سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای استفاده از چای به جز نوشیدن

راهکارهایی برای استفاده از چای به جز نوشیدن

راهکارهایی برای استفاده از چای به جز نوشیدن

راهکارهایی برای استفاده از چای به جز نوشیدن

اگر چه در حال حاضر چای نوشیدنی بسیار محبوبی در سراسر جهان است اما اولین بار در کشور چین کشف شد. چینی ها در حدود قرن 28 پیش از میلاد، درخت چای را کشف کردند و از آن هم به عنوان نوشیدنی و هم به عنوان دارو برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند. از وقتی که مشخص شد کافئینِ چای انرژی بدن را افزایش می دهد، چای محبوب تر شده و پس از مدتی  از چین به دیگر کشورهای جهان منتقل شد. علاوه بر مصارف دارویی و نوشیدنی چای را برای مصارف دیگر هم به کار می برند. در این مقاله به چند نمونه از کاربردهای چای اشاره می شود.

بالش چای

پس از نوشیدن چای، برگ های آن را (در صورتی که به چای شیرین کننده یا شیر اضافه نکرده باشید) جمع آوری کنید و این برگها را زیر نور خورشید یا در فضای آزاد خشک کنید. این چای های خشک شده را درون یک پارچه قرار دهید و در نهایت پارچه را با یک روبالشتی بپوشانید. از این برگ ها می توانید بالشتی در اندازه های مختلف تهیه کنید. این بالش در هنگام خواب بسیار آرام بخش است. در صورتی که از چای های طعم دار یا دمنوش های گیاهی استفاده کنید می توانید از رایحه ی آنها هم لذت ببرید. برخی از دمنوش های گیاهی خاصیت رایحه درمانی هم دارند.

کود طبیعی

برگ های خشک شده ی چای را پس از دم کردن می توانید به صورت کود طبیعی استفاده کنید. این کود برای گیاهان فوق العاده مفید است و برای تهیه ی آن نباید از چای شیرین شده یا ترکیب شده با شیر استفاده کرد. برگ های دم شده ی چای حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی، کربوهیدرات و دیگر مواد مغذی است که گیاهان  نیاز دارند. برگ های چای را خشک کرده و به خاک گلدان یا باغچه اضافه کنید. پس از آن شاهد رشد گیاه خود خواهید بود.

رفع خستگی چشم

چای بهترین مسکّن برای خستگی، خشکی و قرمزی چشم است. زمانی که احساس کردید چشمانتان خسته اند، برگ های دم کرده ی چای را درون پارچه ای تمیز قرار دهید و روی چشم هایتان بگذارید. برای راحتی کار می توانید از چای های کیسه ای هم استفاده کنید.

حفظ سلامت دندان

پس از نوشیدن چای، برگ ها را مجدد دم کنید و مایع حاصل را همزمان با مسواک زدن غرغره کنید. فلوراید چای مقاومت دندان ها را در برابر مواد اسیدی افزایش می دهد و به کاهش پوسیدگی دندان ها کمک می کند.

از بین بردن بو

چای، به از بین بردن بوی بد کمک می کند. شما می توانید پس از دم کردن چای از برگ های آن برای از بین بردن بوی بد پوشاک، اثاثیه و لوازم منزل استفاده کنید. همچنین می توانید از چای برای از بین بردن بوی ظروف استفاده کنید. برای این کار ظرف ها را درون ظرف شویی گذاشته و روی آنها چای دم کشیده یا برگ های خشک چای قرار دهید. این کار باعث از بین رفتن بوی بد ظروف غذایی می شود.

علاوه بر راهکارهای گفته شده، روش های دیگری هم برای استفاده از چای وجود دارد. با این روش ها علاوه بر لذت بردن از نوشیدن چای، از دیگر فواید آن هم بی نصیب نخواهید ماند. با این روش ها، هم به بازیافت چای کمک می کنید و هم کیفیت زندگی خود را بهبود می دهید. 

http://www.teavivre.com/info/uses-for-tea/

هشتگ :



اشتراک گذاری :