سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی گرم گزینه تسکین‌دهنده خوبی برای مقابله با ناراحتی‌های مرتبط با IBS (سندرم روده تحریک‌پذیر) است. گرچه تحقیقاتی که از اثرات دمنوش‌های گیاهی بر IBS حمایت کنند، محدود است، برخی گیاهان به طور سنتی برای تسکین علائم گوارشی استفاده شده‌اند. به یاد داشته باشید که اگرچه دمنوش‌های گیاهی به طورکلی ایمن درنظر گرفته می‌شوند، همیشه باید با پزشکتان، پیش از مصرف منظم هرگونه دارو برای IBS، مشورت کنید.

چای نعناع فلفلی: چای نعناع فلفلی با اثری تسکین‌دهنده بر دستگاه گوارش مرتبط شده است. مشابه روغن نعناع فلفلی، چای نعناع فلفلی اسپاسم‌های روده‌ای را کاهش می‌دهد و درد شکمی و علائم نفخ روده‌ای را تسکین می‌دهد.

چای رازیانه: چای رازیانه از دانه‌های گیاه رازیانه تهیه می‌شود. با عطر و طعم شیرین بیان، رازیانه ویژگی‌های ضداپاسم تسکین دهنده درد دارد، حرکت روده‌ای را افزایش می‌دهد و اثرات مسهل ملایم دارد؛ بنابراین انتخاب خوبی برای موارد دل درد مرتبط با یبوست است. اگر رازیانه به شما آرامش می‌دهد، مصرف آن را ادامه دهید.

دمنوش بابونه: دمنوش بابونه از دمکردن گل‌های این گیاه تهیه می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که بابونه مجموعه‌ای از اثرات مفید را دارد. اعتقاد بر این است که بابونه التهاب، اسپاسم‌ها و کرامپ‌های شکمی را کاهش می‎دهد و دارای خاصیت کاهش اضطراب نیز است که یکی از دلایل فروش آن به عنوان گیاه بهبود‌دهنده خواب است. افرادی که از واکنش‌های آلرژیک به گیاهان خانواده کاسنیان رنج می‎برند یا افرادی که آلرژی به راگوید یا آلرژی‌های فصلی مشابه دارند ممکن است واکنش‌های آلرژیک مشابه به بابونه داشته باشند.  

 

Bolen, B. (2019, April 02). The Best Herbal Teas for IBS Symptoms. Verywell health. Retrieved from  https://www.verywellhealth.com/best-herbal-teas-for-ibs-symptoms-1945176

هشتگ :



اشتراک گذاری :