سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > درمان نقرس با گیاهان دارویی

درمان نقرس با گیاهان دارویی

درمان نقرس با گیاهان دارویی

درمان نقرس با گیاهان دارویی

نقرس یکی از انواع بیماری مفاصل است که به دلیل افزایش ناگهانی سطح اسید اوریک در خون ایجاد می شود. اسید اوریک باعث ایجاد کریستال می شود و این کریستال ها در مفاصل و اطراف آن رسوب می کنند و باعث التهاب و درد در مفاصل می شوند. این درد و التهاب ابتدا در انگشت شست پا ظاهر می شود. در بیماری نقرس حاد این رسوبات به زودی بازجذب می شوند، بافت به وضعیت طبیعی باز می گردد و درد پس از چند روز از بین می رود، اما در نقرس مزمن رسوب گسترده توده های کوچکی ایجاد می کند که توفوس نامیده می شود. وجود این توفوس ها موجب خوردگی استخوان و تغییر شکل مفاصل می شود.

خطر ایجاد سنگ کلیه در بیماران مبتلا به نقرس زیاد است. کریستال های اسید اوریک در مجاری ادرار جمع شده و تشکیل سنگ می دهند. اگر سنگ به اندازه کافی بزرگ باشد، می تواند یکی از حالب ها " لوله ای که کلیه را به مثانه متصل می کند" را مسدود کند.

گاهی کریستال های اسید اوریک در خود بافت کلیه جمع شده و منجر به کاهش عملکرد کلیه می شوند. محققان اعتقاد دارند که خطر ابتلا به بیماری نقرس در افراد مبتلا به بیماری های دیابت، اضافه وزن، کم خونی و اختلالات کلیه بیشتر است.

مصرف برخی داروهای گیاهی به حذف اسید اوریک اضافی از بدن و کاهش درد مفاصل کمک می کنند. در ادامه مطلب با این گیاهان آشنا می شوید.

آب لیموترش

آب لیموترش حاوی ویتامین C است که به حذف اسید اوریک اضافی از بدن کمک می کند. نوشیدن مخلوط آب و لیموترش 3 بار در روز خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد.

سیب

مصرف روزانه 2 تا 3 عدد سیب باعث خروج اسید اوریک اضافی از بدن می شود. مواد غذایی سرشار از ویتامین C و پتاسیم با بیماری نقرس مبارزه می کنند.

چای سبز

آنتی اکسیدان های چای سبز به کاهش درد و علایم بیماری نقرس کمک می کند. مطالعات دانشگاه میشیگان نشان می دهد که ترکیب EGCG چای سبز از ایجاد التهاب در مفاصل جلوگیری می کند. چای سبز دیورتیک (ادرارآور ) است و اسید اوریک اضافی از بدن را خارج می کند. چای سبز حاوی پلی فنول، ویتامین C و E است که خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد.

زنجبیل

چای زنجبیل با ترکیبات ویژه ی ضد التهابی اش درد و التهاب در مفاصل را کاهش می دهد. پژوهشی نشان می دهد که ترکیب شوگائول زنجبیل باعث کاهش سطح کریستال های مونوسدیم اورات و کاهش التهاب می شود. نوشیدن سه فنجان چای زنجبیل در روز به درمان بیماری نقرس کمک می کند.

آلبالو و گیلاس

پژوهشی نشان می دهد که مصرف حدود 220 گرم گیلاس یا آلبالو در روز به مدت دو هفته، ورم مفاصل را کاهش می دهد. ترکیب آنتوسیانین در این دو میوه اثرات ضد التهابی دارد و با خارج کردن اسید اوریک از بدن، خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد.

 

http://naturalon.com/12-herbal-remedies-to-stop-gout-attacks

https://iranianra.ir/files/site1/pages/gout.pdf

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :