سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > سه گیاهی که می‌توانند به پایین آوردن فشار خون بالا کمک کنند

سه گیاهی که می‌توانند به پایین آوردن فشار خون بالا کمک کنند

سه گیاهی که می‌توانند به پایین آوردن فشار خون بالا کمک کنند

سه گیاهی که می‌توانند به پایین آوردن فشار خون بالا کمک کنند

بسیاری از بزرگسالان در سراسر جهان با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. به دلیل تغییرات اخیر در سنجش معیارها، مشخص شده است که نزدیک به نیمی از بزرگسالان آمریکایی درحال حاضر فشار خون بالا دارند. 

اگر به استفاده از گیاهان برای اهداف دارویی فکر می‌کنید، چه یک گیاه کامل یا یک مکمل گیاهی، ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. درحال حاضر، مصرف هیچگونه گیاهی به طور مرتب توسط متخصصین فشار خون بالاتوصیه نمی‌شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گیاهان و تحقیقات پیرامون آنها بیشتر مطالعه کنید.

1- دارچین: دارچین چاشنی خوش طعمی است که به کمی تلاش برای گنجاندن آن در رژیم غذاییتان نیاز دارد. دارچین می‌تواند مقادیر فشار خونتان را پایین آورد.   

براساس مطالعه‌ای انجام شده بر روی جوندگان، عصاره دارچین هر دو فشار خون بالایِ ناگهانی و طولانی مدت را پایین می‌آورد؛ اگرچه، این عصاره به صورت داخل وریدی داده شده است. معلوم نیست که آیا مصرف خوراکی دارچین نیز مؤثر است؟ با پاشیدن دارچین بر روی غلات و جودوسر صبحانه و یا حتی قهوه‌تان، می‌توانید دارچین بیشتری را در رژیم غذاییتان بگنجانید. هنگام صرف غذا، دارچین عطر و طعم غذا را تقویت می‌کند.

2- هل: هل چاشنی است متعلق به هندوستان و اغلب در غذاهای جنوب آسیا استفاده می‌شود. مطالعه‌ا‌ی در مقیاس کوچک در برروی 20 فرد، با تشخیص اثرات سلامتی هل، نشان داد که افراد با فشار خون بالا کاهش قابل ملاحظه‌ای در میزان فشارخونشان، پس از مصرف 5/1 گرم پودر هل دو مرتبه در روز به مدت 12 هفته، مشاهده کردند. می‌توانید دانه یا پودر هل را در ادویه‌ها، سوپ‌ها، خوراک‌ها و حتی در محصولات نانوایی برای عطر وطعمی خاص و همچنین فواید سلامتی‌بخش استفاده کنید.  

3- زنجبیل: زنجبیل می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. در مطالعات حیوانی زنجبیل باعث بهبود گردش خون و آرامش ماهیچه‌های پیرامون رگ‌ها، کاهش فشار خون شده است. مطالعات انسانی تا کنون بی‌نتیجه بوده‌اند. زنجبیل که به طور متداول در غذاهای آسیایی استفاده می‌شود، یک ترکیب چند منظور است که می‌تواند به شیرینی‌ها یا نوشیدنی‌ها نیز افزوده شود.   

 

مطلع شدن از فشار خون بالا: به گفته‌ی انجمن قلب آمریکا، نزدیک به نیمی از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر سطح فشار خونشان درحدی است که می‌تواند به عنوان فشار خون بالا درنظر گرفته شود. برخی از عوامل مرتبط با فشار خون بالا شامل ژنتیک، استرس، رژیم غذایی، سیگار کشیدن و عدم ورزش است.

به دلیل اینکه این بیماری تا حد زیادی بدون علائم است، فشار خون بالا به عنوان "قاتل خاموش" شناخته می‌شود. به همین دلیل است که بررسی فشار خونتان به طور مرتب بسیار مهم است. داشتن فشار خون بالا خطر ابتلا به چندین مشکل سلامتی مانند حمله قلبی، سکته، دیابت، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، کاهش بینایی و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهد.

https://www.healthline.com/health/high-blood-pressure-hypertension/herbs-to-lower#interactions

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :