سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > آنچه در باره ی مصرف زرشک باید بدانید

آنچه در باره ی مصرف زرشک باید بدانید

آنچه در باره ی مصرف زرشک باید بدانید

آنچه در باره ی مصرف زرشک باید بدانید

بیش از 3000 سال است که از زرشک برای درمان بیماری های گوارشی، اسهال و تب استفاده می شود. این گیاه همچنین برای درمان عفونت های دستگاه تنفسی، عفونت های مجاری ادراری، مالاریا و انگل های روده مفید است. مصرف زرشک به مقدار متعادل برای بدن مفید است و عوارضی ایجاد نمی کند اما مصرف طولانی مدت (بیش از 2 هفته) و یا بیش از حد آن ممکن است موجب ناراحتی های معده، استفراغ و خونریزی بینی شود. مصرف زرشک به صورت موضعی در برخی افراد می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. علائم آلرژی می تواند قرمزی، خارش و سوزش پوست باشد.

مصرف بیش از حد زرشک همچنین ممکن است تولید صفرا را افزایش دهد. میوه ی زرشک در دوزهای بالا برای بدن سمی است و باعث اسهال، بی حالی و التهاب کلیه ها می شود.

مصرف زرشک در نوزادان توصیه نمی شود، زیرا می تواند در تولید بیلی روبین اختلال ایجاد کند و در نهایت منجر به زردی در نوزاد شود. علت بروز این بیماری وجود بیلی روبین زیاد در خون نوزاد است.

مصرف زرشک در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. زرشک ممکن است اثر آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد انعقاد خون را کاهش دهد. از مصرف همزمان زرشک با این داروها خودداری کنید.

زرشک ممکن است اثر آنتی هیستامین ها را افزایش دهد. زرشک فشار خون را کاهش می دهد، در صورت مصرف داروهای فشار خون،پیش از استفاده از زرشک با پزشک خود مشورت کنید.

http://www.livestrong.com/article/394373-side-effects-of-barberry/

http://www.medicalhealthguide.com/herb/barberry.htm

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :