سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چای سبز و شیر، 2 ماده ای که نباید ترکیب شوند

چای سبز و شیر، 2 ماده ای که نباید ترکیب شوند

چای سبز و شیر، 2 ماده ای که نباید ترکیب شوند

چای سبز و شیر، 2 ماده ای که نباید ترکیب شوند

آیا چای سبز را با شیر می نوشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، با نوشیدن این ترکیب تمام خواص سلامتی چای سبز را دریافت نمی کنید. شیر معمولا به صورت کفِ شیر به چای اضافه می شود که حالت خامه ای به چای می دهد اما این نوشیدنی، تمام خواص مفید چای سبز را نخواهد داشت. شیر و چای سبز را نباید ترکیب کرد.

چای سبز و شیر، زمانی که به صورت مجزا مصرف شوند با افزایش سوخت و ساز بدن و اکسیداسیون چربی به کاهش وزن و سوزاندن کالری بیشتری کمک می کنند اما زمانی که با هم مصرف شوند، پروتئین شیر مانع از بروز آثار مثبت چای سبز مثل افزایش درجه حرارت بدن و افزایش سوخت و ساز می شود.

پژوهش ها نشان می دهند، مصرف همزمان شیر و چای سبز به کاهش وزن و حفظ وزن متعادل و سالم کمکی نمی کند. پروتئین شیر به نام کازئین با فلاوانول هایِ چای (از جمله در چای سیاه) ترکیب می شود. کازئین متصل شده به فلاوانول، آنتی اکسیدان هایِ  بدن را کاهش می دهد. این فرآیند باعث می شود که بدن نتواند از کاتچین و آنتی اکسیدان ها استفاده کند، در نتیجه فواید سلامتی چای سبز کاهش می یابد.

اگر چای سبز را برای ارتقاء سلامتی بدن و دریافت خواص مفید آن می نوشید، بهتر است آن را بدون هر نوع افزودنی، از جمله شیر، نوش جان کنید.

افزودن شیر به چای از سال 1680 میلادی به بعد در اروپا آغاز شد. چینی ها و ژاپنی ها شیر را به چای سبز اضافه نمی کنند زیرا باور دارند که طعم چای را تغییر می دهد. چای، حاوی مواد مغذی دیگری از قبیل ویتامین های E,C و K ، کافئین، پلی ساکاریدها و اسیدهای آمینه است که با اضافه کردن شیر جذب این مواد مغذی کاهش می یابد. همچنین اضافه کردن شیر باعث از بین رفتن تانن و کاهش اسیدیته چای می شود. 

http://www.green-tea-guide.com/green-tea-with-milk.html

http://www.redseal.co.nz/faq/why-do-you-suggest-drinking-green-tea-without-milk/

هشتگ :



اشتراک گذاری :