سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > درمان نفخ به کمک این 5 نوشیدنی گرم

درمان نفخ به کمک این 5 نوشیدنی گرم

درمان نفخ به کمک این 5 نوشیدنی گرم

درمان نفخ به کمک این 5 نوشیدنی گرم

بسیاری از افراد پس از مصرف غذاهای پرچرب و پر نمک احساس نفخ می کنند. این حالت در زنان به خصوص در دوران قاعدگی متداول است. نفخ در دوره های بلوغ، حاملگی و یائسگی که سطح هورمون ها نوسان دارد به یک مسئله ی جدی تبدیل می شود. با مصرف مواد غذایی و فعالیت های فیزیکی مناسب، می توان به درمان نفخ شکم کمک کرد. در ادامه به 5 نوشیدنی مناسب برای درمان نفخ اشاره می شود.

1-دمنوش بابونه

 بابونه گیاهی تسکین دهنده و آرامش بخش است که از قدیم برای درمان و کاهش نفخ، کاربرد داشته است. این گیاه یکی از مسکن های شناخته شده برای درمان نفخ، برگشت اسید معده و ناراحتی های ناشی از پرخوری است. شما می توانید چای بابونه را در خانه تهیه  یا به صورت آماده(چای کیسه ای) خریداری کنید. دمنوش بابونه فاقد کافئین و جایگزینی بسیار خوبی برای چای سیاه و قهوه است.

2-آب آناناس داغ

 آب آناناس گرم، درمانِ نفخ شکم است. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به هضم غذا کمک کرده و از ایجاد نفخ به خصوص پس از مصرف یک وعده غذای سنگین  یا با پروتئین بالا، جلوگیری می کند.

3-دمنوش نعناع فلفلی

 دمنوش نعناع فلفلی بسیار خوش طعم و سرشار از ترکیباتی است که به درمان نفخ شکم کمک می کنند. معطر بودن نعناع فلفلی به دلیل وجود ماده ی منتول در آن است که هم به تنهایی و هم مخلوط با چای، به درمان مشکلات و ناراحتی های گوارشی کمک می کند.

4-دمنوش دارچین

 دارچین قرن ها برای درمان نارحتی های معده استفاده می شد. این ادویه با کمک به عبور گاز معده، فشار بر معده و روده را کاهش داده و به درمان نفخ کمک می کند. دمنوش دارچین را می توان از چوب یا پودر آن تهیه یا به صورت آماده(چای کیسه ای)خریداری کرد. نوشیدن روزانه ی دمنوش دارچین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

5- آب گرم خالص

 یکی از نیازهای مهم بدن در طول روز آب است که اغلب نادیده گرفته می شود. نوشیدن آب گرم در طول روز به درمان نفخ و ورم شکم کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب گرم به تنهایی یا همراه با یکی از گیاهان اشاره شده، در صبح و پیش و پس از غذا مفید است. 

http://www.34-menopause-symptoms.com/bloating/articles/top-5-hot-drinks-to-relief-bloating.htm

هشتگ :



اشتراک گذاری :