سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 دمنوش گیاهی برای سم‌زدایی و کاهش وزن

5 دمنوش گیاهی برای سم‌زدایی و کاهش وزن

5 دمنوش گیاهی برای سم‌زدایی و کاهش وزن

5 دمنوش گیاهی برای سم‌زدایی و کاهش وزن

اکثر ما می‌دانیم که دمنوش‌‍‌های گیاهی برای سلامتی مفید هستند. این نوشیدنی‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر خواصی است که سلامت کلی بدن را ارتقاء می‌دهند و خطر بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و غیره را پایین می‌آورند. نوشیدن چای متابولیسم (سوخت و ساز) و سم‌زدایی از بدنتان را تقویت می‎کند. مطالعات نشان دادند که مصرف چای، به ویژه چای سبز، می‌تواند کاهش وزن را بهبود دهد و به مبارزه برعلیه چربی شکم کمک می‌کند.
چای سبز: یکی از نوشیدنی‌هایی است که برای کاهش وزن بسیار توصیه می‌شود. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام کاتچین‌ها و اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG) است. این آنتی‌اکسیدان‌ها متابولیسم را افزایش می‌دهد و با افزایش کاهش وزن و کاهش چربی شکمی مرتبط شده است.
چای اولانگ (چای نیمه تخمیری): این چای نیز از گیاه چای (Camellia sinensis) حاصل شده است. این چای سنتی چینی‌ها از طریق بهبود چربی‌سوزی وافزایش سرعت متابولیسم بدن باعث افزایش میزان کاهش وزن می‌شود. این چای حاوی مقادیر زیادی از کاتچین‌ها است که کاهش وزن را از طریق افزایش توانایی بدن برای متابولیسم چربی، بهبود می‌دهد.

چای ترش (Hibiscus Tea) : چای ترش، که از کاسبرگ‌های قرمز بنفش فام گل‌های گیاه Hibiscus sabdariffa تهیه می‌شود، حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی بالااست که می‌تواند به تقویت سلامت به روش‌های مختلف کمک کند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که نوشیدن چای ترش می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و از سرطان پیشگیری کند. این دمنوش گیاهی می‌تواند به پایین ‌آوردن فشار خون، بهبود سلامت کبد و محافظت در برابر سرطان نیز کمک کند.

چای بابونه: این چای از گل‌های M. chamomilla بدست می‌آید و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها وترکیبات مغذی مفید با خواصی مانند ضدچاقی است. این چای ویژگی‌های ضدالتهابی، ضدافسردگی، خواب‌آور و ضداضطراب است. بنابراین، نوشیدن آن می‌تواند به بهبود خواب، تسکین اضطراب و افسردگی، که باعث پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می‌شوند، کمک کند.
چای نعناع فلفلی: یک نوشیدنی خوشمزه و طراوت‎بخش، بر بدن اثر تسکین‌دهنده و آرام‌بخش دارد که به کاهش استرس کمک می‌کند. استرس می‌تواند مانع متابولیسم بدن شود ودر تلاش‌های شما برای کاهش وزن اختلال ایجاد کند. رایحه قوی چای نعناع فلفلی نیز به سرکوب اشتها کمک می‌کند که برای افزایش از دست دادن چربی ضروری است. از آنجا که نعناع فلفلی حاوی ترکیبات فرار مانند متانول، منتون، هسپریدین، لوتئولین و اریوسیترین است، نوشیدن این چای می‌تواند به بهبود سلامت به چندین روش کمک کند. ‌

تذکر: اکثر گیاهانی که در دمنوش‌های گیاهی استفاده می‌شوند، به طور کلی ایمن درنظر گرفته می‌شوند. با این حال توصیه می‌شود که همیشه پیش از مصرف دمنوش گیاهای به منظور کاهش وزن، با پزشکتان مشورت کنید.


(2018, Aug 22). How to lose belly fat naturally: 5 herbal teas for detox and weight loss. TIMESNOWNEWS.COM. Retrieved from https://www.timesnownews.com/

هشتگ :



اشتراک گذاری :