سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 9دلیلی که باید هر روز چای سبز بنوشید

9دلیلی که باید هر روز چای سبز بنوشید

9دلیلی که باید هر روز چای سبز بنوشید

9دلیلی که باید هر روز چای سبز بنوشید

چای سبز حاوی مواد مغذی است که مصرف منظم آن به حفظ سلامتی کمک می کند. یکی از مهمترین ترکیبات چای سبز، اپی گالوکاتچین گالات یا EGCG است. 9 دلیل برای شروع و مصرف مداوم این نوشیدنی مفید را خواهید خواند: 

1-چای سبز چربی سوز بسیار خوبی است. ترکیب EGCG در چای سبز، میزان سوختن چربی در بدن را افزایش می دهد.

2-چای سبز چربی شکم را هدف می گیرد. یک پژوهش در دانشگاه تافتس در ایالات متحده ی امریکا نشان می دهد که ترکیب EGCG در چای سبز، ژن چربی سوزی شکم را فعال می کند و فرآیند کاهش وزن را تا 77 درصد افزایش می دهد.

3-چای سبز با تنظیم قندخون، انرژی را در بدن پایدار نگه می دارد. EGCG حساسیت به انسولین را بهبود می دهد و از افزایش قندخون در بدن جلوگیری می کند. به این ترتیب از ایجاد علائمی مثل خستگی، تحریک پذیری و اشتهای زیاد به خوردن غذاهای ناسالم پیشگیری می شود.

4-پژوهش ها نشان می دهد که مصرف چای سبز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی Cancer Prevention Research بیان می کند که ترکیب EGCG از رشد سلول های سرطانی در ریه پیشگیری می کند.

5-چای سبز از ایجاد سرطان روده ی بزرگ جلوگیری می کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که  EGCG رشد سلول های سرطان در روده ی بزرگ را مهار می کند.

6-پژوهشی منتشر شده در نشریه ی سرطان نشان می دهد که ترکیب EGCG  در چای سبز سبب خودکشی سلول های سرطانی پروستات می شود.

7-چای سبز از ایجاد چین و چروک و آسیب های پوستی هم جلوگیری می کند. به نظر می رسد ترکیب EGCG چای سبز در از بین بردن رادیکال های آزاد در پوست 200 برابر قوی تر از ویتامین E عمل می کند. رادیکال های آزاد در بدن با سلول های سالم واکنش می دهند و باعث آسیب می شوند. کاهش تعداد رادیکال های آزاد به کاهش چین و چروک و علائم پیری زودرس کمک می کند.

8-چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود. رادیکال های آزاد خطر ابتلا به بیماری های مزمنی مثل آرتروز، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

9-این چای، طعم دلپذیری دارد. نوشیدن گرم یا سرد چای سبز را امتحان کنید. اگر دوست دارید آن را  شیرین بنوشید، مقداری استویا به چای سبز اضافه کنید. اضافه کردن چند قطره لیموترش علاوه بر خوش عطر و طعم کردن چای سبز، فواید سلامتی آن را افزایش می دهد.

http://www.care2.com/greenliving/9-reasons-to-drink-green-tea-daily.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :