سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 5 روش اثبات شده برای تهیه یک فنجان چای تمام عیار

5 روش اثبات شده برای تهیه یک فنجان چای تمام عیار

5 روش اثبات شده برای تهیه یک فنجان چای تمام عیار

5 روش اثبات شده برای تهیه یک فنجان چای تمام عیار

چای، بعد از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف در دنیاست. برخی دانشمندان تمام وقت خود را صرف یافتن راه های درمانی برای بیماری‌ها و برخی دیگر برای آماده کردن یک فنجان چای بی عیب و نقص می‌نمایند. در این مطلب 5 روش مطالعه شده با پشتوانه علمی ذکر شده است که باعث می‌شود از این به بعد مزه چایتان بهتر شود.

1- مدت زمان دمگذاری: احتمالا جنجالی‌ترین قسمت تهیه یک فنجان چای مدت زمانی است که باید دم گذاشته شود. پاسخ قطعی چیست؟ خوب این مساله به عواملی بستگی دارد. می دانید که هرچایی متفاوت است. در برخی مکان‌ها بین 2 تا 5 دقیقه، بسته به برگ چای، مدت زمان دمگذاری مطلوب است.

2- دمای آب: مانند زمان‌های دمگذاری، دمای آب هم براساس نوع چای متغییر است؛ که در محدوده 100-80 درجه سانتی‌گراد بسته به نوع چای است. به گفته‎ی انجمن چای و دمنوش بریتانیا، مصرف آب بسیار داغ بسته به نوع چایتان می‌تواند باعث مزه‌ای تلخ شود.  

3- آب باید تازه باشد: آبی مانده در کتری را استفاده نکنید؛ از آب تازه شیر استفاده کنید.

4- برای نوشیدن چای تازه دمتان عجله نداشته باشید: دانشمندان در انگلستان متوجه شدند که بهتر است چای را پس از 6 دقیقه از زمان ریختن آن در فنجان بنوشید. در این زمان چای تا دمای 60 درجه سانتی‌گراد خنک می‌گردد و تمام عطر و طعم آن آزاد می‌شود.

5- چایتان را با گذاشتن یک قاشق چایخوری در فنجان خنک کنید: به گفته‌ی Royal Society of Chemistry گذاشتن یک قاشق چایخوری در چای به مدت چند ثانیه یک روش خنک کردن موثر است.

Kipman, S. 9 Proven Ways to Make a Perfect Cup of Tea. Lifehack. Retrieved from https://www.lifehack.org/articles/lifestyle/9-proven-ways-make-perfect-cup-tea.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :