سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > پوست و موی بهتر با چای رویبوس

پوست و موی بهتر با چای رویبوس

پوست و موی بهتر با چای رویبوس

پوست و موی بهتر با چای رویبوس

از آنجا که چای رویبوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی زیادی است، این چای یک انتخاب بسیار سالم برای تمامی طرفداران چای است. در کنار قابلیت این چای برای مقابله برعلیه سرطان، افسردگی و آسم، نوشیدن چای رویبوس فایده زیبایی زیادی دارد؛ چای رویبوس پوست را سالم تر می‌کند. اگر شما این چای را بنوشید نه تنها احساس خوبی خواهید داشت، بلکه پوست شما هم خوب به نظر خواهد رسید. برخی از دلایلی که رویبوس به شما پوست سالم‌تری را هدیه می‌دهد عبارتند از:
1- ویژگی ضدپیری

گیاه رویبوس سرشار از آنتی اکسیدان سوپراکسید دیسموتاز است. این آنتی‌اکسیدان یک ترکیب ضدپیری عالی است. سوپر اکسید دیسموتاز موجود در رویبوس به کاهش چروک‌ها کمک می‌کند و تولید سلول‌های پوستی سالم را افزایش می‌دهد. 

2- جلوگیری از اختلالات پوستی

سطوح بالای فلاوونویید در رویبوس به جلوگیری از اختلالات پوستی مانند اگزما و آکنه کمک می‌کند. برای درمان آکنه، می‌توانید چای رویبوس را بنوشید یا آن را به طور مستقیم بر روی پوستتان بگذارید. 

3- کاهش عفونت‌های باکتریایی

رویبوس دارای ویژگی های ضدباکتری و کاهنده آلرژی است. این ویژگی‌ها به مبارزه برعلیه عفونت‌های باکتریایی متنوع پوستی کمک می‌کند و از پیری ناشی از عفونت باکتریایی جلوگیری می‌کند. همچنین به کاهش انواع آلرژی نیز کمک می‌کند. 

4- سلامت پوست

رویبوس حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین D و روی (زینک) است که به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌کند. نوشیدن این چای سالم نه تنها باعث زیبایی پوست می‌شود بلکه به حذف سلول‌های مرده از پوستمان نیز کمک می‌کند. 

5- افزایش و تقویت رشد مو

مصرف منظم چای رویبوس می‌تواند رشد مو را افزیش دهد. رویبوس غنی با مواد معدنی مانند روی، کلسیم، مس و پتاسیم است که نه تنها رشد مو را بهبود می‌دهد بلکه ریشه‌های مو را هم محکم می‌کند. 

6- جلوگیری از سفید شدن مو

به دلیل افزایش استرس و آلودگی، سفید شدن مو دیگر از علائم سالمندی نیست. میزان بالای مس موجود در عصاره رویبوس به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک می کند.


- Anamika, M. (2017, October 16).10 Amazing Benefits Of Rooibos For Skin, Hair And Health. STYLECRAZE. Retrieved from http://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-rooibos-for-skin-hair-and-health/#gref

- Better Skin with Rooibos Tea. Rooibos tea. Retrieved from http://www.rooibostea.com/better-skin-with-rooibos-tea.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :