سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 7 ترکیب کلیدی برای تهیه بهترین دمنوش به هنگام آنفلوآنزا

7 ترکیب کلیدی برای تهیه بهترین دمنوش به هنگام آنفلوآنزا

7 ترکیب کلیدی برای تهیه بهترین دمنوش به هنگام آنفلوآنزا

7 ترکیب کلیدی  برای تهیه بهترین دمنوش به هنگام آنفلوآنزا

در حال حاضر دمنوش‌های ضد آنفلوآنزای مختلفی در بازار وجود دارند. اما پیدا کردن دمنوشی متناسب با علائم بیماریتان می‌تواند یک چالش باشد. در این مطلب فهرستی از مواد تشکیل دهنده برای تهیه چایتان به همراه توضیح اثر هر ماده بر بدنتان موجود است.

1) لیمو ترش: سرشار از ویتامین C است. لیمو به بدن برای مبارزه بر علیه آنفلوانزا، کاهش علائم سرماخوردگی و کاهش خلط کمک می‌کند.
2) زنجبیل: برای تسکین گلو و رفع احتقان استفاده می‌شود. معده ناراحت را آرام می‌کند و برای درمان استفراغ و حالت تهوع مفید است.
3) عسل: حاوی ویتامین C و فولات است که می‌تواند به تسکین ناحیه پشت حلق که می‌تواند در اثر سرفه کردن تحریک شود، کمک کند.
4) زردچوبه: یکی از مؤثرترین ضدالتهاب‌های موجود است. زردچوبه می‌تواند به کاهش التهاب و تسکین ناراحتی گوارشی نیز کمک کند.
5) نعناع فلفلی: برگ‌های نعناع فلفلی حاوی منتول است ترکیبی که به طور طبیعی بدن را آرام و بی‌حس می‌کند و به تسکین احتقان/ گرفتگی کمک می‌کند. همچنین دارویی طبیعی برای سردردها، میگرن‌ها و حالت تهوع است.
6) برگ های چای سبز: حاوی چندین ویژگی هستند که عملکرد آن ها در جهت رساندن بدن به سلامتی مطلوب است. چای سبز غنی از پلی‌فنول‌ها، کاتچین‌ها و فلاوونوییدهایی است که ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد میکروبی، قلیایی‌کننده و تحریک‌کننده سیستم ایمنی نشان داده‌اند.
7) برگ‌های چای سفید: مانند برگ‌های چای سبز، برگ‌های چای سفید نیز باکتری بیماری‌زا را در بدنتان از بین می‌برد. نه تنها بسیار غنی از آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده سیستم ایمنی است، همچنین مبارز قدرتمند برعلیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. علاوه بر این، برای پوست مفید است و فواید ضدپیری دارد. مصرف چای سفید علائم بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی را تسکین می‌دهد.


Six Best Teas for Fighting the Flu. Retrieved from https://grosche.ca/the-best-tea-for-flu


هشتگ :



اشتراک گذاری :