سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چه مقدار چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

چه مقدار چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

چه مقدار چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

چه  مقدار چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم

چای، پس از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف و چای سبز نیز یکی از محبوب ترین چای ها در جهان است. این نوشیدنی پر طرفدار، حاوی موادی مغذی است که به کاهش وزن کمک می کند.

چای سبز و کاهش وزن

برگ های چای سبز، تخمیر نمی شود. این چای حاوی غلظت بالایی از پلی فنول هایی به نام کاتچین است. کاتچین مهمترین ترکیب فعال در چای سبز است که منجر به کاهش وزن می شود. براساس نتایج منتشر شده در نشریه ی The Journal of Nutrition این ترکیب از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند، همچنین با افزایش درجه حرارت بدن باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید.

چای سبز علاوه بر کاتچین، منبع کافئین نیز هست. کافئین به سوزاندن چربی و کالری کمک می کند. مصرف هر 100 میلی گرم کافئین باعث سوزاندن 9 کالری در بدن می شود.

چه مقدار چای سبز

براساس یافته های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، برای اینکه کاتچین و کافئین چای سبز منجر به کاهش وزن شود، نیاز به نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز است. بسته به تکنیک ها و روش های مختلف دم کردنِ چای، 1 فنجان چای سبز حاوی 120 تا 320 میلی گرم کاتچین و 10 تا 60 میلی گرم کافئین است. نتایج یک مطالعه ی بالینی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد که نوشیدن چای سبز به مدت 12 هفته باعث کاهش وزنِ این افراد می شود.

چای سبز برای رسیدن به وزن سالم

هر یک فنجان چای سبز، فقط حاوی 2 کالری انرژی است که باعث می شود چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی سالم به برنامه ی رژیم غذاییِ کاهش وزن خود اضافه کنید. اضافه کردن 1قاشق غذاخوری خامه، باعث افزایش 86 کالری می شود. این مقدار کالری زیاد به نظر نمی رسد اما نوشیدن 3 فنجان چای با خامه در روز، باعث اضافه شدن 258 کالری می شود که می تواند باعث افزایش بیش از 1 کیلوگرم در ماه شود.

فواید دیگر مصرف چای سبز

چای سبز دارای خواص مفیدی از قبیل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی و انواع سرطان ها است. این چای به کاهش التهاب به خصوص در افراد مبتلا به بیماری های التهابی روده هم کمک کرده و در افراد مبتلا به بیماری دیابت، قندخون را تنظیم می کند. چای سبز یک نوشیدنی بسیار مفید و کاملا بی خطر است. در صورت ابتلا به بیماری های قلبی، فشارخون بالا یا مصرف داروهای آنتی بیوتیک، رقیق کننده های خون و داروهای ضد فشارخون، پیش از مصرف چای سبز با پزشک خود مشورت کنید. 

http://www.livestrong.com/article/410595-how-much-green-tea-should-you-drink-to-lose-weight

هشتگ :



اشتراک گذاری :