله سطوح کلسترول و همچنین سطوح قند خون را پایین آورد. اگرچه، اثر پایین آورنده قند خون در حیوانات غیردیابتی مشاهده نشد. به طور مشابه، افراد با سطوح کلسترول طبیعی، با مصرف شنبلیله کاهش معنی‌داری در کلسترول نشان ندادند.

سایر فواید

برخی مشاهدات پیشنهاد می‌دهند که شنبلیله می‌تواند سایر کاربردهای دارویی نیز داشته باشد. می‌تواند مقادیر کلسیم اگزالات را در کلیه‌ها کاهش دهد. کلسیم اگزالات اغلب به سنگ‌های کلیه نسبت داده می‌شود. در مطالعات حیوانی، به نظر رسید شنبلیله شانس پیشرفت سرطان کولون را از طریق مسدود کردن عمل آنزیم‌های خاص کاهش داد.
بافت ژلاتینه دانه شنبلیله، به طور موضعی می‌تواند فوایدی برای تسکین پوستی که به دلیل اگزما یا سایر بیماری‌ها تحریک شده، داشته باشد. همچنین به عنوان یک ضماد گرم برای تسکین دردهای ماهیچه و درد نقرس مورد استفاده قرار گرفته است.



- Fenugreek, Trigonella foenum-graecum. Herbwisdom.com. Retrieved from https://www.herbwisdom.com/herb-fenugreek.html


هشتگ :



اشتراک گذاری :