سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر

استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر

استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر

استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیباتر

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی پوست بسیار مفید هستند. این چای، حتی می تواند به درمان آکنه کمک کند. استفاده از چای سبز برای روشن تر و زیباتر شدن پوست یکی از روش های درمانی طبیعی، بدون عوارض جانبی است. در این نوشتار روش های استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی شاداب شرح داده می شود.

ماسک چای سبز

چای سبز بنوشید. نوشیدن چای سبز خاصیت درمانی آن را به طور منظم افزایش می دهد. پس از نوشیدن چای سبز، کیسه ی چای را برداشته، آن را باز کنید و محتویات درونش را در یک فنجان کوچک بریزید. سپس مقداری عسل به فنجان اضافه کنید. صورتتان را تمیز کنید، مخلوط آماده شده را روی آن قرار دهید و پس از 10 دقیقه بشویید.

چای سبز خالص

چای سبز را دم کنید، سپس اجازه دهید خنک شود. صورت را با یک لیوان چای سبز بشویید. سپس صورت تان را با آب سرد تمیز کنید.

پاک کننده ی صورت  همراه با چای سبز

پاک کردن صورت با چای سبز باعث درخشان شدن پوست صورت می شود. برای این کار در ابتدا چای سبز کیسه ای را در آب داغ قرار دهید. سپس محتویات چای کیسه ای را در ظرفی خالی کنید و مقداری از مواد پاک کننده ی صورت خود(حدود 2 قاشق سوپ خوری) را با محتویات چای کیسه ای مخلوط کنید. در این مخلوط باید محتویات کرم پاک کننده کم، و چای سبز زیاد باشد. این ماسک را روی صورت قرار دهید و پس از 5 دقیقه با آب بشویید.

بخار چای سبز

در یک کاسه ی بزرگ مقداری آب جوش بریزید. چای سبز کیسه ای را باز کنید و محتویات آن را  درون کاسه بریزید. صورت خود را با بخار آب و چای سبز به مدت 5 دقیقه بخور دهید.

چای سبز و گلاب

مقداری گلاب را در ظرفی حرارت دهید و اجازه دهید به جوش بیاید. گلابِ در حال جوشیدن را در ظرفی بریزید. سپس یک عدد چای کیسه ای را درون ظرف محتوی گلاب قرار دهید. پس از 3 تا 5 دقیقه چای کیسه ای را از ظرف خارج کنید. مایع سرد شده را درون یک افشانه بریزید. می توانید افشانه را در یخچال نگهداری کنید. تمیز کردن پوست صورت با این محلول به سفت شدن پوست صورت و درخشان شدن آن کمک می کند. می توانید صبح ها پس از بیدار شدن اطراف چشم ها را با این محلول تمیز کنید. این عمل به سبب وجود کافئین در چای سبز، به کاهش ورم و پفی اطراف چشم کمک می کند.

 پاک کننده ی صورت چای سبز

چای سبز را در یک قوری دم کنید. سپس چای سبز خنک شده را درون یک ظرف استریل در دار بریزید. پنبه های توپی را به چای سبز اضافه کنید. صورت را روزی 2 بار با این پنبه های آغشته به چای سبز تمیز کنید. ظرف محتوی پنبه و چای سبز را در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.

چای سبز و ماست

یک عدد چای کیسه ای را در آب جوش دم کنید. کیسه ی چای را خارج کرده و پس از خنک شدن، آن را باز کنید و محتویاتش را روی پوست (به جز اطراف چشم) بمالید و اجازه دهید روی صورت باقی بماند. پس از 5 دقیقه، مقداری ماست ساده ی پر چرب، به برگ های چای سبز روی صورتتان اضافه کنید و اجازه دهید این ماسک به مدت 5 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. سپس  ماسک را به آرامی از روی صورت بردارید و صورت و گردن را با باقی مانده ی مایع چای سبز، شستشو دهید. 

http://www.wikihow.com/Use-Green-Tea-on-Your-Face-to-Achieve-Prettier-Skin

هشتگ :



اشتراک گذاری :