سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 4 گیاه شگفت انگیز برای سلامت ریه

4 گیاه شگفت انگیز برای سلامت ریه

4 گیاه شگفت انگیز برای سلامت ریه

4 گیاه شگفت انگیز برای سلامت ریه

ریه ها اندام های اصلی تنفس در بدن انسان هستند که در قفسه ی سینه قرار دارند. ریه نقش اساسی در سلامتی انسان دارد. بیماری های ریه یکی از انواع شایع بیماری ها در سراسر جهان است. استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و عفونت ها از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های ریوی مانند آمفیزم، آسم، برونشیت، سل، ذات الریه و حتی سرطان ریه هستند. خوشبختانه برخی بیماری های دستگاه تنفسی را با داروهای گیاهی می توان درمان کرد. گیاهانی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم به تقویت ریه ها کمک می کنند و خطر ابتلا به بیماری های ریوی را کاهش می دهند.

مرزنجوش

مرزنجوش سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. رزمارینیک اسید و کارواکرول مرزنجوش ضد احتقان طبیعی هستند و خاصیت آنتی هیستامینی دارند.

آویشن

آویشن خواص ضد باکتریایی دارد و احتقان بینی را از بین می برد. آویشن یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خواص ضد قارچی دارد. مصرف دمنوش آویشن و استنشاق بخار آن باعث از بین رفتن باکتری های بیماری زا در ریه ها می شود.

رزماری

این گیاه معطر، خاصیت ضد میکروبی دارد. سال هاست که از گیاه رزماری برای درمان علائم سرماخوردگی، سرفه، عفونت های دستگاه تنفسی و برونشیت استفاده می شود. رزماری حاوی ترکیبی به نام کارنوسول است. یک پژوهش در سال 2011 نشان می دهد که این ترکیب ضد سرطان ریه است. کارنوسول به صورت انتخابی عمل می کند و بدون این که به بافت های سالم آسیب برساند، سلول های سرطانی را از بین می برد.

اوکالیپتوس

برگ درخت اکالیپتوس خلط آور، ضد التهاب، ضد ویروس و ضد اسپاسم عضلات است. این خواص به دلیل وجود ترکیب سینئول در این گیاه است. پژوهشی نشان می دهد که مصرف 200 گرم عصاره ی سینئول روزی 3 بار، به درمان علائم سینوزیت ویروسی کمک می کند.

http://naturalon.com/15-amazing-herbs-to-support-this-one-vital-organ

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :