سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای دیابتی ها

بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای دیابتی ها

بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای دیابتی ها

بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای دیابتی ها

با انتخاب نوشیدنی های سالم و کنار گذاشتن نوشیدنی هایی که قندخون را افزایش می دهند، سلامتی خود را افزایش دهید. برای اینکه دیابت نوع 2 را به خوبی مدیریت کنید، همان قدر که به فکر انتخاب غذای مناسب هستید، نوشیدنی های سالمی هم مصرف کنید. مصرف یک عدد نوشابه ی قنددار می تواند اثر مضر زیادی بر بدنتان داشته باشد.

احتمالاً وقتی بیماری دیابت شما تشخیص داده می شود و ناگهان با منع مصرف موادقندی مواجه می شوید، ممکن است از خود بپرسید «پس چه چیز می توانم بنوشم؟» به گفته ی کاترین باسبام، متخصص رژیم غذایی در دانشگاه ویرجینیا، خوشبختانه انواع گوناگونی از نوشیدنی ها وجود دارند که شما را سر حال می آورند. در ادامه، چند مورد از بایدها و نبایدهای نوشیدنی ها برای بیماران دیابتی را می خوانید.

آب بنوشید:

آب یکی از چند نوشیدنی است که می توانید بدون هیچ نگرانی آن را مصرف کنید. اگر معمولاً فراموش می کنید به مقدار کافی آب مصرف کنید، به ازای هر نوشیدنی حاوی قند یا کافئین، یک تا دو لیوان آب بنوشید.

شیرکم چرب بنوشید:

این نوشیدنی هم گزینه ی مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت است ولی حواستان به مجموع میزان کربوهیدرات دریافتی باشد. ضمناً به خاطر داشته باشید انواع غیر لبنی مثل شیر بادام ممکن است حاوی مواد شیرین کننده و طعم دهنده باشند.

نوشابه ای را که با شکر شیرین شده است ننوشید:

نوشیدنی هایی که با شکر شیرین می شوند به سرعت در جریان خون جذب و باعث افزایش سطح گلوکز خون می شوند. به علاوه، این نوشیدنی ها بر میزان جذب کربوهیدرات هم اثر می گذارند. سعی کنید همیشه یک بطری آب همراهتان باشد تا در مواقعی که هیچ دسترسی به نوشیدنی بدون قند ندارید، از آن استفاده کنید.

نوشیدنی های رژیمی مصرف کنید:

نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی مثل نوشابه های رژیمی می توانند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های قندی باشند و میزان کالری دریافتی را کاهش دهند. البته برخی از متخصصین تغذیه ترجیح می دهند بیمارانشان از طعم و مزه ی قند اجتناب کنند. تصمیم نهایی با شماست.

چای و قهوه بنوشید:

اگر به میزان متعادلی چای و قهوه مصرف کنید، برای سلامتیتان مفید است. می توانید این نوشیدنی ها را به صورت گرم یا سرد، شیرین نشده یا شیرین شده با چیزی غیر از شکر مصرف کنید. برای طعم دارکردن چای، آب لیموی تازه، می تواند جایگزین خوبی برای شکر باشد.

نوشیدنی های ورزشی را ننوشید:

ورزش کردن فواید بسیاری برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارد ولی از نوشیدنی های ورزشی که میزان کربوهیدرات آنها تا 25 گرم است، خودداری کنید. این نوشیدنی ها فقط برای ورزشکاران استقامتی توصیه می شود که بدنشان نیاز به تأمین نمک و عناصر غذایی دارد. در ورزش هایی که خیلی سنگین نیستند، آب برای هیدراته نگه داشتن بدن کافی است. می توانید پس از انجام تمرینات ورزشی هم، خوراکی سالمی مثل میوه یا آجیل مصرف کنید.

نوشیدنی های انرژی زا:

 قند، کافئین و افزودنی های دیگر این نوشیدنی ها سطح انرژی شما را افزایش می دهند، ولی می توانند باعث عصبی و زودرنج شدن و لرزش شما شوند. به جای مصرف این نوشیدنی ها آب مورد نیاز بدن را با نوشیدنی های سالم تامین کنید و برای رفع خستگی از روش های دیگر مثل داشتن خواب کافی و پیاده روی بهره ببرید.  

http://www.everydayhealth.com/hs/type-2-diabetes-live-better-guide/beverage-dos-donts

هشتگ :



اشتراک گذاری :