سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی با نعناع فلفلی

رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی با نعناع فلفلی

رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی با نعناع فلفلی

رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی با نعناع فلفلی

نعناع فلفلی، هزاران سال است که به صور ت دارویی استفاده شده است. این گیاه مزه خوشایندی دارد و طعم‌دهنده محبوبی برای غذا و نوشیدنی است. همچنین به عنوان خوشبوکننده استفاده می‌شود.

مصریان باستان، یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ‌های باستانی در زمینه دارویی، برگ‌های نعناع فلفلی را برای سوء هاضمه کشت و استفاده می‌کردند. رومیان و یونانیان باستان نیز نعناع فلفلی را برای تسکین معده استفاده می‌کردند. این گیاه در قرن هجدهم توسط اروپاییان، به ویژه اروپای غربی، استفاده شد و محبوبیتی برای بیماری‌های معده و اختلالات قاعدگی کسب کرد. بسیاری از خواص سلامتی و کاربردهای نعناع فلفلی توسط آزمایش‌های علمی تایید شده‌اند.

قسمت‌های دارویی نعناع فلفلی، برگ‌هایِ بسیار معطر آن است که از اسانس روغنی موجود در برگ‌های آن نشأت می‌گیرد.

تسکین استفراغ ناشی از شیمی درمانی: حالت تهوع و استفراغ از عوارض جانبی متداول برای بیماران سرطانی در طول شیمی درمانی است. برخی مطالعات نشان دادند که نعناع فلفلی به تسکین علائم کمک می‌کند. مطالعه‌ای منتشر شده در Ecancermedicalscience کاهش قابل توجهی را در شدت و دفعات تهوع و استفراغ در 24 ساعت اولیه در بیمارانی که اسانس روغنی نعناع فلفلی را استنشاق کرده بودند، نشان داد. نویسندگان نتیجه گرفتند که روغن نعناع فلفلی برای درمان استفراغ و حالت تهوع  بیماران ایمن و مؤثر است و صرفه اقتصادی دارد.

- Peppermint, Mentha × piperita. Herbwisdom.com. Retrieved from https://www.herbwisdom.com/herb-peppermint.html

- Peppermint. kooperation phytopharmaka. Retrieved from https://www.koop-phyto.org/en/medicinal-plants/peppermint.php

- Nordqvist, C. (2017, 27 June). Peppermint: Health benefits and precautions. Medical news today. Retrieved from https://www.medicalnewstoday.com/articles/265214.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :