سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

مصرف چای سبز برای دریافت کامل خواص آنتی اکسیدانی آن

برای  اطمینان از اینکه کاتچین چای سبز با کازئینِ شیر و سایر مواد غذایی پروتئینی واکنش ندهد و برای استفاده ی کامل از مزایای آنتی اکسیدانی آن، بهترین زمان مصرف این چای، بین وعده های غذایی است. چای سبز هضم کلسیم، آهن غیر هِم(آهن به دست آمده از گیاه) را مهار می کند که این حالت موجب بروز مشکلاتی در افراد مستعد ابتلا به بیماری کم خونی می شود.

چای سبز جذب موادمغذی ماکرو مثل چربی و پروتئین را کاهش می دهد، بنابراین باید حداقل 2 ساعت پیش یا پس از وعده های غذایی مصرف شود.

مصرف چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز به دو روش باعث کاهش وزن می شود. با افزایش و تقویت متابولیسم بدن یا با مهار جذب چربی. اگر می خواهید با مصرف چای سبز لاغر شوید و معده ی حساسی ندارید، می توانید این چای را همراه با موادغذایی بنوشید زیرا چای سبز خاصیت قلیایی دارد و سبب افزایش ترشح اسید معده می شود.

زمان مناسب برای مصرف چای سبز بدون عوارض جانبی

چای سبز را صبح خیلی زود و با معده ی خالی مصرف نکنید. کافئین آن منجر به کم آبی بدن می شود و می تواند ترشح اسید معده را تحریک کند که این حالت منجر به ناراحتی های معده یا زخم معده می شود. براساس طب سنتی چین: مصرف چای سبز با معده ی خالی، معده و ریه ها را بسیار خنک می کند.

به دلیل کاهش جذب تیامین(ویتامین B1) از مصرف چای سبز در زمان وعده های غذایی اجتناب کنید. کمبود این ویتامین منجر به ابتلاء به بیماری بری بری می شود.

آیا چای سبز حاوی کافئین است؟

چای سبز هم مثل سایر چای ها حاوی کافئین است اما میزان کافئین دریافتی در انواع مختلف چای سبز متفاوت است. میزان کافئین به مقدار و مدت زمان دم کشیدن چای هم بستگی دارد. هرچه مقدار چای زیادتر باشد و بیشتر دم بکشد، کافئین بیشتری دریافت خواهید کرد.

https://54health.com/tea/green-tea/best-time-drink-green-tea/


هشتگ :



اشتراک گذاری :