سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای استفاده از دمنوش های گیاهی در کاهش التهاب

راهکارهایی برای استفاده از دمنوش های گیاهی در کاهش التهاب

راهکارهایی برای استفاده از دمنوش های گیاهی در کاهش التهاب

راهکارهایی برای استفاده از دمنوش های گیاهی در کاهش التهاب

قرن هاست که از دمنوش های گیاهی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. برخی از این دمنوش ها به درمان التهاب بدن کمک می کنند. مصرف 3 تا 4 فنجان از این دمنوش ها در روز، به منظور استفاده از خواص درمانی آنها توصیه می شود.

شناخت دمنوش ها و طریقه ی دم کردن آنها بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که مصرف تعدادی از دمنوش ها می تواند در برخی افراد، عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک ایجاد کند. برای استفاده از این دمنوش ها به صورت دارویی و طولانی مدت با پزشک مشورت کنید.

انتخاب دمنوش های ضد التهابی

 بسیاری از گیاهان خاصیت ضد التهابی دارند. خاصیت ضد التهابی این گیاهان به دلیل وجود بیوفلاونوئیدها، مواد فنلی و سایر ترکیباتی است که به صورت آنتی اکسیدان عمل می کنند. برخی از گیاهان با خاصیت ضد التهابی موثر عبارتند از:

فلفل قرمز (میوه)

بابونه (گل)

شیرین بیان (ریشه)

زردچوبه (ریشه)

درخت بید (پوست)

بومادران (گل، برگ)

التهاب دستگاه گوارش

دمنوش های گیاهی به درمان برخی از بیماری های التهابی دستگاه گوارش مثل دل درد، تهوع و اسهال کمک می کنند. گیاهان ضد التهاب دستگاه گوارش عبارتند از:

شیرین بیان (ریشه)

بابونه (گل)

گلِ همیشه بهار

التهاب دستگاه تنفسی

برای درمان التهاب دستگاه تنفسی از دمنوش ریشه ی شیرین بیان استفاده کنید. دمنوش ریشه ی شیرین بیان با کاهش التهاب در گلو و بینی به درمان سرماخوردگی و برونشیت کمک می کند.

التهاب مثانه

دمنوش ابریشم ذرت، به کاهش التهاب در مثانه کمک می کند. برای تهیه ی این دمنوش یک عدد بلال تازه انتخاب کنید، رشته های سفید بین دانه های ذرت و پوسته ی آن (ابریشم ذرت) را جدا کنید و از آن دمنوشی تهیه کنید.

التهاب پوست

کمپرس دمنوش های گیاهی به کاهش التهاب پوست کمک می کنند. گیاهان همیشه بهار و مُرمکّی برای این کار مناسب هستند. این دمنوش ها را مستقیم روی پوست استفاده کنید. برای تهیه ی کمپرس دمنوش، یکی از این گیاهان را دم کنید، سپس اجازه دهید کمی خنک شود. می توانید دمنوش را کاملا سرد کنید. سرد شدن، خواص ضد التهابی دمنوش را افزایش می دهد. لیف حمام یا یک پارچه ی تمیز را درون دمنوش قرار دهید تا کاملا خیس شود. سپس پارچه یا لیف را روی قسمت ملتهب شده ی پوست قرار دهید. از قرار دادن کمپرس چای روی قسمت شکسته یا زخم شده پرهیز کنید. 

http://www.newhealthadvisor.com/Anti-Inflammatory-Tea.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :