سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چای رویبوس و بارداری

چای رویبوس و بارداری

چای رویبوس و بارداری

چای رویبوس و بارداری

چای ریبوس یا قرمز به طور سنتی به عنوان یک نوشیدنی و درمانی دارویی برای کمک به بهبودی کولیک نوزادان، اضطراب، بی خوابی و شرایط پوستی خاص استفاده می‌شود. چای رویبوس از آفریقای جنوبی نشأت گرفته است و در دهه 1960 در سایر نقاط دنیا یک درمانگر گیاهی شد. از جمله فواید نوشیدن چای رویبوس در دوران بارداری می توان به مواردی مانند  100 درصد بدون کافئین، سرشار از آنتی اکسیدان ها کمک کننده به فرآیند هضم و تضمین یک خواب آرام‌تر اشاره کرد.

عملکرد چای رویبوس:  

چای رویبوس حاوی مقادیر زیاد پلی‌فنول‌ها و سایر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به نظر می‌رسد از سلول‌های بدنتان در برابر استرس اکسیداتیو حاصل از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد رویبوس دارای اثرات ضدالتهابی، تحریک کننده سیستم ایمنی، ضددیابت، ضدتومور و ضدجهش است. عملکردهای آنتی اکسیدانی قوی این چایِ بدون کافئین ممکن است در برابر آسیب تشعشع محافظت کند و می‌تواند اقدامات پیشگیری‌کننده از دیابت داشته باشد. همچنین چای رویبوس توانایی تحریک سیستم ایمنیتان را دارد که دارای برخی فواید برای افراد مبتلا به ویروس HIV (ایدز)، انواع آلرژی و حساسیت‌ها است.  

اثرات چای رویبوس:

به عنوان یک درمان گیاهی، چای رویبوس ممکن است به درمان سوء هضم، کولیک نوزادان و بی‌خوابی و  همچنین به مشکلات پوستی مانند زگیل، اگزما و زخم‌های کوچک کمک کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از آسیب کبد و سرطان کمک کند. این چای ممکن است به درمان آلرژی ها کمک کند و اثرات ضدپیری داشته باشد. سایر کاربردهای دارویی چای رویبوس شامل درمان آکنه، آسم، فشار خون بالا و مشکلات مربوط به کنترل قند خون است. با این حال، مشاهده علمی پذیرفته شده‌ی گسترده‌ای که استفاده از چای رویبوس را برای اهداف دارویی از جمله بارداری حمایت کند، وجود ندارد. 

ملاحظات:

ازآنجاکه چای رویبوس نوشیدنی متداولی در بسیاری از بخش‌های دنیاست، این چای حتی در دوران بارداری نیز "به طور کلی ایمن" است. اما حداکثر مقداری که شما می‌توانید به طور ایمن در دوران بارداری یا شیردهی استفاده کنید، نامشخص است. به خاطر داشته باشید که هیچ‌گونه مطالعات بالینی انسانی که در آن ایمنی درمان‌های گیاهی را در طول بارداری یا شیردهی نشان داده باشد، منتشر نشده است. بنابراین، قبل از صحبت با پزشکتان، شما نباید چای رویبوس را در طول بارداری یا شیردهی استفاده کنید.      

حد مجاز مصرف:

دوز معمول توصیه شده چای رویبوس برای اهداف دارویی:  1-4 قاشق چایخوری از رویبوس در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه خیسانده شود. روزانه 3 بار مصرف شود. میزان چای رویبوس که در دوران بارداری ایمن است، ناشناخته مانده است. بنابراین قبل از مصرف چای رویبوس برای اهداف دارویی، با پزشکتان مشورت کنید.   

هشدار:

اثرات جانبی چای رویبوس در طول مداخلات یا سایر عوامل خطر برای سلامتی، به میزان کمی شناخته شده است. حتی برای بانوان باردار، به نظر می‌رسد مصرف چای رویبوس ایمن باشد. در یک گزارش موردی، شخصی پس از مصرف چای رویبوس دچار سمیت کبدی شد.    

 

- Terry, S. (2017, Oct 03). Rooibos Tea & Pregnancy. LIVESTRONG.COM. Retrieved from https://www.livestrong.com/article/270355-rooibos-tea-pregnancy/

 

- is drinking rooibos tea safe during pregnancy?. redespresso. Retrieved from https://redespresso.com/health_posts/drinking-rooibos-tea-safe-pregnancy/?v=7516fd43adaa

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :