سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش هایی برای تقویت انرژی، بهبود استقامت و تعادل هورمونی

دمنوش هایی برای تقویت انرژی، بهبود استقامت و تعادل هورمونی

دمنوش هایی برای تقویت انرژی، بهبود استقامت و تعادل هورمونی

دمنوش هایی برای تقویت انرژی، بهبود استقامت و تعادل هورمونی

هر روز به دنبال یافتن چیزی ارزشمند برای خود یا برای کسی که دوستش دارید، باشید. مادر طبیعت با گیاهان بسیارش برای ما مهربانی را فراهم کرده است تا به ما کمک کند که تعادل، هماهنگی، سلامت کلی و انرژی و سرزندگیمان را حفظ کنیم. دانستن درباره درمان‌های طبیعی که قرن ها در سراسر دنیا از آن استفاده می شده است، بسیار ارزشمند است. دمنوش‌های گیاهی بسیار خوش طعم هستند و نوشیدن آن ها راهی آسان برای افزایش مصرف میزان مایعات و ترکیبات مغذی است. چنانچه پیش از این تمایلی به نوشیدن دمنوش های گیاهی نداشتید، در اینجا برخی از ترکیبات خوشمزه و مفید به شما معرفی شده است تا به آرامی این مشکل شما برطرف شود.

زنجبیل 

زنجبیل از دیرباز به عنوان داروی مقوی غریزه جنسی استفاده شده است. زنجبیل برای ناراحتی دستگاه گوارش و مشکلات هضم و تهوع استفاده می شود. فرهنگ های گوناگون زنجبیل را به عنوان عامل هضم کننده می شناسند. زنجبیل در درمان تهوع و استفراغ دوران بارداری موثر است و کمترین عوارض جانبی را دارد. در طب آیورودا، زنجبیل با آب، لیمو و عسل جوشانده می شود و جهت رفع علائم سرماخوردگی معمولی مانند سرفه و گلو درد استفاده می شود. همچنین زنجبیل به تسکین درد کمک می کند.

بابونه

چای گل بابونه یکی از پرمصرف ترین چای ها در دنیا است. گل های بابونه به طور طبیعی مزه ای شیرین به همراه مقداری از عطر و طعم سیب را دارند. بابونه یک منبع گیاهی خوب از منیزیم است و به عنوان یک گیاه تسکین دهنده و آرامش بخش شناخته شده است و از این رو یک پیشنهاد عالی برای شب یا حتی مواقع استرس است. این گیاه برای کودکان بسیار مفید است و حتی می تواند در درمان التهاب و قرمزی چشم موثر باشد. بابونه را می توان به صورت یک تنتور به منظور اثر بخشی و مدت زمان ماندگاری بیشتر مصرف کرد.

چای سبز

تحقیقات برای کشف شواهدی که بیان می کنند مصرف منظم چای سبز ممکن است از سرطان جلوگیری کند، ادامه دارد؛ به ویژه چای سبز به جلوگیری از رشد تومور سینه کمک می کند که ممکن است به محتوای آنتی اکسیدانی آن مربوط باشد. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کنند. چای سبز، اگرچه حاوی کافئین است اما یک جایگزین عالی برای قهوه و نوشیدنی های غیرالکلی گازدار است که هیچ گونه قندی هم ندارد. چای سبز به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند و از ابتلا به بیماری های گوناگون جلوگیری می کند. یکی از مزایای جذاب چای سبز برای بانوان، قابلیت آن در کمک به مدیریت وزن است. چای سبز به بدن کمک می کند تا چربی را سریع تر اکسید کند و به طور طبیعی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همچنین به عنوان یک مهارکننده اشتها عمل می کند. ، این گیاه بارها و بارها اثبات کرده است که به همراه یک رژیم غذایی کامل و ورزش به زنان کمک می کند تا سلامتی و وزن مطلوبشان را حفظ کنند.

نعناع فلفلی

چای نعناع نیز یکی از چای های بسیار محبوب است. چای نعناع فلفلی دستگاه گوارش را تسکین می دهد و برای سوزش سر دل، حالت تهوع و سوء هاضمه مفید است. علاوه بر اینکه این چای در دوران بیماری بسیار مفید است، خوشمزه است و می تواند به تنهایی یا به صورت ترکیب با سایر گیاهان برای کمک به افزایش اثرات آن ها مصرف شود.
  

Canole, D. (2015, May 23 ). For The Ladies: 10 Herbs To Boost Energy, Improve Stamina And Balance Your Hormones!. fitlife.tv. Retrieved from http://fitlife.tv/for-the-ladies-10-herbs-to-boost-energy-improve-stamina-and-balance-your-hormones_original/

(2017, September 5). 10 Health Boosting Herbal Teas. Wellness Mama. Retrieved from https://wellnessmama.com/5442/health-boosting-herbal-teas/


هشتگ :



اشتراک گذاری :