سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > باید ها و نبایدهای مصرف هل

باید ها و نبایدهای مصرف هل

باید ها و نبایدهای مصرف هل

باید ها و نبایدهای مصرف هل

هل گیاهی با نام علمی Elletaria Cardamomum است و به صورت ادویه استفاده می شود. این گیاه بومی کشور هند است. چای دارچین از دم کردن دانه های خرد شده ی هل تهیه می شود. خواص درمانی هل به دلیل وجود ترکیبات لیمونن، اوکالیپتول، آلفا پینن، بتا پینن، میرسن، ویتامین های A,B و C، پتاسیم، آهن، منیزیم، مس و روی است.  

نوشیدن چای هل برای افراد مبتلا به بیماری های فشار خون، ضعف سیستم ایمنی، کم خونی، پسوریازیس، التهاب، سوء هاضمه، یبوست و مشکلات کبدی مفید است. مصرف این چای خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

مصرف هل در مقادیر متعال برای بدن مفید است اما مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد ایجاد عوارض جانبی می شود. نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف زیاد هل خطر ابتلا به سنگ کیسه ی صفرا را افزایش می دهد. سیستم گوارش بدن انسان قادر به جذب هل به طور کامل نیست، بنابراین مصرف زیاد از حدِ آن رسوب منجر به رشد سنگ کیسه ی صفرا می شود.

مصرف هل در بیماران مبتلا به سنگ کیسه ی صفرا توصیه نمی شود، مصرف هل در این افراد درد ناشی از سنگ را افزایش می دهد. افراد مبتلا به این بیماری باید از مصرف هل خودداری کنند.

هل ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد خون، ضد افسردگی، آسپرین، سنگ کیسه ی صفرا، سندروم روده ی تحریک پذیر و داروهای کبدی از مصرف هل خودداری کنید و یا قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

هل جزو گیاهانی است که کمترین عوارض جانبی را دارد. اما بهتر است گیاهان دارویی را در حد اعتدال مصرف کنید. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما قبل از مصرف هل با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که به گیاهان خانواده زنجبیلیان (زنجبیل، هل، زردچوبه) حساسیت دارند باید از مصرف دمنوش هل خودداری کنند. مصرف این دمنوش در این افراد باعث ایجاد ناراحتی های معده، استفراغ،اسهال، درماتیت تماسی، تنگی نفس، التهاب لب، زبان و گلو می شود. 

مصرف چای هل در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود و زنان در این دوران باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند. 

https://www.organicfacts.net/health-benefits/herbs-and-spices/benefits-of-cardamom-tea.html

http://www.stylecraze.com/articles/cardamom-side-effects/

هشتگ :



اشتراک گذاری :