سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش‌های‌ گیاهی برای بهبود اسهال

دمنوش‌های‌ گیاهی برای بهبود اسهال

دمنوش‌های‌ گیاهی برای بهبود اسهال

دمنوش‌های‌ گیاهی برای بهبود اسهال

اسهال شرایطی ناراحت کننده است و اگر برای مدت طولانی ادامه یابد، می‌تواند منجر به کم‌آّبی و عدم تعادل مایعات بدن شود. مسبب‌های بسیاری برای اسهال وجود دارد که شامل عفونت‌های انگلی یا ویروسی و موکوس روده‌ای تحریک شده و ملتهب هستند. اگرچه مرکز پزشکی دانشگاه مریلند پیشنهاد می‌کند که بیشتر موارد اسهال طی چند روز بهبود خواهند یافت و نیازی به مراجعه به پزشک نیست؛ در این مطلب دمنوش‌های گیاهی را که می‌توانند باعث کاهش علائم، هیدراته نگه داشتن بدن و همچنین کمک به درمان اسهال شوند، معرفی می کنیم:

گیاهان قابض
به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، قابض‌ها عوامل خشک‌کننده هستند که می‌توانند به خشک شدن غشا‌های روده و کاهش آب و ترشح موکوس کمک کنند. این مرکز ترکیب 1 قاشق چایخوری سرپر برگ شاه توت یا تمشک با یک فنجان آب داغ، برای تهیه دو وعده چای، را پیشنهاد می‌دهد و نوشیدن نصف فنجان دمنوش در ساعت، تا زمانیکه علائم ادامه دارند، را توصیه می‌کند.

بابونه
چای بابونه قرن‌ها برای درمان ناراحتی گوارشی و معده شامل اسهال استفاده شده است. مصریان باستان بابونه را درمانی فراگیر درنظر می‌گرفتند. درحال حاضر، محققین در انگلستان شواهد جدیدی را یافتند که چای بابونه می‌تواند در واقع به تسکین طیف وسیعی از اختلالات سلامتی کمک کند. بابونه یک دمنوش بسیار متداول است.



Hendrickson, K. Herbal Teas for Diarrhea. LIVESTRONG.COM. Retrieved from
https://www.livestrong.com/article/110772-herbal-teas-good-diarrhea/



هشتگ :



اشتراک گذاری :