سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای مصرف دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس

بایدها و نبایدهای مصرف دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس

بایدها و نبایدهای مصرف دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس

بایدها و نبایدهای مصرف دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به بیماری ام اس

بیشتر افرادِ مبتلا به بیماری ام اس، به دنبال درمان های طبیعی و بیشتر، گیاهی به عنوان جایگزینی برای داروهای گیاهی هستند اما این بیماران باید گیاهان دارویی را با احتیاط مصرف کنند چون ممکن است برخی مکمل های گیاهی، مضر باشند. افراد مبتلا به این بیماری باید پیش از مصرف هر نوع مکمل گیاهی، با پزشک خود مشورت کنند. در ادامه باید و نبایدهایی درباره ی مصرف دمنوش های گیاهی در افراد مبتلا به ام اس شرح داده می شود.

دمنوش پرسیاوشان بنوشید

مطالعات بالینی نشان می دهد که گیاه پرسیاوشان به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند اما مطالعات پژوهشی درباره ی مصرف پرسیاوشان و افزایش حافظه در افراد مبتلا به بیماری ام اس، محدود است. ممکن است مصرف این گیاه، تاثیری بر حافظه ی افراد مبتلا به ام اس نداشته باشد اما پژوهشی در افراد مبتلا به این بیماری نشان می دهد که مصرف 240 میلی گرم پرسیاوشان در روز به مدت 4 هفته، به طرز چشمگیری به کاهش علائم خستگی در این افراد کمک می کند.

جنسینگ مصرف نکنید

بیش از 2000 سال است که از جنسینگ برای مقاصد دارویی استفاده می شود. پژوهش های علمی نشان می دهد که مصرف گیاه جنسینگ به کاهش خستگی کمک می کند هرچند هنوز مکانیزم دقیق آن مشخص نیست اما پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Multiple Sclerosis نشان می دهدکه مصرف روزانه ی دوزهای 100، 200 و 400 میلی گرم جنسینگ به مدت 3 هفته، تاثیری برکاهش خستگی در افراد مبتلا به ام اس ندارد و در برخی افراد منجر به بی خوابی هم می شود.

چای سبز بنوشید

پژوهشی نشان می دهد که کمبود آنتی اکسیدان ها در خون، منجر به بدتر شدن علائم بیماری ام اس می شود. چای سبز، غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبی به نام اپی گالوکاتچین گالات است. این ترکیب در برگ های چای وجود دارد. اپی گالوکاتچین گالات، سیستم ایمنی بدن و عملکرد سلول های مغز را بهبود می دهد. اگر چه برای رسیدن به نتایج قطعی درباره ی تاثیر این ماده بر افراد مبتلا به ام اس، به مطالعات بیشتری نیاز است اما می توان اطمینان داشت که مصرف چای سبز در مقادیر کم برای این افراد کاملا ایمن و بی خطر است اما مصرف مکمل های چای سبز بی خطر نیست. پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Neurological Sciences نشان می دهد که مقادیر بالایی از پلی فنول E و عصاره ی چای سبز، می تواند به مشکلات کبدی منجر شود. 

http://www.everydayhealth.com/multiple-sclerosis/treatment/natural-remedy-dos-donts-multiple-sclerosis/

هشتگ :



اشتراک گذاری :