سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > نوشیدنی هایی برای درمان رفلاکس اسید معده

نوشیدنی هایی برای درمان رفلاکس اسید معده

نوشیدنی هایی برای درمان رفلاکس اسید معده

نوشیدنی هایی برای درمان رفلاکس اسید معده

بازگشت اسید از معده به روده منجر به ایجاد بیماری رفلاکس اسید معده می شود. با مصرف برخی نوشیدنی ها می توانید علائم این بیماری را کاهش دهید.

دمنوش های گیاهی

برخی دمنوش های گیاهی هضم غذا را آسان می کنند و به کاهش مشکلاتی مثل گاز معده و روده و حالت تهوع کمک می کنند. انجمن تغذیه ی آمریکا، برای بیماران مبتلا به رفلاکس اسید معده، مصرف دمنوش های گیاهی فاقدکافئین را توصیه می کند. کلینیک مایو در آمریکا نیز دمنوش های بابونه، شیرین بیان و نارون را برای درمان علائم بیماری رفلاکس اسید معده مفید می داند. شیرین بیان پوشش مخاطی معده را افزایش داده و سبب کاهش آثار منفی اسید معده می شود. مصرف برخی دمنوش های گیاهی با داروهای تجویزی پزشکان تداخل دارد. در صورت مصرف دارو، پیش از استفاده از دمنوش های گیاهی با پزشک مشورت کنید.

شیرِکم چرب حیوانی

شیر گاو حاوی مقدار چشمگیری چربی است که هضم آن را مشکل می کند. شیر پر چرب هم مثل تمام مواد غذایی پر چرب، می تواند باعث شل شدن دریچه ی اسفنکتر شود که علائم بیماری رفلاکس معده را شدت می دهد.

شیرِ گیاهی

مصرف شیرهای گیاهی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و رفلاکس اسید معده، راه حل مناسبی است. امروزه انواع مختلفی از شیرهای گیاهی مثل شیر سویا، شیر بادام زمینی و شیر نارگیل در دسترس هستند. کاراگینان ترکیبی است که به اکثر شیرهای گیاهی اضافه می شود. این ترکیب به کاهش علائم رفلاکس اسید معده کمک می کند.

آب میوه

نوشیدن انواع آب مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و نوشیدنی های اسیدی دیگر مثل آب آناناس و آب سیب برای افراد مبتلا به رفلاکس اسید معده مضر است. مصرف آب میوه هایی با اسیدیته ی کمتر مثل هویج، آب کلم، آلوورا، اسفناج، چغندر، هندوانه و خیار  به کاهش علائم این بیماری کمک می کند. افراد مبتلا به رفلاکس اسید معده باید از نوشیدن آب گوجه فرنگی اجتناب کنند.

آب

نوشیدن 8 لیوان آب در روز، برای کاهش علائم بیماری رفلاکس اسید معده مفید است. برخی پزشکان هم مصرف آب قلیایی را توصیه می کنند. مصرف این آب اسیدیته ی معده را کاهش می دهد و برای درمان بیماری رفلاکس معده مفید است. 

http://www.healthline.com/health/gerd/beverages#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :