سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 ادویه و گیاه بسیار کارآمد برای درمان افسردگی

5 ادویه و گیاه بسیار کارآمد برای درمان افسردگی

5 ادویه و گیاه بسیار کارآمد برای درمان افسردگی

5 ادویه و گیاه بسیار کارآمد برای درمان افسردگی

در این دنیای پر از هیاهو، اغلب افراد تمایل پیدا می کنند که استرس و بیماری های روانی را از طریق داروهایی درمان کنند که در بیشتر مواقع باعث بدتر شدن وضعیت آن ها می شود. اما خبر خوب این است که جایگزین هایی - البته جایگزین های طبیعی- برای داروهای خطرناک روحی- روانی وجود دارد؛ غذاها و ادویه هایی که می توانند خلق‌و‌خوی شما را بهبود دهند و حتی افسردگی مزمن را از بین ببرند. مطالعات و همچنین نشریات تغذیه ای همگی بر این عقیده اند که غذاهایی خاص قابلیت بهبود خلق‌و‌خوی ما را دارند. مثلا اسیدهای چرب امگا-3 موجود در ماهیان چرب، آجیل ها و دانه ها برای تقویت خلق‌و‌خو به خوبی شناخته شده‌اند. اما سایر غذاها می توانند فواید ذهنی متفاوتی داشته باشند. برخی از گیاهان و ادویه‌جات نیز به طور طبیعی دارای فواید ضد افسردگی هستند و با طعم های متنوعشان به ذهن و بدن سلامتی می‌دهند. در ادامه بررسی دقیقتری از پنج ادویه برتر که به بهبود خلق‌و‌خوی شما کمک می‌کنند، انجام شده است.

زعفران: عطر زعفران به تنهایی می تواند حال شما را بهتر کند. در طب سنتی شرقی، زعفران به عنوان "ادویه شادی" در نظر گرفته شده است. در سال 2015 بر اساس مطالعات ایرانیان، مشاهده شد که زعفران ممکن است حتی اثراتی بسیار شبیه به یک داروی ضد افسردگی داشته باشد. به طور خاص اعتقاد بر این است که زعفران به طور مستقیم به مسائل مربوط به خلق‌و‌خوی ناخوشایند و افسردگی مرتبط است اما مشکلات رفتاری مربوط به غذا خوردن مانند خوردن بیش ا زحد میان وعده نیز ایجاد می کند. توجه داشته باشید که زعفران نباید توسط زنان باردار و کودکان زیر 6 سال مصرف شود.

دارچین: یک عطر هیجان برانگیز، دارچین قطعا در ایجاد احساسات خوب منحصر به فرد است. مصرف دارچین به صورت قطعات بزرگ یا ادویه پودر شده می تواند قطعا مغز را تحریک کند. اما بر اساس گفته محققان دارچین می تواند تمرکز، حافظه و توجه را افزایش دهد. علاوه بر این، دارچین می تواند برای  کاهش میل مصرف شکر مفید باشد. همچنین ترکیب دارچین با موز و ترکیب آن ها با چای می تواند یک خواب‌آور عالی بدون نیاز به مداخله دارویی باشد.         

زردچوبه: این ادویه زرد نه تنها هر غذایی را خوشایند می کند بلکه خلق‌و‌خویمان را هم خوشایند می کند. درحالیکه زردچوبه برای فواید آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی شناخته شده است، همچنین آزادسازی سروتونین را تحریک می کند هورمونی که باعث تقویت حالت طبیعی بدن شما می شود.  در حقیقت، در مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد محققان به این نتیجه رسیدند که زردچوبه ممکن است در کاهش افسردگی از داروهای ضدافسردگی متداول موثرتر باشد.

رزماری: این گیاه تنها یک افزودنی در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای نیست بلکه رزماری فواید دارویی بی‌شمار بسیار عالی دارد. به طور مثال، اگر شما از یک خستگی ذهنی، خستگی کاری یا فعالیت بدنی یا افسردگی  رنج می برید، رزماری می تواند این چنین شرایط را تغییر دهد. همچنین رزماری به کاهش بی‌خوابی کمک می‌کند و می‌تواند اعصاب بهم ریخته را آرام کند. 

آویشن: آویشن یک ترکیب خوشمزه عالی برای بسیاری از غذاها است  و مثل رزماری، آویشن نیز برای کاهش تشویش ذهن، بی خوابی و سایر شرایط افسرده کننده بسیار عالی است. در کنار محتوای لیتیوم- ترکیب معدنی که خواص ضدافسردگی دارند- آویشن حاوی تریپتوفان- اسید آمینه‌ی مورد نیاز برای ترشح سروتونین هورمون لازم برای خواب- نیز است. علاوه بر این، آویشن ذهن را تحریک می کند واعصاب شما را آرام می کند.   

J. D. Heyes. (2016, June 22). Five spices and herbs that really work for treating depression. Natural News. retrieved from https://www.naturalnews.com/054437_herbal_remedies_depression_treatment_natural_cures.html

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :