سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > درمان اضطراب و افسردگی با داروهای گیاهی

درمان اضطراب و افسردگی با داروهای گیاهی

درمان اضطراب و افسردگی با داروهای گیاهی

درمان اضطراب و افسردگی با داروهای گیاهی

برای درمان اضطراب و افسردگی علاوه بر مصرف داروهای شیمایی می توان از روش های دیگری نیز بهره برد. یکی از این راه ها مصرف داروهای گیاهی به صورت دمنوش و ادویه است. در ادامه با گیاهانی آشنا می شوید ‌که می‌توانند برای این منظور مفید باشند.

رزماری

از گیاه رزماری اغلب به صورت ادویه در طبخ غذا استفاده می شود. اما علاوه بر خوش طعم کردن مزه ی غذا این گیاه برای درمان بیماری افسردگی و کاهش اضطراب نیز مفید است. از دمنوش رزماری برای کاهش استرس استفاده می شود. ترکیب رزمانولِ رزماری روی سیستم عصبی مرکزی اثر می کند و باعث درمان اضطراب و افسردگی می شود.

زعفران

یک مطالعه ی کارآزمایی بالینی نشان می دهد که ترکیب کروسین زعفران اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. همچنین این پژوهش نشان می دهد که تاثیر مصرف زعفران در افراد مبتلا به افسردگی خفیف و شدید با تعدادی از داروهای ضد افسردگی برابری می کند.

آویشن

لیتیوم در آویشن به درمان افسردگی کمک می کند. همچنین تریپتوفان در این گیاه ترشح هورمون سروتونین یا هورمون شادی بخش در بدن را افزایش می دهد.

دارچین

تاثیر دارچین در درمان بیماری افسردگی از نظر علمی ثابت شده است. مصرف چای دارچین و عسل به درمان استرس و افسردگی کمک می کند.

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی معطر و آرام بخش است. این گیاه به ایجاد آرامش و کاهش اضطراب کمک می کند. نوشیدن چندین فنجان دمنوش بادرنجبویه در روز برای مقابله با افسردگی و اضطراب مفید است.

گل گاوزبان

بهترین روش مصرف گل گاوزبان دم کردن برگ های خشک گیاه و نوشیدن دمنوش این گیاه است. پژوهش ها نشان می دهند که گل گاوزبان به کاهش اضطراب، استرس و افسردگی کمک می کند.

 

http://naturalon.com/treat-your-anxiety-and-depression-with/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :