سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > میان وعده های سالم برای افراد دیابتی

میان وعده های سالم برای افراد دیابتی

میان وعده های سالم برای افراد دیابتی

 میان وعده های سالم برای افراد دیابتی

همیشه گفته می شود خوب است، تعداد دفعاتی که غذا می خوریم را زیاد و از حجم غذای هر وعده کم کنیم. ولی برخی مردم هم تعداد وعده ها را زیاد می کنند و هم تغییری در حجم غذا نمی دهند. اگر فکر می کنید واقعاً نیاز به خوردن میان وعده دارید، مطمئن شوید که غذای مناسب را در زمان مناسب می خورید. هنگامی که مشغول کار یا راه رفتن هستید چیزی نخورید، بنشینید و به غذایی که می خورید توجه کنید. از غذا خوردن در شب هم بپرهیزید. در ادامه با چند میان وعده ی مفید آشنا می شوید.

آووکادو

این میوه با محتوای پروتئین، چربی و طعمی که دارد، یک میان وعده ی عالی است. می توانید آن را همان گونه که هست بخورید یا از آن و با استفاده از پیاز، گوجه فرنگی، کمی روغن زیتون، فلفل و نمک، یک خوراک به نام گواکامولی درست کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ، ضمن اینکه دندان های سالم تر و اضطراب کمتر را به ارمغان می آورد، مزایای بسیار دیگری هم برای سلامتی دارد. شکلات تلخ بدون شکر و شیر را در میان وعده ها مصرف کنید.

میوه های خشک

میوه های خشک میان وعده های خوبی هستند. یک مُشت کشمش، بلوبری خشک شده، تمشک خشک شده، یا قطعه های سیب خشک شده(بدون شکر) بخورید. البته اگر قند خونتان بالاست این گونه میان وعده ها را زیاد مصرف نکنید.

سالاد تخم مرغ

این سالاد اگر با تخم مرغِ واقعاً سالم و سس مایونز خوب تهیه شود، بهترین میان وعده است. روی این سالاد را با تره یا گیاهان دیگر تزیین کنید.

دانه های تازه و بوداده نشده

فندق، گردو، آجیل برزیلی، بادام، تخمه ی آفتابگردان و بذرکنجد میان وعده های سالمی هستند که به خوبی شکمتان را پر می کنند و به شما حس سیری می دهند.

میوه ی تازه

می توانید همیشه تکه ای میوه مثل سیب یا گلابی همراه تان داشته باشید. میوه را با آجیل بخورید تا چربی سالم هم به میان وعده تان اضافه شده باشد.

شکلات داغ

یک قاشق پودر کاکائوی بدون شکر را در فنجانی بریزید که دو سوم آن با آب داغ و یک سوم آن با سویاشیرِ شیرین نشده، پر شده باشد. می توانید به آن استویا (شیرین برگ) هم اضافه کنید ولی سعی کنید هر بار مقدار آن را کمتر کنید تا عادت به مزه ی شیرین را ترک کنید. این نوشیدنی، عصرانه ی محبوب شما خواهد شد.

هوموس

هوموس (نوعی پیش غذا) می تواند یک میان وعده ی عالی باشد، ولی مطمئن شوید که به آن نگهدارنده نزده باشند و فقط از بذر کنجد، نخود، سیر و نمک تشکیل شده باشد. می توانید خودتان این میان وعده را تهیه کنید.

زیتون

چند عدد زیتون میان وعده ی خوبی است که شما را در طول عصر و تا زمان شام، سیر نگه می دارد.

پاپ کورن

پاپ کورن یک میان وعده ی سرگرم کننده، سالم و ارزان است ولی باید خودتان آن را از دانه های ذرت ارگانیک و با استفاده از روغن زیتون تهیه کنید. اگر دستگاه مخصوص این کار را ندارید، به سادگی از یک قابلمه ی در دار روی اجاق گاز استفاده کنید. مقدار فیبر پاپ کورن زیاد است ولی نشاسته ی زیادی هم دارد، بنابراین در خوردن آن زیاده روی نکنید. ماهی یکی دوبار سراغ این میان وعده بروید.

ماهی ساردین

ساردین را چه به شکل کنسروی با کمی فلفل و نمک مصرف کنید، چه به شکل سالاد با کمی پیاز خرد شده، نصف سیب و کمی شِوید، برایتان مفید است. این میان وعده را هر زمان از روز که بخورید به بدن شما امگا3 و پروتئین می رساند.



http://www.prevention.com/food/13-tasty-diabetes-friendly-snacks

هشتگ :



اشتراک گذاری :