سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 8 روش ساده و آسان برای سم زدایی بدن

8 روش ساده و آسان برای سم زدایی بدن

8 روش ساده و آسان برای سم زدایی بدن

8 روش ساده و آسان برای سم زدایی بدن

1- چای زیاد بنوشید
 اشلی کار روانشناس، پژوهشگر و مربی سلامت اعتقاد دارد که چای علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان های فراوان، بدن را هیدراته و معده را پر می کند و احتمال پرخوری یا خوردن خوراکی های مضر کاهش می یابد.
 
 2- مصرف شکر را کاهش دهید

 سم زدایی فصلی یکی از راه های مؤثر برای پاک کردن بدن از سموم است که منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می شود. سم زدایی را می توان با کاهش مصرف قند و شکر آغاز کرد. زمانی که قندِ بیشتری مصرف می شود، نیاز بدن به انسولین افزایش می یابد در نتیجه لوزالمعده زیرِ فشار بیشتری قرار می گیرد و این عادت در دراز مدت منجر به خستگی مزمن، بیماری دیابت، افزایش وزن و سرطان می شود.

3- آب بنوشید

نوشیدن آب به سم زدایی بدن کمک می کند. هر صبح یک لیوان آب را با نصف لیمو مخلوط کرده و بنوشید. این نوشیدنی روند هضم را آسان کرده و به خروج مواد زائد از بدن کمک می کند.

4- ورزش کنید

ورزش منظم، گردش خون در عروق و لنف را تنظیم می کند. ورزش عملکرد هضم را هم افزایش داده و به کاهش تنش و اضطراب کمک می کند. ورزش مفاصل و کل سیستم بدن را هم تقویت می کند. سموم بدن در افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی کنند کمتر است.

5- سبزی و میوه بخورید

سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند و میوه ها، سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی هستند و به سم زدایی بدن کمک می کنند. به دلیل کالری کم این مواد می توانید روزانه به مقدار فراوان سبزی و میوه مصرف کنید.

6- مبارزه با آلاینده های زیست محیطی

در محیط اطراف ما آلرژن و انواع آلودگی ها وجود داردکه می توانند منجر به ایجاد علائم آلرژی شوند. شستن صورت به خصوص چشم ها و بینی تا حدی عوارض جانبی آلاینده های محیطی را کاهش می دهد.

7- استفاده از سونا

تحقیقات نشان می دهد که استفاده ی منظم از سونا سبب تسریع فرآیند سم زدایی در بدن می شود.

8- تمیز کردن پوست بدن

تمیز کردن پوست به طور منظم  به حذف سموم از روی پوست کمک و حرکت گردش خون را هم تنظیم می کند.


هشتگ :



اشتراک گذاری :