سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > آشنایی با برخی فواید شکوفه بهار نارنج

آشنایی با برخی فواید شکوفه بهار نارنج

آشنایی با برخی فواید شکوفه بهار نارنج

آشنایی با برخی فواید شکوفه بهار نارنج

در این مطلب به برخی از فواید و کاربردهای عصاره شکوفه بهارنارنج پرداخته‌ایم:

1- برطرف کردن مشکلات شکمی: در خاورمیانه، عصاره آبی شکوفه بهارنارنج به روش بسیار متنوعی استفاده می‎شود. این عصاره گل مفید به عنوان دارویی طبیعی برای ناراحتی شکم، سوء هاضمه و نفخ به کودکان داده می‎شود. 

2- تسکین و آرامش اعصاب: یکی از دلایل استفاده گسترده عصاره آبی گل بهارنارنج در آروماتراپی، اثر تسکین‌دهنده آن بر اعصاب است. این عصاره به تسکین استرس و اضطراب کمک می کند.  

3- کمک به لطافت و نرمی پوست: فایده دیگرعصاره آبی بهارنارنج توانایی آن برای نرم کردن و درخشان کردن پوستتان است؛ به مرطوب کردن پوستتان کمک می‎کند و در طول روز به پوستتان درخش و جلا می‌دهد.

4- بهبود خواب: می‎دانید که رایحه شکوفه بهارنارنج اثری آرام‌کننده دارد. این اثر برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می برند، بسیار عالی است. برای این کار مقدار کمی از عصاره را بر روی ملحفه بریزید تا اثرش را بگذارد و به شما کمک کند که به یک خواب شیرین و آرامش‌بخش بروید. فقط به یاد داشته باشید که این عصاره را به گوشه کوچکی از ملحفه بزنید، چراکه این عصاره می‌تواند برخی از پارچه ها را لکه‎دار کند.

عصاره آبی بهارنارنج کاربردها و فواید زیادی دارد. ازآنجایی که طبیعی و ایمن است، می‌توانید از آن برای طراوت بخشیدن به پوستتان یا تسکین سردردها یا اضطراب در هر زمانی استفاده کنید.

Radhakrishnan, M. (2019, June 6). 10 Amazing Benefits of Orange Blossom Water. STYLECRAZE. Retrieved from

https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-orange-blossom-water/

هشتگ :



اشتراک گذاری :