سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > 8 راهکار گیاهی برای درمان دل درد

8 راهکار گیاهی برای درمان دل درد

8 راهکار گیاهی برای درمان دل درد

8 راهکار گیاهی برای درمان دل درد

سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان به بیماری های معده، نفخ و سوء هاضمه مبتلا می شوند. گیاهانی مفیدی برای درمان بیماری ها و ناراحتی های معده در طبیعت یافت می شوند. برخی مطالعات نشان داده اند که بسیاری از این گیاهان حتی بهتر از داروهای شیمیایی بیماری ها را درمان می کنند. این گیاهان همچنین بر خلاف داروهای شیمیایی فاقد عوارض جانبی هستند.

گاهی مواقع مشکلات وناراحتی های معده نشانه بیماری جدی تری است، بنابراین قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی، به خصوص اگر در حال مصرف داروهای شیمیایی هستید، با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه با گیاهان دارویی مناسب برای درمان بیماری های معده آشنا می شوید.

1-ریشه ی گیاه بابا آدم

این گیاه با افزایش اسید معده و ترشحات روده، فرآیند هضم را بهبود می بخشد. در صورتی که به بیماری زخم معده مبتلا هستید این دمنوش را 30 دقیقه قبل از هر وعده ی غذایی مصرف کنید.

2-نعناع فلفلی

نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول است. منتول ضد اسپاسم است. استنشاق عطر نعناع فلفلی باعث آرام شدن عضلات معده می شود. پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Gastroenterology نشان می دهد که مصرف روغن نعناع فلفلی باعث تسکین درد و کاهش نفخ و گاز معده می شود.

3-رازیانه

در بسیاری از کشورها رازیانه معمولا بعد از خوردن وعده ی غذایی جهت بهبود فرآیند هضم مصرف می شود. رازیانه اثرات آنتی اکسیدانی و ضد زخم دارد. پژوهشی در سال 2007 نشان می دهد که رازیانه به طرز چشمگیری ضایعات مخاطی معده و آسیب های وارده به آن را کاهش می دهد.

4-آویشن

این گیاه درد، ورم و نفخ معده را از بین می برد. آویشن فرآیند هضم را بهبود می بخشد. مصرف منظم آویشن به کاهش علائم سندروم روده ی تحریک پذیر کمک می کند. آویشن حاوی مواد مغذی مفید مانند کروم، کلسیم، آهن و ویتامین K است.

5-رزماری

این گیاه معطر درد معده را کاهش می دهد و هضم  غذا را بهبود می بخشد. رزماری با افزایش تولید صفرا سموم را از کبد دفع می کند. رزماری اشتها را زیاد می کند و به درمان ناراحتی هایی معده مانند نفخ، گاز و گرفتگی عضلات معده کمک می کند.

6-بابونه

بابونه آرام بخش، ضد التهاب و ضد اسپاسم قوی است. خواص آرام بخشی بابونه به کاهش مشکلات معده به خصوص ناراحتی های ناشی از اضطراب و عصبانیت کمک می کند. مصرف دمنوش بابونه خطر ابتلا به بیماری زخم معده را کاهش می دهد.  

7-هل

هل ضد درد و ضد اسپاسم است. روغن های فرار در هل ناراحتی های معده و روده را درمان می کنند. هل برای درمان بیماری های اسهال خونی، یبوست، سوء هاضمه و سایر ناراحتی های دستگاه گوارش مفید است.

8-زنجبیل

ریشه ی زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. زنجبیل درد ناشی از وجود گاز و نفخ در روده و معده را کاهش می دهد. نوشیدن یک فنجان دمنوش زنجبیل قبل و یا بعد از غذا فرآیند هضم را بهبود می بخشد

http://naturalon.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :