سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > با مصرف این 8 دمنوش و چای علائم یائسگی را کاهش دهید

با مصرف این 8 دمنوش و چای علائم یائسگی را کاهش دهید

با مصرف این 8 دمنوش و چای علائم یائسگی را کاهش دهید

با مصرف این 8 دمنوش و چای علائم یائسگی را کاهش دهید

 بیش از نیمی از زنان یائسه در سراسر جهان تحت تاثیر عوارض و علائم یائسگی قرار می گیرند. در دوران یائسگی، سطح استروژن، پروژسترون و تستوسترون در نوسان است و به طور چشمگیری کاهش می یابد. این کاهش منجر به بروز علائمی از جمله، خشکی واژن، گر گرفتگی، تعریق شبانه و نوسانات خلقی می شود. داروهای گیاهی، جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی هستند. چندین نوع چای و دمنوش گیاهی به کاهش علائم یائسگی ناشی از عدم تعادل هورمون کمک می کنند. این چای ها و دمنوش ها در اکثر فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است.

1-چای جنسینگ

 از جنسینگ برای بهبود تمرکز و افزایش سطح انرژی استفاده می شود. به تازگی مشخص شده که این گیاه به کاهش علائم یائسگی مثل گرگرفتگی، تعریق شبانه، خشکی واژن و افزایش رشد مو کمک می کند.

2-دمنوش گیاه پنج انگشت

 گیاه پنج انگشت یا Vitex به طور سنتی در درمان علائم پیش از قاعدگی استفاده می شود. این گیاه برای کاهش علائم یائسگی هم مفید است.

3-دمنوش گل شور

 گل شور گیاهی است که به درمان اختلالات خواب، تعریق شبانه، اضطراب و اختلالات گوارشی کمک می کند. این گیاه سطح انتقال دهنده ی عصبی گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش داده و سبب افزایش آرامش در بدن می شود.  

4-دمنوش سنبل الطیب

 والرین یا سنبل الطیب گیاهی محبوب برای زنان یائسه است که با افسردگی و نوسانات خلقی مبارزه می کند. والرین به طور سنتی در درمان بی خوابی، افسردگی و اضطراب کاربرد دارد.

5-دمنوش شبدر قرمز

 شبدر قرمز سرشار از فیتواستروژن است. این گیاه سطح استروژن را به حد طبیعی باز می گرداند و علائم یائسگی مثل تعریق شبانه و گرگرفتگی را کاهش می دهد.

6-دمنوش کوهوش سیاه

 کوهوش سیاه حاوی ترکیبات استروژنی است که به حفظ تعادل استروژن در بدن کمک می کنند. این گیاه بعضی علائم یائسگی مثل تعریق شبانه و گرگرفتگی را کاهش می دهد.

7-زنجبیل

 زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. این گیاه محبوب، دارویی است که به درمان تهوع و ناراحتی های گوارشی و از بین بردن علائم یائسگی کمک می کند.

8-چای سبز

چای سبز آرامش بخش و محرک است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز به کاهش خستگی و از دست دادن وزن در زنان یائسه کمک می کند. 

http://www.34-menopause-symptoms.com/articles/herbal-teas-8-ways-to-get-relief-from-menopause-symptoms.htm

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :