سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > باید ها و نبایدهایی در مورد مصرف قهوه ی سبز

باید ها و نبایدهایی در مورد مصرف قهوه ی سبز

باید ها و نبایدهایی در مورد مصرف قهوه ی سبز

باید ها و نبایدهایی در مورد مصرف قهوه ی سبز

دانه های قهوه ی سبز، خام یا تفت (رست) داده نشده است. فرآیند تفت دادن باعث از بین رفتن مواد شیمیایی طبیعی و برخی خواص مفید قهوه می شود. مصرف قهوه ی سبز به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن مفید است.

پژوهش ها نشان می دهند که مصرف قهوه ی سبز به فرآیند کاهش وزن در بدن کمک می کند. یک مطالعه نشان می دهد افرادی که قهوه ی سبز مصرف می کنند، نسبت به افرادی که قهوه ی سبز مصرف نمی کنند بین 1/5 تا 2/5 کیلوگرم وزن بیشتری کم می کنند. قهوه ی سبز قند خون را کاهش می دهد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

یک پژوهش نشان می دهد که قهوه ی سبز برای افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است. در حال حاضر دوز دارویی این قهوه برای درمان فشار خون بالا و  قند خون مشخص نشده است. در صورتی که قصد مصرف این قهوه را به صورت دارویی دارید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

در صورت مصرف دارو و یا مکمل های دارویی مانند داروهای مربوط به مشکلات قلبی، یائسگی، بیماری های ریوی، افسردگی و جنون برای جلوگیری از ایجاد هر نوع تداخل دارویی و ایجاد عوارض جانبی، قبل از مصرف قهوه ی سبز با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی قهوه ی سبز در صورت مصرف زیاد، به دلیل داشتن کافئین، مانند قهوه ی معمولی است که شامل سردرد، ناراحتی معده و اضطراب است.

پزشکان معمولا مصرف قهوه ی سبز در کودکان و زنان باردار و شیرده را توصیه نمی کنند. مصرف زیاد قهوه ی سبز به دلیل محتوای بالای کافئین موجود در آن می تواند خطرناک باشد. ممکن است مصرف قهوه ی سبز برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آب سیاه چشم، دیابت، فشار خون بالا، سندروم روده ی تحریک پذیر، پوکی استخوان و اختلالات خونریزی مناسب نباشد. در صورت ابتلا به یکی از این بیماری ها قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید. 

http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/green-coffee-uses-and-risks

هشتگ :



اشتراک گذاری :