سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش زنجبیل و عسل برای مادران شیرده

دمنوش زنجبیل و عسل برای مادران شیرده

دمنوش زنجبیل و عسل برای مادران شیرده

دمنوش زنجبیل و عسل برای مادران شیرده

بعد از حاملگی، اگر کودکتان را شیر می‌دهید، همچنان باید مراقب آنچه که می‌خورید و می‌نوشید باشید. چون چیزهایی که مصرف می‌کنید از طریق شیرتان به فرزندتان منتقل می‌شود. دمنوش زنجبیل و عسل در بیشتر موارد گزینه خوبی است و به طور کلی برای بیشتر مادران شیرده ایمن است. پیش از اضافه کردن آن به رژیم غذاییتان با پزشک مشورت کنید.

چای آماده شده با زنجبیل و عسل تسکین‌دهنده است و برای تسکین علائم سرماخوردگی در دوران شیردهی پیشنهاد می‌شود. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران شیردهی از مصرف دارو پرهیز شود؛ چراکه ترکیبات دارویی ممکن است اثرات جانبی منفی بر کودکتان داشته باشند. زنجبیل می‌تواند برای تسکین مشکلات تنفسی و سرفه کردن موثر باشد. عسل گلو درد را تسکین می‌دهد و به کاهش سرفه کمک می‌کند. این مساله هر دو این ترکیبات را به جایگزین‌های خوبی تبدیل می‌کند که برای شما و فرزندتان در بیشتر موارد ایمن هستند. زنجبیل می تواند برای افزایش جریان شیر هم مفید باشد.

روش آماده سازی:

تهیه این دمنوش در خانه آسان است و تنها به 4 ترکیب نیاز است. نویسنده کتاب Edible Gardening for the Midwest روش زیر را پیشنهاد می کند:

4 فنجان آب، یک قطعه زنجبیل پوست کنده به اندازه 3-2 اینچ، عسل و لیمو. آب را به جوش آورید. زنجبیل را به قطعات نازک برش دهید و به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30-20 دقیقه آهسته بجوشد. قطعات زنجبیل را از مایع جدا کنید. یک فنجان از این مایع را همراه با عسل و لیمو میل کنید.

ایمنی:

تحقیقات در زمینه ایمنی زنجبیل در دوران شیردهی محدود است. توصیه درباره مصرف آن در میان پزشکان و سایر متخصصان پزشکی متفاوت است. مثلا وب سایت MedlinePlus توصیه کرده که در دوران شیردهی از مصرف آن پرهیز شود، اما وب سایت Baby Center خاطر نشان می‌کند که در دوزهای متعادل ایمن است. با پزشکتان درباره دمنوش زنجبیل و عسل مناسب در دوران شیردهی صحبت کنید.

ملاحظات:

اگرچه زنجبیل توسط سازمان غذا و داروی آمریکا "به طور کلی ایمن" شناخته شده است، اما ممکن است در مورد تمامی مادران شیرده صدق نکند.

چنانچه داروهایی برای دیابت، فشار خون، انعقاد خون یا بیماری‌های قلبی مصرف می‌کنید، ممکن است زنجبیل با اثربخشی آن‌ها تداخل داشته باشد.

گاهی غذاها و داروهایی که در دوران شیردهی مصرف می‌کنید، می‌توانند باعث واکنش‌هایی در بدنتان شوند.

اگر بلافاصله بعد از شیردهی متوجه راش (جوش یا دانه قرمز) یا اسهال شدید ممکن است کودکتان به عسل یا زنجبیل حساسیت داشته باشد.

عسل معمولا ایمن است اما استادیار بالینی بخش زنان و زایمان دانشگاه پنسیلوانیا، انتخاب عسل پاستوریزه را توصیه می‌کند؛ چون احتمال آلودگی به باکتری عامل بیماری در آن کمتر است.

 

 

Martinez, E. Ginger & Honey Tea for Breast-feeding Moms. LIVESTRONG.COM. Retrieved from https://www.livestrong.com/article/555243-ginger-honey-tea-for-breastfeeding-moms/

هشتگ :



اشتراک گذاری :