سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 7 نکته ای که باید درباره ی محتوای کافئین چای سبز دانست

7 نکته ای که باید درباره ی محتوای کافئین چای سبز دانست

7 نکته ای که باید درباره ی محتوای کافئین چای سبز دانست

7 نکته ای که باید درباره ی محتوای کافئین چای سبز دانست

کافئین ماده ای است که در چای سبز وجود دارد. این ماده گاهی می تواند برای سلامتی مضر باشد. اگر به دلیل بیماری یا عارضه ای مجبور هستید که کافئین را از رژیم غذایی تان حذف کنید، باید از مصرف چای و قهوه خودداری کنید، اما اگر تصمیم دارید که مصرف کافئین را کاهش دهید، بهتر است که مصرف روزانه ی قهوه را با چای سبز جایگزین کنید.

نکته 1- اگر در آغاز روز به طور مکرر قهوه مصرف می کنید، پیشنهاد می شود که چای سبز را جایگزین آن کنید. این جایگزینی مصرف کافئین را تا میزان 70 درصد کاهش می دهد(در صورت مصرف برابر). 1 فنجان قهوه حاوی 100 تا 150 میلی گرم کافئین است در حالی که یک فنجان چای سبز فقط 25 میلی گرم کافئین دارد.

نکته2- چای سبز افزون بر کافئین، حاوی 2 ماده به نام تئوبرومین و تئوفیلین است. این 2 ماده شبیه کافئین هستند و روی ضربان قلب و سیستم عصبی اثر می کنند. افرادی که تمایلی به مصرف چای ندارند، می توانند از طریق مصرف شکلات این مواد را تامین کنند.

نکته 3- کافئینِ قهوه ممکن است باعث کاهش وزن، تنفس نامنظم و مشکلات دندانی شود. اگر می خواهید دچار این گونه مشکل ها نشوید، نوشیدن چای سبز را جایگزین قهوه کنید. چای سبز فواید فراوانی دارد، از جمله، افزایش متابولیسم، چربی سوزی، ضدباکتری بودن و از بین بردن باکتری های مضر دهانی.

نکته 4-  تأثیر کافئین، تئوبرومین و تئوفیلین در چای سبز در تعادل با سایر ترکیبات آن است. یکی از این ترکیبات آمینو اسید ال تیانین است. تمام این ترکیبات عملکرد سیستم عصبی را بهبود داده و به افزایش تمرکز و حافظه کمک می کنند.

نکته5- پیش از ترک مصرف قهوه دقت کنید که چه زمانی و چه میزان قهوه، تأثیر منفی بر سلامت یا خلق و خوی شما داشته است. مصرف مناسب کافئین برای سلامتی بسیار مفید است و به درمان بیماری هایی مثل پارکینسون، سرطان کبد و روده کمک می کند.

نکته6- مناسب ترین و مفید ترین نوع چای سبز را انتخاب کنید. برخی از انواع چای سبز در بازار با موادی مثل فروکتوز و... شیرین شده اند. این نوع چای سبز نمی تواند برای سلامتی مفید باشد. چای سبز خالص یا فاقد هر نوع افزودنی شیمیایی یا مصنوعی را انتخاب کنید.

نکته7- چای های سبز بدون کافئین هم در بازار وجود دارد. در صورتی که تمایلی به مصرف کافئین ندارید، می توانید این نوع چای سبز را مصرف کنید. 

 http://www.thealthbenefitsof.com/the-content-of-caffeine-in-green-tea-7-things-you-should-know/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :