سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش‌های گیاهی شگفت‌انگیز برای ورزشکاران

دمنوش‌های گیاهی شگفت‌انگیز برای ورزشکاران

دمنوش‌های گیاهی شگفت‌انگیز برای ورزشکاران

دمنوش‌های گیاهی شگفت‌انگیز برای ورزشکاران

انواع چای و دمنوش به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود، اما در این مطلب دمنوش‌هایی انتخاب شده‌اند که برای حمایت از سلامت ورزشکاران استثنایی هستند.

چای سبز: چای سبز یکی از سالم‌ترین چای‌ها در دنیا و سرشار از مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها است. ترکیبات موجود در چای سبز می‌توانند کاهش وزن را، از طریق افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و افزایش سطح انرژی بهبود دهند. چای سبز می تواند باعث افزایش میزان ترشح آدرنالین، بهبود استقامت و کاهش خستگی شود؛ بنابراین شما انرژی لازم برای مقابله یا رقابت با هر چیزی را دارید. نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز در روز بهترین روش برای اطمینان از عملکرد بهینه و سلامتی است.

دمنوش ریشه زنجبیل: دمنوش زنجبیل یکی از گزینه‌های موجود در بین انواع چای‌ها است و با مزایای متنوع سلامتی، از معمولی تا شگفت‌انگیز مرتبط است. سالیان سال، دمنوش ریشه زنجبیل برای تسکین درد و التهاب ناشی از آرتریت و سایر آسیب‌ها مرتبط بوده است. به هنگام رنجش از یک جراحت، شما باید به طور منظم حداقل دو تا سه مرتبه در روز از دمنوش زنجبیل استفاده کنید. این روش به تدریج التهاب و احساسات دردناک حاصل از زخم را کاهش خواهد داد. همچنین نوشیدن این دمنوش می تواند دردهای ماهیچه‌ای و ممتد (تیر کشیدن) را تسکین دهد و جریان گردش خون را افزایش دهد، موضوعی که می تواند به افزایش سرعت دوره بهبودیِ (ریکاوری) بسیاری از آسیب ها کمک کند.

چای سبز و علف لیمو: همه ما در مورد فواید بی‌نظیر حاصل از نوشیدن چای سبز می‌دانیم اما مخلوط آن با علف‌لیمو (Lemongrass) نیز اثرات بسیار عالی بر بدن دارد. علف لیمو می‌تواند فواید بسیار دیگری مانند کاهش التهاب و حتی کمک به پاکسازی پوست را داشته باشد. اثرات آرام کننده علف لیمو به آرامش بدن، بدون اینکه موجب خواب شود، کمک خواهد کرد. فایده بسیار عالی دیگر علف لیمو این است که این گیاه می‌تواند باعث پاکسازی و سم‌زدایی بدن شود. این دمنوش گیاهی باعث کمک به تصفیه جریان خون می‌شود که برای جریان خون آهسته‌‌تر در سراسر بدن مفید است.

دمنوش گل بابونه: در طول سال‌ها، چای بابونه به عنوان یکی از ایمن‌ترین و تسکین‌دهنده‌ترین چای‌های موجود مشهور بوده است. ترکیب فعالی که کمک می‌کند بابونه در بسیاری از مشکلات سلامتی بسیار مؤثر باشد، "بیسابول" موجود در روغن ضروری حاصل از گل بابونه است. ثابت شده است که این روغن دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب است که باعث می‌‍‌‌شود در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. همچنین بابونه، به دلیل حضور فلاوونویید "کریسین"، به عنوان یک خواب‌آور عمل می‌کند. نوشیدن دمنوش بابونه گرم قبل از خواب می تواند باعث بالا بردن دمای بدنتان شود که به خواب شبانه بهتر کمک می‌کند.


McQueen, D. (2014, January 13).Herbal Teas Great for Athletes Too. Buddha Teas.
Retrieved from http://www.buddhateas.com/blog/herbal-teas-great-for-athletes-too

هشتگ :



اشتراک گذاری :