سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > علائم آلرژی به گشنیز چیست؟

علائم آلرژی به گشنیز چیست؟

علائم آلرژی به گشنیز چیست؟

علائم آلرژی به گشنیز چیست؟

آلرژی به گشنیز نادر است اما وجود دارد. گشنیز گیاهی برگدار است که مصرف آن در غذاهای سراسر دنیا، از غذاهای مدیترانه‌ای تا آسیایی، متداول است. گشنیز می‎تواند به صورت تازه یا پخته یا جوشیده به غذا اضافه شود. علائم آلرژی به گشنیز مشابه سایر آلرژی‌های غذایی است. به گفته‌ی کالج آمریکاییِ آلرژی، آسم و ایمونولوژی، 6-4 درصد از کودکان و 4 درصد از بزرگسالان آلرژی غذایی دارند. بیشتر آلرژی‌های غذایی در طی دوران بچگی ایجاد می‌شوند، اما این آلرژ‌ی‌ها می‌توانند درآینده نیز رخ دهند. ممکن است شما به گشنیز آلرژی داشته باشید، حتی اگر هیچگونه مشکلی با خوردن گشنیز در طی این سال‌ها نداشته‌اید.

اگر به گشنیز آلرژی دارید، شاید متوجه شده باشید که گشنیز خام باعث علائم آلرژی می‌شود، درحالیکه گشنیز پخته این طور نیست. ممکن است به دانه‌های گشنیز یا ادویه گشنیز آلرژی داشته باشید.

علائم آلرژی به گشنیز: این علائم می‌توانند شبیه سایر آلرژی‌های غذایی باشند که شامل کهیر، تورم و خارش لب‌ها یا زبان، سرفه، درد شکمی شامل استفراغ و گرفتگی عضلات و اسهال هستند.

آلرژی شدید به گشنیز می‌تواند منجر به آنافلاکسی، یک واکنش آلرژیک شدید و تهدید‎کننده زندگی، شود. علائم آنافلاکسی ناشی از گشنیز عبارتند از:

-تنفس دشوار شامل تنگی نفس و خس خس سینه

- سرگیجه

- نبض ضعیف

- تشنج شدید

- بلعیدن دشوار

- زبان متورم

- تورم صورت

- کهیر

شوک آنافلاکسی با آلرژی به گشنیز متداول نیست، اما درصورتیکه علائم بالا را تجربه می‌کنید، مهم است که به دنبال مراقبت‌های اضطراری باشید.

How to Recognize a Cilantro Allergy?. healthline. Retrieved from

https://www.healthline.com/health/cilantro-allergy

هشتگ :



اشتراک گذاری :